9 Ocak 2013

Makyaj Fırçaları // Hangi Fırça ? Hangi Marka?

Makyaj fırçaları çoğu makyaj sever için vazgeçilmez olsa da, aslında çoğumuz hangi fırçanın ne işe yaradığını, ne için kullanıldığını bilmiyoruz. "Hangi marka fırça almalı?" sorusu ise daha kafa karıştırıcı. Yeni başlayanlar için, genel bir fırça çeşitlerine bakalım diyorum;



En temel fırçalar; allık, fondöten ve pudra fırçaları. Temelde 2 çeşit fondöten fırçası mevcut. Üst fotoğrafta gözüken 2 renkli büyük fırça (1 numara) ve yassı fırça (2 numara). Büyük fondöten fırçası daha pratik ve daha kolay uygulama sağlıyor. Küçük olan ise burun kenarları gibi yerlerde daha iyi sonuç veriyor ama sürmesi biraz vakit alıyor. Bu fırçaların 2 renkli olması, 2 farklı liften yapılmış olması anlamına geliyor ve duo fiber diye de isimlendiriliyor.


Sapı beyaz olan fırçanın tipindeki dolgun ve ucu dışa doğru bombeli olan fırçalar pudra ve benzeri ürünler için. Bu fırçaları, tüm yüze eşit şekilde uygulanması istenen toz ürünler için kullanmak gerekiyor. Kabuki fırça denen, sapsız tombul fırçalar da bu amaç için kullanılıyor.

Fotoğrafta soldan 2. sırada olan ucu küt olan fırça ise, allık fırçası. Aslında çoğumuz allık için 1. fırça benzeri fırçalar kullanıyoruz ama aslında küt uçlu fırçaların daha uygun olduğu söyleniyor. Çünkü allığı yanağınıza yuvarlak bir öbek halinde değil de eğimli bir hat şeklinde uygulamak gerekiyor. 

Far fırçaları haricinde temelde kullanılan fırçalar bu kadar basit aslında. Fırçaların kalitesi ve hangi markayı almalı konusu ise şu aşamada devreye giriyor; normalde fırçaların hepsi aşağı yukarı aynı işlevi yapıyor ama bir tanesi 9 lirayken bir diğeri 90 lira olabiliyor. İyi bir makyaj fırçasından beklenen şey; makyaj malzemenizi emmemesi ve ürünü yüzünüze düzgün şekilde aktarması. Örneğin ucuz fondöten fırçaları çizgiler bırakabiliyor ya da allık bir türlü yüzünüze renk vermeyebiliyor. Bunların dışında fırçada kullanılan liflerin kalitesi (doğal hayvan lifi ya da yapay lif ) ve buna bağlı olarak yumuşaklığı da değişiyor. Bir de bildiğiniz gibi arada temizlemek gerekiyor. Kimi fırçalar bir kaç temizlemeden sonra bozulabiliyor. Tüm bunlar bir araya geldiğinde, e tabi bir de üzerine marka farkı eklendiğinde, fırça fiyatları çok değişken oluyor.

Bende çok uygun fiyatlı olupta beğendiğim fırçalar da var, pahalı fırçalar da var. Inglot, Mac gibi belli markaları tercih ederseniz. memnun kalacağınız kesin ama ucuz fırçaları da denemek gerekiyor. Aralarından güzelleri çıkabiliyor. Özetle fırçayı kullanırken dikkat edeceğiniz şey; makyaj malzemenizi içine emip ziyan etmemesi, yüzünüzde çizgi bırakmaması (fondöten için), ve beğendiğiniz bir yumuşaklıkta olması. 


13 yorum:

  1. ucuz ama kaliteli olanları da yazar mısın? birde fırcaların markalarını yazmamışsın yazsan daha iyi olurdu bilmeyenler için...

    YanıtlaSil
  2. Uzun zamandir okudugum en guzel, acik, net ve dogru bilgiler veren yazi oldu. Tebrik ederim :D

    YanıtlaSil
  3. Çok faydalı bir yazı olmuş. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Ben genelde fondöten, renkli nemlendirici sürerken real techniques stippling brush veya sigma f80 fırçayı kullanıyorum.
    Aldığım sonuçtan gayet memnunum ama işim aceleyse hemen parmaklarla işide hallettiğim olmuyor değil.
    Bir dolu fırça denemiş ve sonunda aradığını bulmuş biri olaraktan şunu diyebilirim ki makyajı güzel yapan iyi bir fırçadır.
    Özellikle far ve allık fırçanızın kaliteli olması lazım.
    Mac ve İnglot tartışmasız en kaliteli fırçalar üreten markalar muadillerini üreten Sigma'da gayet iyi diye düşünüyorum.
    Real Techniques'in fırçalarınada bayılanlardanım uzun lafın kısası bence az ama öz fırçanız olup kaliteli olmalı.

    Bu arada İnglot'un duo fiber fırçasını çok merak ettiğim halde bir türlü alamadım.
    Ama sanırım real techniques'in stipplin fırçasıyla bu aynı işi görüyor ortaya farklı bir sonuç çıkmıyordur.:)

    YanıtlaSil
  5. tuğba: uygun fiyatlı olup beğendiğim fırçalar yves rofher`ın fond. fırçası mesela, avonun eğimli allık fırçası. Kozmetik marketlerden alıp beğendiğim ama markasını hatırlamadığım bazı fırçalar da oldu. Bi kaç tane denemek lazım.

    Shewgy: Beğenmene çok sevindim :)
    Bu yazıyı öğle arasında yazdım, yemeği odamda geçistirdim. 2dk sonra böyle güzel şeyler duymak ne kadar iyi geldi bilsen :)

    mor rimel: Shewyy için yazdıklarım aynen geçerli :) çook teşekkürler.

    Melal: Far ve allık fırçası önemli cidden, katılıyorum ve fondöteni fırçayla sürmeyi çok sevmeme rağmen, sadece özenerek makyaj yapacak zamanım varsa kullanabiliyorum. Inglot`un duo fiber`ını çok seviyorum ama sendekini kullanmadığım için kıyaslayamam ama sonuçta onu da severek kullanıyorsan gerek yok bence de. Bu arada ben ınglot fırçalarını markafoni indiriminden takip ediyorum genelde, aklında olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Çok faydalı bir yazı olmuş.

    Ben avonun far ve allık fırçasını sipariş verdim merakla bekliyorum. Uygun fiyatlı ve kullananların memnun olduğunu duymuştum. Bakalım nasıl çıkacaklar. :)

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim gonca :) Ben far fırçalarını pek beğenmiyorum ama allık fırçası daha güzel.

    YanıtlaSil
  8. gerçekten bilgilendirici ve yararlı bir post olmuş.. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. canım real technıques fırcaları antalya 5m migrosa geldimi

    YanıtlaSil
  10. Bilmiyorum Antalyada degilim 1 senedir :(((((

    YanıtlaSil
  11. cliniquenin fondoten fırçasını aldım. fakat toz fondoten için olanıymış. ve ben sadece bb krem kullanıyorum. acaba o fırçayla bb krem uygulanır mı ?

    YanıtlaSil
  12. Adsız: deneyin, genellikle birçok fırça hem toz ürünleri hem akışkan ürünleri gayet güzel uyguluyor. Yüzünüzde iz bırakmıyorsa ve ürünün çoğunu içine çekmiyorsa sorun yok demektir

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık gerçekten bilgilendirici bir yazı olmuş. Gerçi siz bu postu yazalı neredeyse 2 sene olmuş. Henüz diğer yazılarınızı okumadım,blogerlık yapmaya devam edip-etmediğinizi bilmiyorum ama yinede size yazıp fikrimi paylaşmak istedim. Blogunuzu ilgiyle takip edeceğim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli