29 Eylül 2012

GÜZEL BİR BAŞLIK BULAMADIM

Başta olmayacakmış gibi gelir. O kadar karmaşık gözüküyordur ki... Belki 100 kere "yapamayacağım sanırım" dersiniz. 

Hani bir de şu söz vardır; "başlamak bitirmenin yarısı" derler. Siz de bir yerden başlarsınız. Belki gerekli cesareti toplamışsınızdır belki de sadece mecburiyetten... ama dedikleri gibi başlamak bir şeyleri değiştirir.

Bir süre sonra izlemeniz gereken yolu az çok kestirmişsinizdir. Önce bu karmaşa bir düzene girmelidir. Yeri gelir karmaşıklığın bile bir düzeni olabilir. Sonra düzeni anlarsınız yavaş yavaş... 



ve tabi yapmanız gerekeni de. Sanırım asıl olan; ne zaman vazgeçtiğinizdir. Kaç dakikada, kaç saatte, kaç ayda sıkılıp işin peşini bıraktığınızdır. Çabuk vazgeçenin sonuca ulaşamayacağı belli bir gerçek.

Bir de belki her gözün gördüğü renk bir değildir.


Hepsini aynı renk gören gözdense, yakından bakıp ton farklılıklarını ayırd eden göz daha çabuk sonuca ulaşır. Belki sadece renk değil, daha çetrefilli zorluklar da vardır. O boşluğa her parça oturur sanki. Oturur oturmasına da, sona yaklaştıkça bir yerlerde bir şeyler ters gider. Çünkü, o yere oturacak doğru parça sadece 1 tanedir. Aksi halde elinizde yanlış parçayla kalakalır, ne yapacağınızı bilemezsiniz. O yüzden "oldu sanki" deyip geçmemek, 4 köşesi de birbirine uymuş mu kontrol etmek şarttır.


"-Sadece emek mi, sabır mı ?" diye sormak hatta isyan etmek de hakkınızdır tabii ki. 
"-Hayır" Şansın da yanınızda olması şarttır.
Çünkü bazen asi ve beklenmedik bir rüzgar gelir ve 1 parçayı uçuruverir bilinmedik bir yere. 1 parça hep eksik çıkar sonunda. Ne yapsanız olmaz! 


Şans çoğu zaman yanınızdaysa ya da ne bileyim siz pencereyi açık bırakmamayı akıl ettiyseniz, zafer sizindir. Hiç olmayacakmış gibi gözüken bir karmaşadan, böyle güzel bir tablo çıktığına/çıkarttığınıza bakıp, gururlanırsınız. E size yardım eden birileri olur da birlikte yaparsanız tüm bunları; birlikte gururlanır, birbirinize [başkasının anlayamayacağı] bir gülümseme fırlatır, kim bilir belki de kutlamaya gidersiniz...

Benim bildiğim Puzzle, hobiden çok daha fazlasıdır..

Not1: Çoğu insan "1 parçasını kaybedersek bittik" diye düşünür ama puzzledaki her parçanın yeri belli şekilde kodlanmıştır ve üretici firmaya mail atıp bu parçayı istemek gibi bir hakkınız vardır. Yani o parça hep eksik kalmak zorunda da değildir!

Not2: Tablo Van Gogh`un muhteşem eserlerinden bir tanesidir. Ölmeden önce yaşadığı Paris yakınlarındaki Auvers-sur-Ouse kasabasının klisesidir. Hala da olduğu yerde durmaktadır. bkz 

Not3: Film afişinde Van Gogh`un başka bir eserinden esinlenilen Paris`te Gece Yarısı filmi de seyredilesi bir filmdir. İnsana adeta, Woody Allen`in Vicky Cristina Barcelona`dan sonra kendini  affettirmek için bu filmi çektiğini düşündürtür :)

Not4: Başlığımı buldum galiba, "ÜRETİCİ FİRMA" :) 

13 yorum:

  1. Başlığımı buldum galiba, "ÜRETİCİ FİRMA" :) Keşke bizimde mail atıp, eksik parçayı gönderin diyebileceğimiz üretici bir firmamız olsaydı

    YanıtlaSil
  2. Evet guzel olabilirmis uretici firmamiz olsa :)

    YanıtlaSil
  3. Bir yapbozun yapım sürecini hiç bu kadar güzel bir şekilde dinlememiştim.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ediyorum :) okuyan olunca daha değerli

    YanıtlaSil
  5. ben de bir sürü yaptım ve severek yapmaya devam ediyorum :)

    YanıtlaSil
  6. valla hiç yapmadım almadım da ama puzzle yapasımı getirttin :) bravo

    YanıtlaSil
  7. @AYCA: :) ne mutlu bana o zaman, bir dene bakalım ya seversin ya da bana söylenip bi kenara savurursun :D

    YanıtlaSil
  8. "moda masalları" adlı bir blogda ilk okuduğum yazının bu olması çok değişik geldi. Ben ki kozmetiğe ve modaya çok meraklı bir insan olmama rağmen bu yazı ile gerçekten tarzını çok beğendim. Bir puzzle fanatiği olmam bir yana hayata yaklaşımın ve verdiğin mesajlar nedeniyle çok beğendiğim bu blogu düzenli olarak izlemeye alacağımı bilmeni isterim. Gerçekten tebrik eder başarılarının devamını dilerim =)

    YanıtlaSil
  9. Okyanus; çok teşekkür ederim, çok naziksin :) Aslında başlık moda masalları ama aklıma nasıl eserse öyle yazıyorum diyebilirim.

    YanıtlaSil
  10. puzzle hobim hiç olmadı, olanlaraysa çok özendim özenirim. ama burada konu puzzle değil bence :) yazı muhteşem olmuş, çok duygulandım :')

    ellerine emeğine sağlık

    kontesce.com

    YanıtlaSil
  11. @hontes; çok teşekkür ederim, beğendiysen ne mutlu :)

    YanıtlaSil
  12. Ben eksik parçasını bulan şanslı insanlardanım, herkesin bulması dileğiyle :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli