15 Temmuz 2015

Severek Alıp Hiç Kullanmadıklarım // UD Far Bazı, Balm Far Paletleri



Şu an elimde The Balm`a ait bu 2 palet (Balm Jovi ve Nude Tude) ve Balmsai palet mevcut. Ürün fazlalığından ve çok da aheste göz makyajı yapmaya fırsatım olmadığından genelde Naked 3 paletten 1-2 rengi ya da Mac`in paint potlarından 1 tanesini sürüp çıkıyorum. Bu balm paletler çok uzun zamandır kenarda bekliyorlar maalesef. 


Yine de indirimli fiyatlarının çok cazip olduğunu ve performanslarının iyi olduğunu düşünüyorum. Ambalajlarının başarısını zaten söylemeye gerek yok! Dikkatli baktığınızda ne kadar farklı gözükse de hemen her paletinde 4-5 ortak renk var sanıyorum. Şimdiye kadar çıkartmış olduğu paletlerden en sevdiğim "Balmsai" oldu sanıyorum. Hem Nude Tude paletin içerdiği en az 5 rengi, hem de ilk bakışta hoş gözükmese de diğer renklerle karıştırdığınızda Mac`in yanardönerli farlarına benzer etki elde edebileceğiniz bir mavi ve yeşili içeriyor. 

Put a Lid on It Far bazını da başarılı buluyorum, Urban Decay`ın far bazına yaklaşıyor neredeyse ama UD daha başarılı tabii. Net fiyatlarını hatırlamasam da, Balm gramaj olarak UD`nin iki katı. Fiyat olarak da yarısı kadardır diye tahmin ediyorum. 

Günlük makyajınızda kullanmak üzere bir far bazı arıyorsanız Balm düşünülebilir fakat daha özel günler geceler için UD`ye bakın derim. Bu arada günlük makyajda far bazı yerine iş görebilecek ve çok daha hoş duracak Mac paint potlara da bakabilirsiniz.  

Far bazları hakkında söylemek istediğim bir husus da şu ki; far bazı almanızdaki amaç, farın topaklanmasını, göz kapağınızın yağlanmasını engellemek ise her zaman başarılı olmayabiliyorlar. Hepsi toz farların kalıcılığını oldukça iyi koruyor fakat yağlanma mevzu bahisse kişiden kişiye değişiyor etkisi. 

Bu hikayeyi anlatmışmıydım bilmiyorum ama UD far bazının yeri bende ayrıdır :D Kendisini aslında düğün makyajımda kullanırım diye almıştım. Düğünümüz daha önce hiç gitmediğim bir coğrafyada, makyajım da hiç bilmediğim bir kuaförde olmak durumunda kalacaktı. Ben de bu riski almamak adına, beğendiğim bir sürü ürünü toparlayıp, videolardan vs bir sürü makyaj denemesi yapmıştım. Makyajımı kendim yapmayı planlıyordum sözde. Bu arada azıcık daha geriye gelirsem Nikahımız Antalya`da olmuştu ve o günki makyajımı Markantalya`daki Mac`e yaptırıp oldukça memnun kalmıştım. Onlardan da 1-2 tüyo kaptım, yaparım falan diye düşünürken, kuafördeki hanımefendi makyajı kendisi yapsın diye beni ikna sürecine başladı. Daha önce yaptıkları makyajların fotoğraflarını gösterip, yok kayınvaliden o kadar heves etmiş, bilmem ne diye garip garip ikna çabalarına başladı. Daha sonradan fark ettim ki, makyaj yapmadan faturayı şişirmesi daha zor olacağı için o kadar ısrar etmiş.

Ben de bi kararlı durup, "kendim yapacağım" diyememişim yani! Neyse tamam dedik, bu sefer hangi malzemeleri kullanıyorsunuz dedim. Krylon kullanıyorlarmış ama malzemeler hijyeninin H`sini tatmamışlar. Her şey açıkta, parmaklanmış, üzerlerine fırça kılları tozlar yapışmış, bir sünger kullanıyorlar elden ele dolaşıyor sürekli. Yok dedim o kadar da değil artık. 

"Madem ortada buluşalım, benim malzemelerimle yapalım. Ben bunların çoğunu bu günü düşünerek almıştım" deyince uzlaştık gibi oldu biraz. Fakat bayan kullandığı malzemeleri tanımadığı için sorun yaşamaya başladık bu sefer de. Temel ürünler tamam da örneğin Nars`ın Light Ref. beyaz pudrasının ne olduğu açıklamam, Benefit Porefessional`ın fondötenin altına sürüleceğini söylemem falan gerekti. Fırçalarımın hangisini nereye kullanacağını bilemedi vs. Bir de benim gözüm gibi baktığım malzemeleri hor kullanmaya başlayınca benim tansiyonum iyice düştü sanıyorum :D En son artık bıraktım karışmayı, sonra baktım bir ara, göz kapağıma UD baz yerine Benefit`in bazını boca ediyor...

Böylece düğüne diye alınan UD baz mahsun kadı, o günden beri 2 defa ya kullandım ya kullanmadım sanıyorum :)

Hikayenin devamını da şu yazımda da anlatmışım bu arada...

6 yorum:

  1. O hikaye neydi öyle :D Makyaj yapıp bu ürünleri bilmeyeni de ilk defa görüyorum. Ben de aynen paint pot sürüyorum UD ile uğraşmak yerine, ama UD'yi paint pot'un altına sürünce çok daha kalıcı oluyormuş. Bana bir tanesinin kalıcılığı yetiyor zaten ama :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuafördekilerin profesyonellik anlayışı kryolan`dan ibaret oluyor genelde :/ en sevmediğim şey kuaförde makyaj yaptırmak, laf olsun diye yapıyorlar, dünyadan da haberleri yok ama mecbur kaldım işte :D neyse...

      Bana da sadece paint pot`un kalıcılığı yetyor, akşam eve gelene kadar farım milim kıpırdamamış oluyor :)

      Sil
  2. kuaförün yaptığı makyajın fotoğrafını görmek istedim böyle anlatınca :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah, yok cok abuk bsy degildi ama cok matah bsy de degildi

      Sil
  3. ay hikayeyi okurken bağırasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, benim de yazarken sinirlerim zipladi tekrar :D

      Sil

Yorumlarınız değerli