9 Mart 2012

Kadınlar Günü Ne Değildir ?



8 Mart 1857`de New York`ta bir dokuma fabrikasında çalışan işçilerin daha iyi çalışma şartları için greve başlarlar ve polis greve karşı koymak için barikatlar kurar, işçileri fabrikanın içine kilitler. Çıkan yangında çoğu kadın olmak üzere 129 kişi hayatını kaybeder. Olay büyük yankı yaratır ve 1921 yılından itibaren bu gün Dünya Kadınlar Günü/ Emekçi Kadınlar Günü olarak anılmaya başlar...

Bugün de tekstil işçileri çok kötü şartlarda çalışmaya devam ediyor ve bu kadar rağbet gören, bu kadar satan bir sektörün arka planındaki insanların hali soru işareti. 

Kadınlar gününü indirimlerden, kampanyalardan, giyinip süslenip kutlamaktan ibaret bir gün değildir! 

Bazen babasının küçük saf kızı bazen de hayatla kavgaya hazır kocaman bir kadın olabilen, bu coğrafyada kadın olduğu için hayata 1-0  yenik başlayan herkesin kadınlar günü kutlu olsun... 

4 yorum:

  1. Ben de dün blogumda aynı konuyu işledim ,size katılıyorum , bu gün kutlanmaması gereken bir gün bence..

    YanıtlaSil
  2. Aslında ben o kadar kesin çizgilerle kutlanmasın demiyorum ama Dünya EMEKÇİ kadınlar günü olduğu ve tarihi, nereden çıktığı unutulmasın diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. çoraplar süper, özellikle son kare :)

    YanıtlaSil
  4. :))Bir üstteki posttan bahsedyoruz sanırım :) Kenan Doğulu`nun çorabına bayılan bayılana zaten :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli