3 Ağustos 2012

KOZMETİK MANYAKLIĞINA DUR DEMENİN VAKTİDİR

Bu iş artık ciddi ciddi sinirlerimi bozmaya başladı. Evde o kadar çok kozmetik ürünü biriktirmişim ki... "Ne güzel işte, nesi var" diyorsanız şu şekilde açıklayayım. 

Bir kısmının süresi geçiyor, çoğundan sıkılıyorum, evde ufak çaplı bir kozmetik dağı oluşuyor. En basit hali ile ısraf yani... Bu yazıyı yazmak için bir kaç fotoğraf çekeyim dedim. Daha da sinirim bozuldu... Sandığımdan daha fazlası varmış. Hep kampanyalara indirimlere kanmamın sonucudur bunlar...

Ben normalde malının kıymetini bilen bir insanımdır. Her şeyimi temiz, titiz kullanırım, yepyeni kalır ama iş kozmetiğe gelince sanki bedava bulmuşum gibi alıp alıp yarım bırakmışım...

Mesela parfümler, deodorantlar...


Mavi şişedeki Davidoff`u bilmem ne sitesinin bilmem ne kampanyasından almıştım, daha kullanmak nasip olmadı, kenarda sırasını bekliyor. Deodorantların bazıları da öyle, bazıları da yarım yarım. Avon parfümler desen; sıkılıp burun kıvırdıklarım... Bu resmi çekip masanın üzerini topladıktan sonra, çekmecenin derinliklerinden 1-2 tane daha çıktı. 
İyi de ben deodorant kullanmayı sevmiyorum ki, ne demeye almışım bunları...

Önce ürünleri sınıflandırıp, o şekilde resimlerini çekmek istedim ama sonra "boşver" dedim... Evdeki stok ürünlerimi şu şekilde tek resimle anlatmak istiyorum size...


Yanlış anlaşılmasın, bunlar hali hazırda kullandığım ürünler değil. Bir kısmı kullanılmak için sıra bekleyen, bir kısmı da yarım bıraktığım ürünler... 3-5 tanesi hediye, promosyon falan desek gerisine ufak çaplı bir servet dökmüşüm...

"Bu indirim kaçmaz"
"Sadece bu güne özel %40 indirim"
"O`nu alana bu bedava" 

İşte sonucu bu... Yahu insan kağıt mendili bile stoklar mı ?

Bir de işin makyaj malzemesi boyutu var ki, içler acısı... Zamanında düşünmeden para verip aldığım şeylerin çoğunu kullanmak istemiyorum şimdi...


Mesela farlar... Pahalı şeyler değiller ama zamanında beğenip almışım... Hangisini kullanıyorum peki ? en son aldığım Karl Lagerfeld farlar vardı. Onların kalitesini o kadar sevdim ki, bunların hepsi gözümden düştü şimdi. 
Ayrıca göz makyajını çok sevmediğimi de söyleyeceğim şimdi ama kendimden soğudum resmen yaa :(( 

Bunları alacağıma 2-3 tanesinin parasına adam gibi bir şey alsaymışım keşke... Hem daha az para harcamış, hem daha kaliteli hem de daha çok içime sinen ürünler kullanmış olurdum... Bundan sonra felsefem budur... "Az aslında çoktur" diye bir söz okumuştum bir yerlerde... Ne kadar da doğru...


Bunlarda pek sevgili rujlarım, glosslarım... Aynı durum burada da söz konusu. Tamam insanın ruju 2-3 tane olmaz. Ruj, oje gibi ürünlerde "yeter sayı" nedir, ya da var mıdır bilmiyorum ama bunlar benim için fazla...


Çoğu birbiri birbirine yakın, benzer tonlar. Son zamanlarda hangilerini kullanıyorum peki ? 


Bu ikisine gidiyor elim hep son zamanlarda. Diğerleri öyle çekmecede bekliyor. Bu liste böyle uzayıp gider. Daha bunun ojesi var, fondoteni var, rimeli var, cilt bakım ürünleri var...

Ben de bitirme projesi falan yapayım desem, kurtarmaz :) Diyeceğim o ki; ben bu elimdekileri tez yoldan tüketmeye bakıyorum ve artık gerçekten ihtiyacım olduğunda, gerçekten içime sinen ürünü alıyorum. 

Binbir türlü markanın olması, bir çok ürünün görünürde birbiri ile aynı olması daha da çok tetikliyor bu durumu. E bizimde isteme güdümüzün sonu, sınırı yok... Kolay alınıyor, kolayca da gözden çıkarılıyor, bir kıymeti olmuyor... Ben bu moddan çıkıyorum...

Bu doğrultuda; bloglara daha da sıkı tutunuyorum. Aslında birilerinin bizden önce alıp, resmini çekmesi, denemesi bu durumda süper bir hizmet oluyor :) "Kim ne yazmış, nasıl yorumlamış, bana uyar mı uymaz mı ?" diye bakıp, her gördüğümüze atlamadan daha bilinçli alışveriş yapmamıza olanak sağlıyor. Haa ama tabiyki her ürüne "Muhteşem, şöyle ayıldım, böyle bayıldım" yazan blogların gazına gelmemek lazım bu arada...

Siz söyleyin, siz de durumlar nasıl ? Daha beter durumlar içerisinde olanlar var mı çok merak ediyorum :)

Not: Umarım bu postu aileden birisi, özellikle de babam görmez :) Artık istesem de hiç bir şey alamıyormuşum mesela :)) Kendi kendimi ateşe attım resmen, hayırlısı :)

26 yorum:

  1. Epey bir kalabalık yapmışsın ben kullanmayacağımı düşündüğüm ürünleri çevreme dağıtıyorum genelde.Bazende kuaförüme veriyorum orda daha çok kulnaılıyor nasılsa.:)

    YanıtlaSil
  2. Ya isin komigi ben oyle kuafore falan vermeye kiyamam :) yakinimda da verebilecegim pek kimse yok.

    YanıtlaSil
  3. Geçtiğimiz aylarda beni de senin gibi afakaanlar bastı. Çekmecelerim, dolaplarım, raflarım üstüme üstüme geldi. Abartısız 2 aydır yeni birşey almıyorum. Elimdeki ürünleri kullanıp bir şekilde bitirmeye çalışıyorum. Gözümüzün doymamasına en güzel örnek bu bence. Sonra da dağ haline gelen kalabalık karşısında ahlayıp vahlıyoruz. Az ama öz olmalı ama elimdekileri tükettikten sonra yine böyle boşalan yerleri doldurur muyum, bilemiyorum. Ben pek kendime güvenemiyorum bu konuda...

    YanıtlaSil
  4. Ne guzel yaa darisi basima. aynen iste benim de istedigim o. az ama oz olsun :) ben de bi kac ay sonra yazicam. hiiic bsy almadim diye :)

    YanıtlaSil
  5. tebrik ediyorum, blogları takip ederken, aklımda geçenleri yazmışsın, bunu fark etmen güzel, çok sevindim adına =)

    YanıtlaSil
  6. Tesekkur ediyorum :) ne zamandir aklimda aslinda ama ancak yazabildim. yazarkende kendimi gaza getiriyorum biraz daha :)

    YanıtlaSil
  7. kesinlikle katılıyorum..özellikle de bloglardaki yorumlara kanıp alma konusuna :) geçen gün gün içinde bir ürünün yorumunu okudum akşam iş çıkışında almıştım bile,yok böyle bir şey =D
    http://bizimkiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. :)) aman diyim, çok okuyalım, biraz düşünelim, birkaç gün sonra hala istiyorsak öyle alalım :) ama ben bazı ürünleri bloglarda gördükçe saplantı haline getirmiyor muyum ? Evet getiriyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten bayağı biriktirmişsin :) Üzülme, hepimiz aynı haldeyiz. Dikkatimi çekti; genelde pahalı ve bilindik markalı ürünleri daha çok sevdiğini yazmışsın. Market ürünlerini hediye çekilişi veya blog satışıyla elden çıkarmaya ne dersin?

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler Makyaj Cadısı, yalnız olmadığımı biliyordum zaten :) Pahalı ürünleri kim sevmez ki :) Tam olarak öyle demiyelim ama genede :) açılmamış olanlardan kullamak istemediklerimi bir şekilde elden çıkartıyorum zaten canım ama bu kalanların yarısı kullanmak istediklerim yarısı da bir kısmını kullanıp sevmediklerim :(

    YanıtlaSil
  11. Ben de kozmetik dağım (küçük bir tepe de olur) olsun istiyorum :D Umarım hepsini de bozulmadan çabucak bitirip yerine daha güzellerini alırsınız :) Glossların yanındaki kırmızı fiyonklu siyah şeyin ne olduğunu çok merak ettim, o da gloss mu? (Böyle bir post bile alış-veriş isteğimi köreltemedi ahaha)

    YanıtlaSil
  12. :)) O zaman durumu benden vahim olanlarda varmış demekki Reyhancım :))

    evet kırmızı fiyonklu olan da gloss (Sephora)

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar...Eskiden bundan çok daha fazla ürüne sahiptim...Kremler,şampuanlar,göz kalemleri,dudak kalemleri,rujlar,glosslar,duş jelleri,simli mimli tuhaf makyaj malzemeleri...hepsini sürekli gittiğim kuaföre hayrına verdim.Özellikle fondötenler çok işine yaramış ojeler desen malzemecisi bile hayret etmiş nerden buldun bu markaları diye..:) şimdi ne zaman gitsem para almıyo benden ..:) böyle de avantajım oldu sonradan..bi fikir.:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. aaa bu da çok iyiymiş ya :) para almayan kuaför çok güzel geliyor kulağa :) Evet aslında makyaj malzemelerimin bir kısmını bu şekilde değerlendirebilirim ama ojelerimin hiiiç birisinden vazgeçemem :) Hepsi göz bebeğim :)

    YanıtlaSil
  15. Evet durumum vahim gerçekten :) Cevapladığın için teşekkür ederim, koşarak almaya gidiyorum, şaka yaptım canım o kadar da değil, yürüyerek gideceğim :D

    YanıtlaSil
  16. :)) Rica ederim. Bu arada renksiz şeffaf parlatıcı gibi bir şey. Sephoranın siyah-beyaz puantiyeli bir serisi var onların içinde ama eski sezon olduğundan kalmamış olabilir

    YanıtlaSil
  17. Benim stok yapma alışkanlığım yok ama tam bir deneme delisiyim. Aynı kategorideki ürünü yeni almış olsam bile başka görünce onu da denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  18. O zaman sende de yarim yarim bir suru urun var desene :)

    YanıtlaSil
  19. ben göz farlarınızı çok beğendim özellikle 7li palet şeklindeki en sağdakini bana satarmısınız? :)

    YanıtlaSil
  20. vallamı çook mutlu oldumm ozaman :))
    bana ulaşacağınız mail adresi
    gunesligunler-@hotmail.com

    YanıtlaSil
  21. Yanıtlar
    1. Yanlış anlama ama eğer hiç beğenmediğin ürünler varsa bana verebilirsin . Sakın yanış anlama canım :)

      Sil
  22. Bu durumla karşılaşmamak için ben de çok çabalıyorum ve başarıyorum da diyebilirim. Üniversiten bir arkadaşım boşa alışveriş yapacağı zaman beni senden başkası tutamaz derdi :) iç sesiniz olabilirim :)

    YanıtlaSil
  23. İç ses :)) iyi fikirmiş. Ben de frenledim kednimi birazcık. hatta erkiye göre baya iyi diyebilirim. Gelişme var :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli