11 Temmuz 2016

Yunanistan Kozmetik Alişverişi


Uzun zamandır aklımın bir köşesinde yatan Yunanstan`ı, Atina`yı geçtiğimiz ay görme fırsatım oldu sonunda. Anılarım silinmeye başlamadan önce bloga gezdiğim gördüğüm yerleri ve izlenimlerimi de yazmak istiyorum ama önce kozmetik adına neler var neler yok yazısı ile başlayalım.

Atina/Yunanistan beni hem insanları ile hem şehrin güzelliği ile hem de kozmetik daha doğrusu cilt bakımı adına aldıklarımla oldukça memnun etti... 



Yunanistan`dan Cilt Bakımı / Kozmetik Adına Ne Almalı ?

Kesinlikle Korres ve Apivita`ya yatırım yapılmalı! Her ikisi de Yunanistan`a ait yüksek oranlarda doğal içerikli ürünler üreten markalar. Korres 20 yıllık, Apivita ise daha eski bir markaymış. Üstelik fiyat politikaları da oldukça makul.

Ben alırken fazla abartmamaya çalışmıştım aslında. Hatta baya bir şey aldım diye düşünmüştüm ama döndüğümde biraz daha almadığıma pişman oldum ne yalan söyleyeyim. 

Bu konuda yaptığım en büyük yanlış aldığım ürünleri otele gelip denememek oldu galiba. Hani yeni alınan ürünlere başta bir kıyamama ve bir süre açmadan bekletme durumu vardır ya, ben de otelde açmak istemedim. Fakat otelde açıp deneseymişim, bazılarını yedekleyecekmişim kesin. Siz benim yaptığımı yapmayın ve aldıklarınızı hemen açıp deneyin :) Ya da daha güzeli markaların web sitelerine bir göz gezdirip, aklınızda bazı ürünleri belirleyerek gidin. 

Korres Mağazası, Ermou Caddesi

Korres ve Apivita Nerelerde Satılıyor ?

Atina`da her iki markaya da adım başı rastladım desem yanlış olmaz sanırım. Hatta Korres biraz daha yaygın gibiydi. Hem Korres hem de Apitiva ürünleri eczenlerde satılıyor, denk geldiğim çoğu eczanede görünür şekilde sergileniyorlardı. Bunun dışında Yuninastan`ın bir çok şehrinde yaygın olarak bulunan Hondos Center mağazalarında yine her iki marka var. Ayrıca çok yaygın olmasa da Korres`in kendi mağazaları da var.  

Korres`in kendine ait mağazası (Ermou Caddesi) daha şık ve daha büyük gibi gözükse de, Hondos Center`lardaki ürün çeşitliliği de aynıydı ve üstüne her üründe %20 indirim vardı. Korres`in kendi mağazasında indirim yoktu. Daha sonra tesadüf eseri bulduğum devasa bir kozmetik deposunda ise fiyatları Hondos`dakinden daha da uygundu. Yani ürün fiyatları değişebiliyor, o yüzden bir daha denk gelemem mantığı ile, ilk gördüğünüz yerden almamak akıllıca olabilir.

Harmanis Mağazası

Harmanis Hair & Beauty Bazaar 
Burası yukarıda bahsettiğim Korres ve Apivita ürünlerini en uyguna satan kozmetik deposu gibi devasa yer. Fakat kesin gidin diye tavsiye edebileceğim bir yer değil. Çok büyük ve saç kurutma makinesinden, 20 çeşit takma tırnağa, saç boyama aksesuarlarından, cilt bakım ürünlerine kadar çok fazla çeşitte ürün satan bir yerdi ama sanki böyle daha çok kuaförlere falan hitap eden bir yer gibiydi.

Aslında kozmetik ürünleri satan devasa bir milyoncu gibi daha çok :) Çoğu ürün bana hitap etmiyor diye düşünüp tam çıkacakken dermokozmetik raflarının da baya dolu olduğunu ve dışarıda gördüklerimden daha uyguna satıldığını görünce pişman oldum.

Çok çeşitli olmasa da opi ve essie ojeler, bourjois makyaj malzemeleri, high end parfümler (ama en son çıkanlar yoktu sanki, daha klasik olanlar gözüme çarptı hep), apivita ve korres ürünleri ve aklınıza gelen bir çok dermokozmetik marka mevcuttu. Tüm fiyatları kıyaslayamam tabii ama Korres ve Apivita`lar normal fiyatlarından aşağı yukarı %30 daha uygundu, son kullanma tarihlerinde de her hangi bir sıkıntı yoktu.

Harmanis

Harmanis
Benim burasını bulmam şöyle oldu; gittiğim üniversitenin kampüsünün hemen yanındaymış burası. Okuldaki profesör ile konuşurken alışveriş yapılabilecek yerlerle ilgili tavsiye veriyordu, kozmetikle ilgilendiğimi söyleyince de burasını gösterdi bana. "İçeride ne var ne yok bilmiyorum ama her gün önü arabalar ile dolup taşıyor" dedi. İnternet sitelerinden gördüğüm kadarı ile 1958`de kurulmuş ve 3 tane şubeleri varmış.

Dediğim gibi kesin gidin diye tavsiye edebileceğim bir yer değil fakat şehir merkezinden 1 metro ve kısa 1 otobüs yolculuğu ile ulaşılabiliyordu benim gittiğim şubesine. Korres ve Apitiva`dan toplu bir alışveriş yapmak isteyenler için maddi açıdan faydalı olabilir ama Hondos mağazasındaki ortam ya da yardımcı olacak personel beklentisi ile gidilmemeli. [Ben ulaşım bilgilerini de buraya not düşeyim yinede; Egaleo metro istasyonunda inip, "tei piraeus" yönüne giden 829 nolu otobüse biniliyor. 6-7 durak ya da 8-10 dk sonra yol kenarında görebilirsiniz zaten, üniveristenin yan kapısının hemen yanında (Piraeus University of Applied Science) Civarda İkea ve büyük bir Carrefoursa da var]

Sephora Mağazaları; 
Sephora mağazaları beni birazcık hayal kırıklığına uğrattı açıkçası, ilk şaşkınlığım alt katında bildiğimiz markalar varken, üst katta Loreal, Maybelline gibi drugstore markaların olması oldu. Bizim Sephoralar`da olan ürünler dışında da bir marka göremedim. Yani Hourglass, Burberry vs yoktu. Too Faced standı vardı sanırım farklı sadece. Aynı şekilde drugstore markalarda da ürün yelpazemiz hemen hemen aynı sanıyorum. Maybelline`in age rewind kapatıcılarını aradım mesela ama onlarda da yokmuş. [Bu arada ben Ermou caddesindeki Sephora`ya girdim sadece] Ürünler doviz kuru dolayısı ile bizdekinden daha pahalıya gelyordu ve benim gittiğim dönemde herhangi bir indirim de yoktu.

Hondos Mağazaları;
Yukarıda da biraz bahsettim ama biraz daha açayım, kolayca bulabileceğiniz bu mağazaların büyükçe olan bir tanesine giderseniz kozmetik ve cilt bakım adına baya bir ürün çeşitliliği vardı. Ben yine Ermou caddesindekine gittim; bir kat high-end markalardan, bir kat sadece dermokozmetik markalardan, bir kat da drugstore markalardan oluşuyordu.

Bunların dışında yine Ermou caddesinde Fresh Line isminde bir mağaza gördüm. Organik, taze kozmetik ürünleri satıyorlarmış ama ben girmedim nedense. Bu arada Lush maalesef Yunanistan`da da yok.

Özetle yolunuz Yunanistan`ın herhangi bir yerine düşüyorsa Korres ve Apivita ürünlerini kesinlikle es geçmeyin derim. Hatta bana da haber verin :)

Ben neler aldım, ne kadar aldım onları okumak isterseniz de Korres ve Apivita Alışverişim yazısına bakabilirsiniz.



8 yorum:

  1. Harmanis mağazası hiç dikkatimi çekmemiş benim de. Dikkat Yunanistan bağımlılık yapıyor. Atina ve Selanik'ten sonra Ada'ları gezmeye başladık biz de 😊 Hondos center hepsinde var. Gerçi çok fazla ürün olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normaldir cok bilinen ortada bir yer degil. Selanik'i gormek istiyorum ben de,adalarda da ayri aklim kaldi 😊 hayaller selanik ve civarlarina arabayla gitmek ama bakalim ne zaman kismet olur...

      Sil
  2. Ah ah Fresh Line Ankara'da ve Eskişehir'de mağazası olan bir markaydı ve ben çok severdim. Fakat sanırım kapandı mağazaları...

    Atina'ya 9 sene nce gitmiştim ve o zamanlar kozmetikle ilgili bu kadar bilgim yoktu malesef :/ Olsaydı o Korresleri, Apivitaları kaçırır mıydım hiç? Şimdi hemencik diğer yazını okumaya koşuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ya yillar once yapilan bilincsiz geziler dimi :) ben de muzdaribim ayni dertten :)

      Sil
  3. burada kendimi kaybedebilirim ben :-D

    YanıtlaSil
  4. Ayy harika bi yazı olmuş, çok seviyorum böyle yazılarııı <3 Ve çok pişmanım annemler geçen yıl Yunanistan'a gittiğinde sipariş vermediğim için:(( ürün yorumlarını da bekleriiz

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli