4 Ekim 2016

Cyrene // AHA/BHA Exfoliating Cotton Pad


Cyrene AHA / BHA Exfoliating Pad`leri bir süredir kullanıyorum, ürün hakkında yorumlarıma geçmeden önce AHA ve BHA nedir, ne işe yarar ondan bahsetmek istiyorum kısaca.

AHA (Alfa Hidroksi Asitleri); genel olarak meyve asitleri olarak tanımlanıyorlar. Örneğin; laktik asit, sitrik asit, tartarik asit...vs. Bizim kozmetik ürünlerinin üzerinde en sık denk geldiğimiz çeşidi ise glikolik asit sanıyorum.

BHA (Beta Hidroksi Asitleri); bu grupta bahsi geçen asit ise salisilik asit. 


Bu iki tip asitin de hedefi ortak aslında. Fiziksel peeling ile yaptığımız cildin üst katmanını, ölü tabakasını soymak/atmak işini kimyasallar ile nispeten daha nazik şekilde yapmak. Dolayısı ile hücre yenilenmesini, kolajen üretimini tetiklemek. Dolayısı ile cildi canladırmayı, yenilemeyi, leke görünümünü azaltmayı vaad ediyorlar. BHA`lar (salisilik asit) buna ek olarak iltihaplanmayı azaltıcı bir özellik gösterdiklerinden ve yağ ile daha iyi anlaştıklarından sivilce hedefli ürünlerde de sıklıkla kullanılıyor. 


Cyrene`nin bu exfoliasyon pedleri de temel içerik olarak AHA ve BHA içeriyor, bunun yanında cildi yatıştırmak için de aloe vera, papatya ve yeşil çay eklenmiş. 

Ürünün vaadleri yukarıda belirttiğim asitlerin yaptığı iş ile paralel doğal olarak. Bu ürünü 15-20 gün neredeyse düzenli kullanmam (sadece geceleri) sonucunda, bu vaadleri kısmen gözlemlediğimi söyleyebilirim. Çok çok belirgin olmasa da cildimde daha arınmış daha temiz bir görünüm sağladı, lekelerin görünümünde ise gözle görülür bir etki sağlamadı fakat içeriğindeki AHA ve BHA`nın yüksek oranlarda olmadığını tahmin ediyorum. Lekeler üzerindeki etkisini gözlemlemek için daha uzun bir süre ya da daha yüksek içerikli bir ürün gerekli. Yani ciddi anlamda leke giderici bir ürün istiyorsanız doğru seçim olmayabilir. 

Ben bu tarz ürünleri sadece geceleri kullanmayı daha güvenli buluyorum, gündüz kullanıldığında güneşten korumak için iki kat dikkat etmek gerekiyor, o yüzden risk almak istemiyorum.

Ürünün en büyük artısı pratik olması bence. Her ne kadar pek bir iş değil gibi görünse de, toniği alıp pamuğa dökmektense hazır dökülmüş olanını almak gece gece çok pratik geliyor, tam tembel işi! Pamuklarının yumuşacık olmasını da seviyorum. Bir de ben bu ürünü ilk elime geçtiğinde (tee sürpriz kutu zamanında almıştım) açıp bir bakmıştım. Yani oldukça uzun zaman önce açılmış olmasına rağmen kurumadılar. 

Olumsuz bulduğum yanlarına da gelirsek; ilk sürdüğünüz anda ciddi bir yapış yapış hissiyat bırakıyor. Gerçi 2-3 dk içinde geçiyor ama yine de o aralık rahatsız edici. Kokusu hoş değil fakat katlanılabilir düzeyde. Fakat en büyük eksisi sadece 30 adet ped içermesi (95TL) Pedleri ortalarından ayırmaya çalışmak çok anlamlı olmuyor, bir tarafı çok ince kalıyor, bir tarafı kalın kalıyor vs. 

Etki anlamında da çok muhteşem bulmadığım için her ay 95TL verip alacağım bir ürün değil kenidisi. Ürünün tam içeriği de aşağıdaki gibi; 


Dün instagramda paylaştığımda Nib+Fab`ın mendillerinin muadil olabileceği önerisi geldi, varsa sizin tavsiyelerinizi de duymak isterim. Bir de bu ürünler sanki artık daha revaçtaymış gibi gelse de, fiziksel peelinglerden de vazgeçemiyorum. 

Hem böyle bir ürünü her gün düzenli kullanmak hem de fiziksel peelingi hafta 2-3 kullanmak hakkında ne düşünüyorsunuz, kullanıyor musunuz, onu sormak istiyorum.

Bu ürünün içeriği çok güçlü olmadığını düşündüğümden ben her ikisini de kullanıyorum şu sıralar. 

16 yorum:

  1. Ben Nip+Fab'in pedlerinden kullanmıştım; fena değildi ama, yine Cyréne'in sıvı exfoliant'ı kadar sevmemiştim. Uzunca bir süredir de glikolik asitli soyucu kullanmıyorum, ama yine de yumuşak sayılabilecek peelinglerden yana kullanıyorum tercihimi. Çok da bir fark gözlemlemedim açıkçası iki durum arasında; ya da cildim bu ara daha iyi durumda... hatta uzun süredir bu sabah yalnızca temizleme köpüğü-mist tonik (pamuksuz, fıs fıs sıkıyorum), göz çevresi kremi ve nemlendirici kullandığımı, serum vs gibi başka yan ürünler kullanmadığımı ve cildimin hiç olmadığı kadar iyi olduğunu fark ettim :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Severek kullandığım bir ürün ama dediğin gibi %2 lik bir etki ile büyük bir değiişim bekleyemezsin lekede.. Cyrene %4 %16 lık ürünleri de var diye hatırlıyorum. Özellikle yüksek olanının 2-3 testerını kullanıp çok bğenmiştim. Nib Fab, aklımda ama seveni kadar sevmeyeni de var. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15'lik ola direk leke tedavisi icin olan versiyonunun testerini ben de denedim. Etkili olurdu muhtemelen ama benim cildimi asiri yakti ve rahatsiz etti, 1dk falan ya tuttum ya tutmadim kosa kosa yikadim :) elimde %2lik aha tonigi var ayrica. (O da tek basina etkisiz geliyor) acaba %4luk bha alip pamuklari kendim islatsam kavanoza koysam olur mu diye dusunmekteyim :))

      Nib fab'in da fiyati uygun diye hatirliyorum, oyleyse denerim mutlaka

      Sil
  3. Cyrene'nin sivi versiyonlarindan %2 Aha olani da almistim ben ama o pek bir ise yaramiyor gibi geliyor tek basina, birde okuldaki labda kendim karistirmisim gibi bi hissiyat veriyor bana :D asit kokusu cok belirgin vs. sevemedim onu. Belki de o yuzden bi ise yaramiyor diye dusunuyorum. Senin begendigin hangisiydi?

    Bir ara bende cildimin cok iyi oldigunu dusunuyordum, lekelerim azalmisti, gozenek sorunu pek kalmamisti vs vs ama bi seyahat sonrasi olay sasti. O zaman neler kullaniyordum da oyle olmustu, su icmeyi mi arttirmistim bi yandan hiic hatirlamiyorum. Bu aralar ne kullansam o hale donemedi :( benden de sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben de ondan bahsediyorum, ben sevmiştim onu. Leke sorunum yok, belki de ondan verdiği aydınlık yetti -kullanmadığım zaman, o dönem, eksikliğini hissetmiştim. O yüzden sevdiğimi anlamıştım diyeyim :))

      Sil
    2. Himm olabilir dedigim gibi ben biraz da on yargili yaklasiyorum ona. Elimdekiler bitince biraz daha alici gozuyle yaklasirim :)

      Sil
  4. Nip+Fab'in ilgili serideki peelingi, serumu ve pedleri kullanıyorum. Yaz aylarında serum ve pedleri (her ne kadar bunları akşam kullanıyor olsam da) kullanmaya ara vermiştim. Peelingi de gün aşırı akşam duşlarımda kullanıyorum.Set olarak kullandığımdan mıdır bilmiyorum ama pedlerinden memnunum ben. Biraz yapış yapış hissi onda da var. 95 TL vermek istemiyorum dersen iyi bir alternatif olabilir diye yazmak istedim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, elimdeki urunleri bitirince nib fab'lara bakacagim mutlaka

      Sil
  5. cyrene markasına çok güveniyorum ama bu bana da pek yeterli gelmedi düşününce toz şeklindeki AHA/BHA içeren micropeelinglerini deneyeceğim sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duzgun isler yapmaya calisan guzel bir olusum oldugunu dusunsem de cok fazla guvenmiyorum acikcasi. Simdiye kadar icime sinmeyen birkac nokta oldu, bir de fiyat politikalari caydiriyor beni en basta. Yani cok cok bayildigim muadilini bulamadigim bir urunleri olursa alirim artik sanirim. Yoksa biraz daha fazla verip ayni isi 100 yildir yapan firmadan almayi tercih ederim gibi duruyor :/

      Sil
  6. Ben de nib+fab 'in pedlerini almayı düşünüyorum .Bir de Peter Thomas'ın böyle bir ürünü var. Aha oranı %10 , bha oranı ise %2 . Fiyatı da Cyrene oranla daha uygun. 60 ped 140 lira civarında. Ben çok yüksek Aha kullanamıyorum cildim çok hassas ama normal ciltler için bir seçenek olur sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yuksek aha kullanabiliyor muyum emin degilim, 15'i kullanamadim mesela ama asiri yuksekti zaten. 10'u denemek lazim

      Sil
  7. Ben 2 aydır Zo Skin Health Offects TE Padsleri kullanıyorum. O da hem glikolik asit hem salisilik asit içeriyor ve pedlerin yapısı çok ilginç. Eksfoliasyon yapıyor resmen cilde. Ben sabah pedin bi tarafını akşam diğer tarafını kullanıyorum. O yüzden daha uzun süre gider gibi:) Oldukça da memnunum. Ama uygun fiyatlı olarak Acnecinamide ve Nip fab de çekmecemde denenecekler arasında:) Cyrene ne yazık ki çok güvendiğim bi marka değil:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acnecinamide'lerden ben de aldim ama sira gelmedi daha, cyrene'e pek guvenememe konusunda yalniz olmadigima sevindim :)

      Sil
    2. Acnecinamide'i uygun fiyatlı olduğundan denemek istedim ama sivilceye sebep oldu bende, pek sevemedim:/ Peter Thomas Roth'unkini uzun süre kullandım. AHA oranı yüksek olduğu için alıştırarak kullanmak lazım. Güzel bir üründü, izlerimi oldukça azaltmıştı.

      Sil
    3. Peter Thomas baska urunleriyle de aklimda bu aralar, yaziyorum listeye :)

      Sil

Yorumlarınız değerli