17 Mayıs 2012

Makrome Bilekliklerim -Kendin Yap-

Daha önce evdekileri toparlayıp koymuştum buraya. O zaman da bir sürü bileklik yapasım gelmişti ama ancak yapabildim. Kendim yaptım diye demiyorum ama güzel oldular sanki :) 


Malzemelerim bu tarz şeyler. Zincirler, bilekliğe uygun metal figürler ve renkli ipler. Yalnız şu metal figürlerin pahalılığından şikayetçiyim :(((

Aklımda bir sürü şey yapmak vardı, o yüzden bu kadar malzeme kalabalığı var ama baktım bileklikler güzel oluyor, bir sürü bileklik yaptım...


Bu aralar makrome şeklinde örülmüş olanlar çok hoşuma gidiyor benim. Ben de bu yolu seçtim. Eminim bir çoğunuz biliyorsunuzdur ama yinede bilmeyenler varsa ben kısaca anlatayım.

40-50cm uzunluğunda 2 adet ipi, bileklik için seçilen figürün deliklerinden geçirip, bir ucu daha uzun bir ucu daha kısa olacak şekilde ayarlıyoruz.

Resimdeki gibi; bir taraftaki ipler kısa, diğer taraf uzun. Tabi bu örgüyü yapabilmek için figürü bir yere sabitlemeniz ya da birine "Şunu bi tutuver gözünü seveyim", "Şunu bi tut", "Şunun ucunu tutta bi işe yara" gibi birşeyler demeniz ya da benim gibi ufak! bir ataşla bir yere sabitlemeniz gerekiyor.


Sabitleme işlemini hallettiyseniz, örgüye geçebiliriz. Kısa olan ipleri ortaya alıp, yandaki ipleri örüyoruz. Ortadaki ipler hep sabit kalıyor. Örneğin, soldaki ipi, ortadaki iki ipin altından sonra da sağdaki ipi ortadaki iki ipin üzerinden ve solda oluşturduğumuz yuvarlağın içinden geçirdikten sonra kenardaki ipleri sıkıyoruz. Sonra sağdaki iple başlayarak aynı işlemi yapıyoruz.

Neyse bilen biliyordur zaten, bilmeyen de benim anlatımımdan bir şey anlamaz heralde :)


Bu şekilde istediğimiz boyuta gelene kadar örüp, uçlarını sıkıştırma aparatları ile kapatıyoruz. Yalnız eklemek istediğim nokta; bileklik için ipi çok kalın seçerseniz kaba duruyor ama ince seçerseniz de çok zor örülüyor ve ciddi emek istiyor. Orta kalınlıkta bir ip seçmekte fayda var bence.

Ben birazcık kaptırdım sanki...


Bu elimdeki model favorim ama...



Bu arada bir de bunlar var: ince zincir ve renkli iplerle saç örgüsü yapıp (2 kat dolanacak uzunlukta) uçlarını sabitledim. Ben bunları da kat kat takmayı seviyorum. Özellikle saatin yanında güzel duruyorlar diye düşünüyorum. Ben severek takacağım hepsini, siz ne dersiniz ?

26 yorum:

  1. Muhteşem..Blogunu yeni keşfettm hemen takibe aldım,devamı sonsuz olsun inş..Çok memnun oldum..Bunlardan bize de yapsana:( Gercekten incecik bileklikler çok pahalı...

    www.zuhalvarol.com

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ediyorum :)) Ben de memnun oldum. Yaparım tabiyki, neden olmasın :)

    YanıtlaSil
  3. çok şirin bir site.ayrıca kolyelere bayıldım.
    http://sanattarihivearkeoloji.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. gercekten bu basıt bıleklıkler cok pahalı olabılıyo her yerde sadece makrome ıplernden yapanları gordum hıc aklıma boylesı gelmedı yaaa super su suslerdn bulunca hemen ypcamm :d zıncırlıye bayıldmm bu arada :)

    YanıtlaSil
  5. :)) teşekkürler, zincirliler de çok kolay zaten ama bende seviyorum

    YanıtlaSil
  6. ya hepsi çok güzel olmuşş.
    özellikle pembe ortasında kuş gibi figür olan harika. bunlardan yapıp satmalısın bence :))

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuşlar ama :)

    YanıtlaSil
  8. kullandığın ipin adı nee makrome ipi mi :)

    YanıtlaSil
  9. @edazr: ipin belli bir ismi yok. Gözüme kestirdiğim güzel renkli ipler :)

    YanıtlaSil
  10. gerçekten çok güzel olmuşlar, bu bileklikler çok pahalı oluyor yapabileceğim şeyler için o kadar para vermek işime gelmiyor:)) makrome örgüsü bilmiyorum ama anlatımından yola çıkarak deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  11. anlatımımım pek başarılı değil ama umarım yaparsın :)

    YanıtlaSil
  12. Mrb, malzemeleri nerden aldın canım?

    YanıtlaSil
  13. takı malzemesi satan bir dükkanda bulduğum malzemeler :)

    YanıtlaSil
  14. merhaba blogunu çok sevdim çok tatlıı :) Bende yeni başladım ziyaret edip fikirlerini söylersen sevinirim. Bu arada çok güzel olmuşlaar bayıldımmm..

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederim gülistan :) ziyaret ederim tabii ki :)

    YanıtlaSil
  16. yaa ama ipi ortaya nasıl alıyoruz onu anlayamadım anlatabilirmisin lütfen

    YanıtlaSil
  17. @hatice: baslangicta elimizde 4 tane ip oluyor zaten. 2 tanesini ortada tutuyoruz surekli. Sagdakini ve soldakini oruyoruz. Bu sekilde pek anlasilir olmuyor ama netten resimli anlatimlarina bak istersen. Kolayca yapabilirsin, zor bsy degil

    YanıtlaSil
  18. Merhaba ipleri ve bileklerin ortasındaki malzemeyi nerden aldınız acaba ?

    YanıtlaSil
  19. Betul;
    Taki malzemesi satan yerlerde oluyor. Ben antalya'dan sarampol'deki malzeme satan yerlerden almistim

    YanıtlaSil
  20. Betul;
    Taki malzemesi satan yerlerde oluyor. Ben antalya'dan sarampol'deki malzeme satan yerlerden almistim

    YanıtlaSil
  21. ipleri adı ney mesela almaya gidiyorum alırken ne ipi dicem ?? :D

    YanıtlaSil
  22. merabalar çok güzeller acaba bu ipin ismi ne

    YanıtlaSil
  23. merhabalr blogunuzu çok beğendim benımde buna benzer hobılerım var ama normal makrome ipi arıyorum ınternettede bulamadım sızın bır fıkrınız varmı acaba bana yazarsanız cok memnun olurum
    nazo1484848@hotmail.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli