24 Temmuz 2014

Clarisonic Mia 2

Geçtiğimiz yıl Sephora`nin Clarisonic`leri ülkemize getirmesi ile birçoğumuzun duyduğu, bildiği, alınacaklar listesine eklediği ve "alınmalı mı?" konusunda bolca kafa karışıklığı yaşadığı bir cihazdı. 


Çoğumuzun bildiğini varsayıyorum ama yine de bilmeyenler için kısaca Clarisonic; sonic titreşimler ile çalışan bir yüz temizleme fırçası. Yerli yabancı bir çok kişi tarafından çok sevilen, tavsiye edilen bir ürün. Tamamen balon olduğunu iddia eden küçük bir kesim de yok değil tabii ama baştan belirteyim ben de "çok sevenler" grubundayım.

Ürünün kendi sitesinde Amerika satış fiyatı 149$, Sephora ilk getirdiğinde 340-350 civarında satıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben o ara kararsızlık aşamasındaydım, çünkü oldukça yüksek fiyatlı bir ürün. Bütçe ayırmak bir yana, aldıktan sonra, boşa para vermiş olmak ya da gaza gelmiş olduğunu fark etmek can sıkıcı olacaktı. Bir süre daha başkalarının yorumlarını takip ettikten sonra almaya karar vermiştim ki fiyat 440 TL oluverdi, bu sefer fiyat iyice artınca, tekrar düşünmeye başladım falan derken %20`lik kadınlar günü indirimi ile 350TL civarında bir fiyata aldım. (Hatta bana Sephora indirim kodu gelmediği için keyifle okuduğum bloglardan birisi olan OreoSevenKız`ın kodunu kullanmıştım :) 


Aldığım zamandan beri kullandığımı düşünürsek, 3 aydan fazla olmuş. Artık gönül rahatlığı ile yazıyorum. Kutuyu açtığınızda içerisinden çıkanlar bu şekilde. (Bir de plastik koruma kabı olacaktı ama onu eklemeyi unutmuşum.)





Clarisonic`in söylediği şey; el ile temizlemeye göre 6 kat daha iyi temizlediği. Yukarıdaki fotoğrafta da onun karşılaştırmasın vermiş. Gerçekten de parasının hakkını verecek şekilde temizliyor. 


** Ben her gece düzenli olarak kullanıyorum genelde, sadece ilk kullandığım gün birazcık kızarıklık yaratmıştı cildimde, muhtemelen farkında olmadan bastırarak kullandığım için. Ama daha sonra herhangi bir kızarıklık ya da başka bir sıkıntı yaratmadı.

** Bu modelde 2 farklı hız ayarı olmasına rağmen, ben sadece düşük hızda kullanıyorum aldığımdan beri.

** Kendi yaptığı zamanlamasına uymakta başta biraz zorlansam da, alıştıktan sonra oldukça pratik gelmeye başladı. Çene ve alın için 20`şer, yanaklar için 10`ar saniye olarak ayarlanmış. Yani cihazı çalıştırıp çenenize tutuyorsunuz ve 20 saniye sonra bir uyarı veriyor, alnınıza geçiyorsunuz... 1 dakika sonunda da kendiliğinden kapanıyor.


** Clarisonic ile ilgili en önemli nokta; başlığın dönmüyor oluşu sanıyorum. Sadece titreşiyor, dönüyor olsaydı daha kaba ve cilde zarar verecek bir temizlik olurdu. Bu açıdan muadili gibi gözüken ama aslında bir alakası olmayan cihazlardan ayrılıyor. 

** Yüz temizleme jelini cihazın üzerine dökmekten pek hoşlanmıyorum. Fırçanın kılları arasında kayboluyor, ziyan oluyor hissine kapılıyorum. Zaten jel temizleyiciler neyse de; sürekli kullandığım köpük temizleyici (Clinique anti Blemish) iyice verimsiz oluyor. Onun için temizleyiciyi önce elimle yüzüme yayıyorum. 

** Yüzüm zaten ıslak olduğu için fırçayı ekstra ıslatmaya ihtiyaç duymadan kullanıyorum.

** Clarisonic`i makyajımı temizlemek için kullanmıyorum. Makyajımı klasik yöntem ile (Benim için Bioderma Sensibo H2O ) temizliyorum hala. 


** Sarj aletinin minik ve manyetik olmasına bayılıyorum, ayrıca sarjı da oldukça uzun süre gidiyor. Ortalama 20-24 dakika denmiş firma tarafından. Sadece akşamları 1`er dakika kullandığım düşünülürse benim için neredeyse sadece ayda 1defa şarj etmek anlamına geliyor.

** Clarisonic Mia 2 kutusunun içinden standart olarak "hassas cilt fırçası" çıkıyor. Bu fırçaların da 3 ayda 1 defa değiştirilmesi öneriliyor. Ben bu fırçayı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum ama hala iyi durumda olduğunu düşündüğümden hemen değiştirmeyeceğim.

** "Gözenek küçültücü", "sivilceli ciltler için" gibi farklı fırça çeşitleri de var. Çok büyük bir fark yaratacaklarını düşünmemekle birlikte, fırçamı değiştireceğim zaman farklı bir modelini alıp denemek istiyorum. 

** Fırçaların temizliğini ise şu şekilde yapıyorum; her kullanımdan sonra mutlaka suya tutuyorum. Günaşırı şekilde de anti bakteriyel sabunla şöyle bir temizleyip suya tutuyorum. Bu temizliği; fırça başlığını çıkartmadan, cihazın üzerindeyken yapıyorum, cihazın suya dayanıklı, duşta kullanılabilir olduğu söyleniyor. Ben yine de temkinli davranıp cihazı fazla ıslatmamaya çalışıyorum. 

** Fırça temizliğini üzerinde yapıyorum çünkü, başlığı çıkartıp takmak bana pek pratik gelmiyor. Yalnız bu sefer de cihazı ve dolayısı ile fırçasını kuruması için banyoda bıraktığımda, ertesi akşam hala nemli olması gibi sorunlar da olabiliyor. Bu yüzden elimden bırakmadan önce üzerindeki fazla suyu uzaklaştırıyorum. 

** Kullandıktan sonra hiç suya tutmadan kapağını kapatmak, sadece birkaç günde bir yıkamak da bir çözüm olabilir, genelde öyle mi kullanılıyor bilmiyorum ama ben her kullanımdan sonra suya tutmazsam içim rahat etmiyor.

** Kutunun içerisinden çıkan Clarisonic temizleme jelini ise hiç kullanmadım, öylece duruyor. 


Ve gelelim cildimde gözlemlediğim değişikliklere; 

** Öncelikle yağlı ve sivilceye meyilli bir cildim var, cildimde sivilce olduğu dönemlerde direk üzerine uygulamaya çekinsem de, bir zararını görmedim. (Hiç bastırmadan uyguluyorum, aksi halde leke oluşumunu arttırabilir ya da sivilcenin çevreye yayılmasını kolaylaştırabilir) Hatta ben de sivilcenin geçme süresini hızlandırmak gibi de bir etkisi oluyor. Yani deri altında bir şişlik/yağ birikintisi olduğunda onun daha çabuk yüzeye çıkmasını ve dolayısı ile daha çabuk geçmesini sağladığını gözlemledim birkaç sefer çok net şekilde.

** Bunun dışında siyah noktalarımda ciddi bir azalma gözlemledim. Sadece cihazı burnuma tutamıyorum, inanılmaz huylandırıyor, o yüzden burnumdakilere bir faydası olmadı. 

** "Cilt daha iyi temizlendiği için, sonrasında kullanılan kremleri, serumları daha iyi emiyor" deniyor. Doğrudur muhtemelen ama ben "evet bu krem şimdi çok daha fazla işe yarıyor" gibi net bir gözlem yapamadım.

** Clarisonic`i kullanmaya başladığımdan beri cildimin genel olarak daha sağlıklı, daha aydınlık. Daha az sivilce ve daha az siyah nokta problemi yaşıyorum. Bu etki şüphesiz cihazın cildi güzel temizlemesinden, arındırmasından kaynaklanıyor. Bunun yanında sonrasında kullanılan ürünlerin cilt tarafından daha iyi emilmesinin de dolaylı etkisi oluyordur diye düşünüyorum. 


Sonuç olarak; aldığıma kesinlikle pişman olmadığım bir ürün. Cildim muhteşem oldu mu? Hayır olmadı ama eskiye kıyasla daha iyi olduğu kesin. Yüksek rakamlı bir ürün olduğundan "kesin alın" demek yanlış olur belki ama bir şekilde bütçe ayırmaya çalışın derim. Hele ki tanesi 70- 80 lira olan makyaj malzemelerine, cilt bakım ürünlerine bütçe ayırabiliyorsanız, sene içinde birkaç üründen tasarruf edip Clarisonic ` e yönelmeniz daha mantıklı olacak ve uzun vadede yarar getirecektir diye düşünüyorum. 

12 yorum:

  1. Makyaj ürünlerine doydum diyebilirim. İhtiyacım olduğu sürece almaya devam edicem artık bu yüzden buna bir miktar para ayırıp alabilirim. Bende muadili olan fırçalardan var ama aklım hala bunda kaldı. Güle güle kullan =)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Para ayırabiliyorsan ayır mutlaka :)

    YanıtlaSil
  3. Cilt tipimiz ve memnun kaldığımız ürünler taban tabana aynı olduğu için senin bu yazın benim için inanılmaz değerli.
    Zaten aklımdaki bir üründü ama şimdi "kesinlikle alınacaklar" listeme girdi.
    Fiyatı biraz fazla evet, bakalım ne zaman sıra gelecek. :)
    Güle güle kullan!
    :)

    YanıtlaSil
  4. aa süper... Umarım aldıktan sonra sen de memnun kalırsın

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı bir yazı,ellerine sağlık,ben de alacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş. ben de ara ara yanaklarımda çıkan sivilceler için nasıl olur diye düşünüyordum. Sizin yaptığınız gibi fazla bastırmadan yapılabilir. Sivilcelere peeling de önerilmediği için korkuyordum açıkçası.

    Seboreik dermatitolan ciltler kullanabilir mi bir bilginiz var mı?

    güzel günlerde kullanın <3

    YanıtlaSil
  7. Siri Yaşam;

    Ben sivilceli ciltler için kullanılabilir olduğunu başka yerlerde de okumuştum ve Sephora çalışanın da "kullılabilir" olduğunu söylemesi ile almıştım. Ama çok ciddi bir sivilce sorunu yaşamıyorum. O durumda olanların doktorlarına danışarak kullanmasında fayda ver. Bahsettiğiniz hastalık ile alakalı da bir bilgim yok maalesef. Bilgili bir dermatolog bulup sormak lazım. Gerçi çoğu dermatologun Clarisonic`in ne olduğundan bile haberi yok :(

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Arkadaşlar... açıklama harika olmuş... teşekkürler... ben ayrıca kaliteli bir yüz masaj aleti arıyorum... yardımcı olabilirseniz sevinirim... nerede bulabilirim... hangi markalar vs. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yuz masaj aleti ile ilgili hic bir deneyimim, duyumum yok maalesef

      Sil
    2. Merhaba, yuz masaj aleti ile ilgili hic bir deneyimim, duyumum yok maalesef

      Sil
  9. Gözenek problemine de faydasi olur mu acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Direk gozenekleri kucultecek bir etkisi olacagini sanmiyorum ama en azindan gozeneklerle iliskili siyah nokta probleminde olumlu sonuclari var, ben genel olarak cildime iyi geldigini dusunuyorum

      Sil

Yorumlarınız değerli