5 Şubat 2018

Favorilerim // Makyaj Temizleyiciler


Elimdeki ürünleri toparlayıp kısa kısa bahsettiğim yazılardan bolca olacak Şubat ayında blogda. Bugünün konusu da makyaj temizleyiciler. Makyaj temizleme adına elimde olanların hepsi bunlar şu sıralar. Burada olmayan ama sevdiğim iki ürün daha var, onları da yazacağım aşağıya. 

Estee Lauder Take It Away; losyon şeklinde beyaz bir temizleyici, genel olarak süt/losyon şeklinde olan temizleyicileri oldum olası sevmediğim için bunu da bitsin diye kullanıyorum. Performansı ortalama bana göre. 200ml/155TL

Dermalogica Precleanse; yağ şeklinde bir temizleyici, çok severek kullanıyorum. Az bir miktarı ne var ne yok temizlemeye yetiyor ve su ile durulandığında herhangi bir yağlı hissiyat ya da kalıntı bırakmıyor. Elimde tam boyu yok maalesef, bir alışverişte hediye gelen bu seyahat boyu var. Hem cilt hem de göz makyajını güzel temizlediği ve pamuk vs gerektirmediği için çok kurtarıcı oluyor, seyahatlere saklıyorum ben de. 150ml/230TL



La Roche Posay Misel Su Ultra; misel sulara benim yaklaşımın "kaba temizlik sağlar" şeklinde. Yani aslında yağ formüllü bir temizleyici ile misel suyu aynı kefeye koymam ve aynı beklenti içine girmem. Özellikle göz makyajını temizleme konusunda çok vasatlar ama öyle bir vaadleri de yok aslına bakılırsa. La Roche`un bu misel suyunu kendi kategorisinde oldukça başarılı severek kullanıyorum. Kullandıktan sonra gergin ya da yapışkan bir his  bırakmıyor. Misel sularla giderek vedalaşıyorum ama tekrar almak istersem bunu alabilirim kesinlikle. 200ml/40TL

Burt`s Bees Cleansing Oil; ülkemizde satılmıyor bu yağ, ben yurt dışından almıştım. Temizleme performansı fena değil, duruladıktan sonra yağlı his de bırakmıyor, içeriği %100 doğal ve hindistancevizi ve argan yağları vs de içeriyor ama ben Burt`s Bees ürünlerini çok sevdiğim için daha yüksek beklenti içine girmişim, çok etkilenmedim. 175ml/16$

Yves Rocher Sebo Vegetal Misel Su; Yağ fazlasını emme ve tonik yerine kullanılma vaadi olan bu misel suyu hiç sevemedim. Birincisi ben misel su kullandıktan sonra yüzümü bir temizleme jeli ile yıkıyorum. Yıkamamak hata olur çünkü misel sular derinlemesine bir temizlik yapmıyor. Dolayısı ile cildimde tonik olarak bekletme gibi bir olayım olmuyor. Ek vaadi olan misel sular benim için anlam ifade etmiyor yani. Bir de buram buram parfüm kokması beni rahatsız ediyor. 200ml/37TL

Garnier Misel Su; seveni çok olsa da ben sevmiyorum, kullanım sonrası yüzümde bir his, bir tabaka bırakıyor gibi geliyor ve temizleme performansını da diğerlerinden daha kötü buluyorum. Garnier `in çift fazlı sarı renkli olanı da denemiştim onu bundan da kötü bulmuştum. 400ml/20TL

Sephora Temizleme Sütü; losyon kıvamında temizleyicileri sevmediğim için ön yargılı yaklaştığım ürünlerden birisi daha. 

Favori Makyaj Temizleyicilerim

Dr.Jart + Dermaclear Misel Su; bunu çok beğendim. Uzun zamandır denediklerim içinde en sevdiğim misel sulardan birisi oldu. Bununla birlikte diğer beğendim misel sular Bioderma H2O , Cyrene Ultra Soft misel su ve yukarıda bahsettiğim La Roche Posay. Fiyat olarak hepsi birbirine yakın gibi. İçlerinde en yumuşak hissiyat bırakanı Dr. Jart ve ardından Cyrene diye düşünüyorum.

Lush Ultrabland; katı krem kıvamında bir temizleyici. Bazen sadece parmaklarımla bazen de pamuk ile kullanmayı tercih ediyorum. Yüzünüzde kullandığınızda sonrasında çok manasız ve çirkin bir yağlı hissiyat bırakıyor ve arındırması da kolay olmuyor. Ben göz makyajı için tercih ediyorum. Yağlara göre bir artısı göze kolay kolay kaçmaması sanırım ama çok çok harika bir temizleme performansı sağlamıyor. Bir ara çok beğeniyordum ama artık sıkıldım sanırım. 45g/18$

MAC Cleanse Off Oil; elimdeki çok minik bir boydu o yüzden mi bilmiyorum ama hiç beğenmedim bunu. Göz makyajım için 2 defa denedim ikisinde de doğru düzgün temizlememişti gibi hatırlıyorum. 150ml/105TL

Elimdekiler bittiğinde ise aklımda 2 tane yağ var. Birisi Shiseido Cleansing Oil diğeri de Kiehls`s Midnight Recovery Oil. Artık misel sulardan ya da pamuk kullanımı gerektirecek temizleyicilerle tamamen vedalaşma düşüncesi içindeyim. 

Genel olarak makyaj temizleme rutinim de şu şekilde; 
  • Mümkünse yatma saatini beklemeden eve gelir gelmez makyajımı temizliyorum,
  • Elimde sevdiğim bir yağ varsa hem yüz hem de göz makyajımı pamuk kullanmadan elimle temizliyorum, fakat yağ değil misel su varsa pamukla birkaç sefer siliyorum,
  • Ardından yüz yıkama jeli ve -üşenmiyorsam- bir yüz temizleme aleti ile -ara ara Clarisonic ara ara Foreo- yüzümü yıkıyorum. Cihazları her gün kullanmaya üşensem de özellikle Clarisonic`i haftada 2-3 sefer kullanmaya gayret ediyorum.
  • Eğer makyaj temizleme ürünüm güzelse temizlik aşaması burada bitmiş oluyor ama başarılı değilse göz altlarımda siyah maskara kalıntıları kalmış oluyor ve onları misel su-pamuk ile tekrar siliyorum. 
  • Daha sonrası ise cilt bakımı aşaması. 



7 yorum:

  1. garnier LRP ve dermalogica kullandım diğerlerlerini ise denemedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dermalogica uygun olsa aslinda hepsini rafa kaldirabilirim ama iste :(

      Sil
  2. Beğenmediklerimiz ortakmış :) LRP Misel su bence de fena değil. Ben şimdi ikinci seferdir Origins Cleansing Oil alıyorum ve çok memnunum. Aklında olsun :) Sevgiler!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet onu da gormustum, kiehls'de baya aklim kaldi ondan sonra deneyebilirim. Artik sadece yag alasim var cunku

      Sil
  3. Bioderma misel su benim vazgeçilmezim yağlar iyi hoş ama ben o yağlı hisse bi türlü alışamadım aslında TBS'nin temizleme yağı güzeldi belki bi ara yeniden alırım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bioderma'yi ben de severim yillarca da kullandim sanirim. Kiehls ve burts bees'ten geriye yagli his hic kalmiyor neredeyse . O anlamda begeniyorum onlari.

      Sil
  4. dermologica precleanse favorim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli