29 Temmuz 2016

Kırmızı Cilt Lekelerinden Nasıl Kurtuluyorum


Cilt lekeleri büyük dert malum. Benim cildim güneş lekesine çok yatkın değil ama kırmızı sivilce lekeleri uzun süredir sıkıntısını yaşadığım bir olay. Sıklıkla sivilce problemi yaşıyorum ama ve yanak bölgemde çoğunlukla kırmızımsı  lekeler kalmasına engel olamıyorum. 

Bu lekeler zaman zaman can sıkıcı boyuta gelse de, biraz sabredip ürünlerle de desteklersem ciddi anlamda geçiyorlar. Benim lekeleri azaltmak için izlediğim yol özet olarak şu şekilde aslında;

-Hedefe yönelik ve cilt tipime uygun peeling/scrub vs. ve leke serumunu düzenli olarak kullanmak,
-Cildin kendini yenilemesi için bolca sabretmek ve bu arada güneşten korunmak için titiz davranmak,
-Becerebildiğimce bol su içmek...

Bu yaz başından beri -hatta ilk bahar da olabilir emin değilim- leke ile savaşmak adına kullandığım ürünleri de paylaşmak istiyorum.


Derma-e Very Clear Acne Scrub; bu ürün şimdiye kadar kullandıklarım içinde en belirgin sonuç veren peeling odu benim için. Zaten direk akne tedavisi için geliştirilmiş bir ürün olduğu belirtiyor üzerinde, %2 salisilik asit, ve çay ağacı yağı içeriyor. aslında her iki içeriği de içeren farklı ürünler kullanmıştım daha önce ama bu peeling gibi net etkilerini gözlemleyebildiğimi hatırlamıyorum.

Derma-e Very Clear Acne Scrub`ın akne sorunumu gözle görülür şekilde azalttığını ya da var olanların geçmesini hızlandırdığını düşünüyorum. Hatta biraz abartıp sorunlu dönemlerde her gün ya da gün aşırı kullandığım bile oldu.

Yalnız bu peelingin tanecikleri çok minik yumuşak tanecikler değil maalesef. O yüzden kullanırken oldukça hassas ve nazik davranmaya dikkat ediyorum. Çok belirgin bir sivilce varsa onun direk üzerine getirmemeye, ve genel olarak da bastırmadan uygulama yapmaya çalışıyorum. 


Derma-e markası bazı eczanelerde ve online eczane sitelerinde satılıyor. Ben önceden vitacost.com`dan alıyordum ama artık kampanyalı dönemlere denk geldiğimde online olarak almayı tercih ediyorum.

Acnelyse Krem; aslında bu krem için ayrı ve daha ayrıntılı bir yazı hazırlamak istiyorum ama bu leke konusunda bahsetmeden olmayacaktı. Kelimenin tam anlamıyla insanı vezir de, rezil de edebilecek bir ürün! Eczanelerde reçetesiz satılıyor ve fiyatı 20tl civarı. Dolayısı ile koşa koşa gidip alma isteği uyandırıyor insanda ama dikkat!

%0.1 Retinoik asit (tretinoin) içeriyor, bu madde de derinin epidermis tabakasının yani üst tabakasının kendini yenilemesine dolayısı ile soyulmasına sebep oluyor. Bu üründen Onur vasıtası ile haberdar oldum açıkçası, kendisi yanlış hatırlamıyorsam daha düşük etken madde içerikli benzer bir kremi reçeteli olarak kullandığını ve memnun kaldığını söyleyince, bizde de benzer bir kremin satıldığını gördüm. 

Ben toplamda 3-4 sefer kullandım sanırım, gece yatarken oldukça az miktarda yanaklarıma sürdüm. Ertesi sabah SPF50 güneş koruma kremi kullandım ve bu sürede aşındırıcı etkisi olan başka hiç bir ürün kullanmadım -peeling, AHA, BHA, alkollü tonik vs.-

İlk gün belirgin bir etkisi olmadı fakat ikinci uygulamadan itibaren cildimde soyulma başladı, ertesi gün biraz daha arttı. Zaten beklenen sonuç cildin soyularak kendini yenilemesi  fakat güneşten korumak şart. Ben yaz mevsimi için riske atmak istemedim ve kremi sonbaharda ya da kışın kullanmak üzere rafa kaldırdım. Hatta en güzeli evde olabileceğiniz, üzerine makyaj  yapma gereksinimi duymayacağınız zaman aralıklarında kullanmak sanırım. 

Birkaç seferlik kullanımda bile cildi yenilemek ve lekeleri açmak anlamında gözle görülür sonuç yarattığını düşünüyorum.


La Roche Possay Effaclar K(+); bu krem de sevenin çok sevdiği, sevmeyenin hiç sevmediği ürünlerden bir tanesi. İçeriği değişti, sanki eskisi daha etkiliydi vs diye konuşuluyor ama ben bu (+) versiyonundan memnun kaldım. Cildimin sorunlu olduğu dönemlerde her gün hatta fırsat olursa günde iki defa kullandım ve cildimin hızlı toparlanmasında, sivilcelerin kısa sürede geçmesinde hatta belli belirsiz de olsa siyah noktalarda etkili olduğunu düşüyorum.

Bir de yakmayan, bariz bir kokusu olmayan, yağlı hissiyat bırakmayan veya kurutmayan bir krem olduğu için makyajın altına bile çok rahat kullanabiliyorum. 


Ve son olarak bu süreç boyunca geceleri kullandığım serum;

Kiehl`s Clearly Corrective Leke Serumu; Effeclar krem gibi sorunsuz kullanıma sahip bu serumu da severek kullanıyorum uzun zamandır -bu benim 2.şişem- Geceleri cildimin durumuna göre nemlendiricinin üstüne ya da bazen nemlendirici olmadan kullandığım, kolay emilen güzel bir serum benim için. 1 ay gibi bir süre düzenli kullandığımda lekelerin azalmasına destek olduğunu gözlemleyebiliyorum. Daha ayrıntılı yazısını da yazmıştım, ürün isminin üzerine tıklayabilirsiniz okumak isterseniz.  


Başta da belirttiğim gibi izlenecek yol belli ama ürünlerin etkileri her cilt tipine farklı olacaktır, cildin kendini yenileme süresi de kişiden kişiye değişeceği için kendi yaşınıza ve cilt tipinize uygun benzer ürünlerle ve yeterince sabırla lekelerden kurtulmanın mümkün olduğunu düşünüyorum...

4 yorum:

  1. Acnelyse'in fiyati cok iyiymis! Ben Treclinax ile 5. ayimi bitirecegim yakinda. Ilk baslarda kullanirken iskence cektim resmen, cildim oyle soyuluyordu ki; bir sabah agiz cevreme artik nemlendirici etki etmedigi icin acidan body butter surdugumu hatirliyorum. Dermatologum sabirli olmami, hiperpigmentasyonun tamamen gececegini soylemisti ama bir noktadan sonra inancimi kaybetmistim. Simdi iyi ki baslamisim diyorum, sonuclardan cok memnunum <3 Dedigin gibi kullanirken cok dikkat etmek lazim, aksi takdirde ciddi problemlere yol acabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Istedigin sonucu alabildigine cok sevindim. Cok iyi sabretmissin 5 ay ama, ben bikac gunde bile zorlandim.

      Sil
  2. Ben de ilaç kremleri sonbahara sakladım. Şimdilik zo medical ve neostrata ürünlerini kullanıyorum. Cildimde bariz bi aydınlanma, kırmızı lekelerde küçülme var. tamamen silinir mi gider mi acaba:( Ya keşkem treclinax ülkemizde de olsa:( hem klindamisin hem retinoik asit içeren bi krem yok bizde:(
    Elimdeki peeling gel bitince derma e yi kesin alıcam:) daha önce nemlendiricisini kullanıp çok beğenmiştim.
    Effaclar K yı tüm yüze mi sorunlu bölgeler mi kullanıyorsun?
    Bir de leke serumu olarak en etkili Caudalie vinoperfect olduğunu söyledi cilt uzmanı bi arkadaşım. Cildime o ara ağır geldi ama tekrar alabilirim. Kiehls'ı da incelicem^^
    Bu güzel yazı için teşekkürler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Effeklar K'yi alin bolgesi haric tum yuze suruyorum ama sivilce oldugu donemlerde sadece. Benim de aklimda olsun o serum. Kiehls muhtesem etkili degil ama etkili ✌

      Sil

Yorumlarınız değerli