18 Mayıs 2012 Cuma

ZOR SORU: Saçımı Hangi Renge Boyasam ?

Ben aslında öyle pek saç boyama meraklısı bir insan değilim/değildim. Bir çok insanın da "Ne gerek var ki?" düşüncesi ile yaklaştığını biliyorum ama bir defa başladığınızda gerisi geliyor sanırım. Ben ilk önce ünivertse 2. sınıftayken başladım bu işe. O günden beri sürekli boyalı saçlarım (Şu an düşününce garip geldi, uzun zaman olmuş)

Ama boyalı dediysem hiç bir zaman fazla açık renklere kaçmadım. Hep birbirinin benzeri renklerde dolaştım durdum. 1-2 evde boyama deneyiminden sonra kuaförde devam ettim. Dip boyası için de kuaföre gittim bir süre ama baktım çok pahalı oluyor, yine kendim boyamaya başladım. Bir ara gölge yaptırdım, bir ara uçlarını sarıya boyattım derken bulabildiğim resimler bunlar...

Bu arada resimlerin hepsinde ya tipim kayık çıkmış (ki genelde öyle çıkarım) ya da yanımda birileri vardı.O yüzden böyle kırpık kırpık hepsi :) Zaten konumuz saç...


İlk resimde aralarda ince ince sarılar var. Bir süre bu şekilde kullandım. Aslında seviyorum. Hatta alttaki rengi evde kendim boyayıp, aralardaki sarıları kuaförde yaptırıyordum. Böylece dip boyasını da evde aynı renk boya ile yapınca süper oluyordu :) Çünkü 1.si dip boyasına para yetişmiyor, neredeyse tamamını boyamış gibi para istiyorlar. 2.si de aynı kuaföre gitmeme rağmen, her seferinde aynı tonu tutturamıyorlar.

İkinci resimdeki de bir süre severek kullandığım bir modeldi ama rengi o kadar açılınca, bir süre sonra gerçekten çok yıprandı saçlarım ve dayanamayıp bütün sarıları kestirdim.

Üçüncü ve dördüncü resimlerdeki renkler severek kullandığım, "karamel" diye tabir edilen popüler renk :)

Son resimdeki de kendi saçım :) Tee kaç senesinden kalma... Gözlükten belli zaten :)

Bu arada uzunca süredir evde boyuyorum saçlarımı, hatta direk kendim boyuyorum. Loreal kullanıyorum ve gayet memnunum. Resmen saçıma bakım yapıyormuşum gibi oluyor boyadıktan sonra. Saçım yıpranmıyor yani aksine daha canlı oluyor. 3. ve 4. resimlerdeki rengi elde etmek için, 7 numara olan renklerden kullanıyorum.

Şimdi asıl sorun; "SAÇIMI NE RENGE" değil aslında. "SAÇIMI BOYAMAYI BIRAKSAM MI?" Bu renkleri seviyorum, tamam boyadan da memnunum ama....

Aması şu; son zamanlarda yok içinde paraben var, efendim aliminyum var diye bir sürü ürüne dikkat ediyoruz. Bu daha doğal deyip pahalı olanları seçiyoruz falan ama iş saç boyamaya gelince tık yok ? Kendi adıma durum böyle açıkçası. Organik diye satılan boyalar ise çok pahalı geliyor bana. Benim saçlarım çok hızlı uzuyor ve sık boyuyorum. O yüzden onlara para yetiştiremem. Boyanın saça verdiği zararlardan bahsetmiyorum, dediğim gibi saçıma bir zarar vermiyor Loreal, kanserojen etkisinden bahsediyorum. Düşününce; saçımı nerdeyse 5 yıldır sürekli boyuyorum. Bir de şu mevzu var: yaş biraz daha ilerleyince zaten boyamak durumunda kalıyoruz. Şimdi kendi rengimin tadını mı çıkarsam acaba?

Bir de saç boyamamak, kendini daha fazla sevmek beğenmek midir acaba ? Mesela öyle ünlüler var. Beren saat mesela, saçlarında bariz beyazlar olmasına rağmen boyamıyor saçlarını. Değil rengini değiştirmek, beyazlarını bile kapatmaya çalışmıyor. O da bir çeşit orjinallik değil mi?

Şimdi; ciddi bir karar alıp kendi saç rengime dönsem mi?????????????  zararı falan boşverip boyaya devam mı ???? Biri bana yardım etsin!

13 yorum:

bakimliolmakasktir dedi ki...

ben 4. fotodaki rengi çok sevdim :)

ÖZGECAN dedi ki...

Boyamaya devam diyorsun yani :))

bakimliolmakasktir dedi ki...

eğer çok yıpranmadılarsa saçların devam :)

Scissor Hands 81 dedi ki...

bence 4 numara yani karamel ama bob modeli kesim. enseler kısa önlre doğru uzayan bir model kestir . Sana çok yakışacaktır.

ÖZGECAN dedi ki...

Ya aslında öyleydi benim saçlarım ama sıılıdığım için geçen hafta katlı kestirmek gibi bir hataya düştüm :(

Scissor Hands 81 dedi ki...

katların çok kısa değilse aynı modeli tekrar kestirebilirsin . varsa bir fotonu koy yeni halinle görelim bir katlar nasıl

ÖZGECAN dedi ki...

Yok bir süre kestirmesem daha iyi olacak, birazcık uzasınlar diyorum. Zaten çok kısa olur o şekilde kestirsem ki bana hayatta gitmez... Ayrıca saç boyası da aldım. Koyu kahve, kendi rengime dönüp bir süre boyamama kararındayım bakalım hayırlısı :)

world wonders dedi ki...

4.resimdeki saç harika

Moda Masalları dedi ki...

teşekkür ederim :) Bir süredir boyamıyorum saçlarımı çok rahatım ama o renkleri de özlemedim değil

Adsız dedi ki...

kesinlikle kendi saç rengin harikaymış..mükemmel yüzünü de capcanlı gösterir.bence boşuna uğraşmışsın..en güzeli doğal halin

Moda Masalları dedi ki...

sevgili adsız; 2 aydır falan kendi boyamıyorum zaten. Kendi rengim bildiğin siyah, pek orjinal bir şey değil yani ama sürekli boya derdinde olmamak çok rahat :)

Adsız dedi ki...

bence 2.fotograftaki bu sac rengi sana mükkemel derecede güzel olmuş nihayetinde sennde güzellgn ve ten rengine çok yakışmış saçlarını biraz dinlendrdikten sonra ve uzattktan sonra mutlak o renge dönüş yapmalısın bende saçlarımı o renge boyamak istyorun ama malesefki korkuyorum:D

Moda Masalları dedi ki...

teşekkür ederim :) biraz daha bekliyorum. Boyanın zararından korkuyorum ben de ya.