27 Mart 2014

Nişan Düğün İşleri

Başlık sizi korkutmasın, evime aldığım kesme tahtasından tutun da peçeteye kadar en küçük ayrıntıyı fotoğraflayıp paylaşacağım bir yazı olmayacak, ne şimdi ne de ileride :) Yine de bugünlerde nerelerde olduğumu ve hoşuma giden birkaç ayrıntıyı yazmak istedim.

Geçtiğimiz ayın sonunda nişanladım, mayıs başında da evleniyorum :) İlişkimiz üniversiteden beridir devam eden uzunca bir ilişki olmasına rağmen, nişan-nikah-düğün işlerini ardı ardına aceleye getirdik resmen. Ve ben bu durumdan çok da memnunum... Çünkü süreç uzadıkça karar vermek zorlaşıyor, birilerinin konuya müdahil olma olasılığı arttıkça artıyor, insanın aklı karışıyor ve karar verilmesi gereken konular aylarca insanın aklını meşgul ediyor. Nişan için anı olsun diye çektiğimiz birkaç fotoğrafı koyup anlatmaya devam ediyorum; 


Nişanda en sevdiğim ayrıntılardan birisi bu kurabiyeler oldu sanırım, böyle birşeyler ararken Mia Atolye`nin instagramdaki çekilişini gördüm tesadüfen. Sevgililer günü için kurabiye kavanozu hediye ediyordu ve ben kazandım :) Siteyle bu şekilde tanıştım ve her gördüğüm kurabiyeye bayıldım, ayrıca inanılmaz da lezzetliydiler. Pastaları da harika gözüküyordu ama İstanbul`da değil Antalya`da olduğumuz için pasta alma imkanım olmadı. Bu tarz butik pastalar, kurabiyeler yapan siteler bol miktarda var ama miaatolye bana daha profesyonel geldi. 

Nişan ve düğün işlerinde tam bir sömürü söz konusu bildiğiniz gibi. "aa ama bu en özel gününüz olacak" deyip, her şeyi ederinin en az 2 katına satma çabası var her yerde. "Hiç bir şey için masraftan kaçınmamalılıyız" psikolojisine büründürüyorlar zorla insanı ama ben pek bürünmedim açıkçası. Elbisede, ayakkabıda falan gidip en pahalısını, en özelini aramadım hiç.




En ekstra harcamamız alyanslarımız oldu sanırım çünkü gramajı oldukça düşük olmasına rağmen, marka ve işçilik adı altında ederinin neredeyse 3 katıydı fiyatı! Ama tek içimize sinen model onlar olunca aldık.


Herkesin zevki çok farklı ama nacizane tavsiyem; bunları sürekli takacağınızı düşünerek almanız. Ben incecik sade bir şey istiyordum, bir de hafif kare bir model bulduk daha da iyi oldu. İnanılmaz rahatlar, normalde gün içinde üzerimdeki takılara pek fazla tahammül edemeyen bir insan olarak, bu yüzükle hiç bir rahatsızlık hissetmedim. 



Ailelerin tanışması ve kaynaşması bizim için oldukça çetrefilli ve korkutucu bir süreçti ama çok kısa zamanda her şey sorunsuz halloldu. Herkes memnun ayrıldı. Ben de iyi ki aylar öncesinden planlamaya başlayıp, bunun stresini yaşamamışım diye düşündüm.

Her şey dört dörtlük olmasa da, hem aileler, hem biz gayet mutlu ayrıldık. Nişanın üzerinden 1 ay geçti, bu arada yine aynı acelecilikle (yalnız tabii acele dediysem, 5 yıldır birlikteyiz, işimiz ve hali hazırda yerleşik bir evimiz var aksi halde 1 ayda yetişecek işer olmayabilir :) 3 Mayıs`a nikah tarihimiz belirledik. 

En en ennn uyuz şey nikah işlemlerini halletmek oldu sanırım, inanılmaz saçma prosedürler yüzünden oradan oraya koşturduk 2 gün. Onun haricinde gelinliğimi gayet kolay seçtim, ayakabılarımı internetten aldım, olmadı  iade ettim yenisi aldım. Gelinlik konusunda bir kaç yıl önce "Pronivias`dan alırım, Vakko`dan bakarım" diye atıp tuttuğumu hatırlıyorum. İstanbul`a gitmedim bile. 2 model denedim, biri çok hoşuma gitti, birkaç değişiklik isyetip sipariş verdim. Gayet sakin ve telaşsız şekilde her şeyi hallediyoruz yani sırayla, tavsiye ederim :)

Nikah ve sonrasındaki kokteyl, bahçe süslemeleri ve nikah şekerleri için de anneme güvendim. Bu arada erkek kardeşim gayet profesyonel klarnet, kuzenim keman ve bir diğer kuzenim de elektro gitar çalıyor olabilir :) 

Şimdilik tek sorun bayramdan sonra erkek tarafında olacak düğünün benim için tam bir muamma olması, hiç bilmediğim, küçük bir şehirde, tamamen erkek tarafının şekillendirmesi ile olacak olması ama bakalım hayırlısı...

Demem o ki, hayatımın en büyük olayı olmadı düğün-nikah organizasyon işleri. Maddi olarak da çok açılmadan, ufak tefek aksiliklere fazla takılmadan, ama çok istediğim şeyleri de yaparak atlatıyoruz bu süreci.

Şimdilik aklımda kalan tek şey Mia Atolye`den ismarlamak istediğim kurabiyelerin bütçemi çok aşacak olması, (Nişan için daha az sayıda almıştık ama nikah için sayı oldukça fazla) ve Antalya`da güzel bir fotoğrafçı bulmak. 

12 yorum:

  1. Instagramda fotoğrafları koyduğunda bayılmıştım, gerçekten çok güzel ve bence farklı olmuşlar.
    Yazıda belirttiğin gibi her şeyin inanılmaz pahalı olduğu sömürü yapıldığı konusunda kesinlikle katılıyorum!
    Daha başımdan henüz bir nişan geçmedi ama geçtiğimiz kasım en yakın arkadaşımın nişan hazırlığında birçok konuda yardımcı olduğum için ne demek istediğini çok iyi anlıyorum.
    Bence de nişan ve düğün arasını çok açmamak çok mantıklı. :) Sıcağı sıcağına gelişsin olaylar.
    :)
    Ayrıca nedendir bilmiyorum ben seni hep İstanbul'da yaşıyorsun zannediyordum, şimdi Antalya diyince Antalya'yı ne kadar çok özlediğimi fark ettim.
    :(
    Ay ne çok yazdım di mi ya?
    Şimdiden tebrikler ve unutmadan umarım istediğin gibi bir fotoğrafçı bulursun.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim :) Ailem antalya`da. Ben Çorlu`da çalışıyorum, haftasonları gidiyorum genelde İstanbul`a sık sık. Ama Antalya`yı ben de inanılmaz özlüyorum. İzmir`de doğum büyümeme rağmen hem de :))

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı olsun. :) Şimdiden mutluluklar diliyorum.
    Antalya'ya hiç gitmedim, erkek arkadaşım orada yaşıyor. Antalya'da yaşamanın iyi ve kötü yanlarını paylaşabilir misin? :)

    YanıtlaSil
  4. Antalya`da yaşamanın tek kötü yanı yazın bunaltıcı sıcağı bana göre. Onun dışında çok güzel bir şehir, doğa, yeşillik, deniz, sahil, park, bahçe, yeterli restoran ve avm hepsini aynı anda bulabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Şimdiden mutluluklar yüzükleriniz de güzelmiş Alllah mutlulukla huzurla sağlıkla takmak nasip etsin,
    Antalyada yaşamak benim için çok zor bir şey olurdu herhalde özelikle yazları, 2 kez gittim birinde köprül kanyona ve antalya merkezine, birinde alanyaya gittim ki antalya da, alanya bölgeside aşırı aşırı sıcak ve bunaltıcı oldu benim için Tamam istanbulda sıcak ama ben Alanyada Antalya merkezde de çok bunaldım çok eziyetli tatil oldu benim için bir daha asla buraya gelmek görmek istemiyorum dedim hatta gelirken :)) büyük konuşmak istemem ama özellikle Alanya bölgesi beni soğuttu
    Antalyanın aşırı bunaltıcı sıcaklarında size sabır diliyorum yazın..

    YanıtlaSil
  6. Hayirli olsun cook mutlu olun <3

    YanıtlaSil
  7. Mutluluklar dilerim şimdiden. :)
    Aslında düğün öncesi süreç diğer gelin adaylarına nazaran çok rahat geçmiş senin.Gelinlik,ayakkabı aylarca beğenemeyen gelinler var. :)

    Antalya'da ablam yaşıyor.Doğum fotoğrafçısı Sedef Hülagü var.Miniğimizin fotoğraflarını o çekti.Sanırım eşi de düğün fotoğrafçılığı yapıyor.Ona bakabilirsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararsizligi hic sevmem :) bakicam dediginiz fotografciya, tesekkur ederim

      Sil
  8. Çok çok mutlu olun canım her şey gönlünüzce olsun. Bu arada yorumlarda gördüm bende Çorlu'da yaşıyorum. Tanışmayı çok isterim, koşturmacalarına telaşelerine yardımcı olmayı da isterim elimden ne gelirse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa cok tesekkur ederim, cok incesin. Teklif etmen bile yeter :)

      Sil

Yorumlarınız değerli