28 Temmuz 2015

Mac Geri Dönüşüm // Back to Mac // B2M


Bildiğiniz üzere Mac Cosmetics in daimi bir geri dönüşüm kampanyası var; Back to MAC Bilmiyorsanız da çok normal çünkü bizim ülkemizde uygulanan bir kampanya değil maalesef. Nedir bu derseniz; 6 adet Mac ambalajı karşılığında, istediğiniz 1 adet Mac ruju ücretsiz alabiliyorsunuz.



Çoğu mantıklı hareket gibi, bunun da bizim ülkemizde olmaması şaşırtıcı bir durum değil tabii! Yine de üzücü. Bizde çarşıda pazarda sahte Mac ürünleri satılıyor, belki onunla alakalı, belki de bizim ülkemizde üretim tesisleri olmaması ile alakalı diye düşünüyorum. (Boş ambalajları geri dönüşüm için kullanıyorlar, Türkiye deki boş ambalajları toparlayıp, üretim tesisi olan ülkeye göndermek daha büyük bir maddi külfet ve enerji kaybı olabilir)

Yine de Türk insanı pes etmiyor tabii :D Yaklaşık 2 hafta sonra bir İtalya seyahatimiz var, biletleri alır almaz aklıma "orada B2M var mıdır acaba?" sorusu gelmişti, sanki en büyük derdimiz Mac den 1 tane bedava ruj almakmış gibi... Geri dönüşüm de önemli bir yerde tabii :D

Bu uygulamanın Amerika da oldukça popüler olduğunu biliyorum fakat Avrupa ülkeleri için tek tek bir fikrim yok, İtalya için araştırdığımda, orada olduğunu gördüm. Zaten bitmiş ya da 2 hafta içinde bitirebileceğimi düşündüğüm Mac leri toparladım ve İtalya valizine atmaya hazırım! 
  

Kaş maskarası (soldaki) hafiften kurumaya başladı zaten, Prep + Prime maskara bazının içinde hala var, bu aralar biraz daha kullanmam lazım, maskara da çoktan bitmişti zaten.


Gözaltı kapatıcısını da alalı oldukça uzun zaman olmuştu, tüketememişim her nedense. Kokusu da hafiften değişmeye başlamış. Studio Fix Fluid in rengini dengelemek için başka bir fondötenle karıştırdığımdan içinde hala var, ama bitiririm, en kötü başka bir kaba boşaltırım. Fix Plus da gördüğünüz kadar kalmış.

Mac rujlarımı şöyle bir gözden geçirdim ve bitme ihtimali olan 4 tane buldum (biri ofiste kalmış).  Bi damla kalmış olan ruj (see sheer) arkadaşımındı. Kendisi her ne kadar beni "çaktırmadan almakla" suçlasa da, cidden çantama karışmıştı :) Uzun süredir de görüşemediğim için geri veremedim ve rengini çok beğendiğimden kullandım. Diğerleri de hem miktar olarak az kalmış olanlar, hem benzer renkleri olduğu için bitse de üzülmeyeceğim rujlar. Bu ürünleri makyaj masamın üzerine çıkardım, geçen haftadan beri kullanıyorum. 1-2 hafta içinde çoğunu bitirmeyi ve İtalya da bir MAC mağazasına boş ambalajları götürerek kampanyadan yararlanmayı düşünüyorum.

Okuduğum kadarı ile kurallar şu şekilde;

-   6 Mac ambalajı için 1 adet ruju ücretsiz alıyorsunuz.
-  Ruj istediğiniz renk olabilir fakat koleksiyon ürünü olamaz. "Permanent line" denen, her daim satılan ürünlerden olmalı.
-   Geri getirdiğiniz ürünler "refill" olmamalı. Örneğin ambajsız satılan farlar, bu sisteme dahil değil. Fakat, depot edilmiş ürünler (orijinal ambalajının içinden ürün çıkarılmış, geriye sadece plastiği kalmış ürünler) için durum nedir bilemiyorum, bununla ilgili bir açıklama göremedim.
-   Fırçalar, süngerler ya da benzer makyaj aksesuarları da bu kampanyaya dahil değil. Fakat takma kirpik kutularının sayıldığını soyleyen birkaç videoya denk geldim.
- Koleksiyon ürünlerinin ambalajları dahil mi emin değilim. Normalde MAC karton kutularının kapakçıklarında "B2M" ifadesi bulunuyor bu kampanyaya dahil olduklarını belirtmek için. Elimdeki koleksiyon ürünlerinin bazılarında var, bazılarında yok.
-   Ürünlerin karton kutularını vermeye gerek yok.
-   Götürdüğünüz ürünlerin boş ya da temiz olması gerekmiyor.
-  Set şeklinde satılan ürünler, set şeklinde geri götürülüyor ve 1 ürün olarak sayılıyor. (Bu set ürünlerinin üzerinde de "not for individual sale" şeklinde bir ibare oluyor zaten)
- Kalemler sayılmıyor.
- Bir de yurt dışında Mac counter ve Mac store diye bir ayrım var. Departmant store dedikleri büyük mağazaların içindeki stantlar (Counter'lar) sadece lipstick, store'lar (yani bizdeki gibi mağazalar) lipstick, tekli far ya da lipgloss' dan istediginizi veriyorlar diyenler olmuş. Counter'lar vermiyor, o yüzden store'lara gidin diyenler de olmuş.
-  İlla 6 ürünle sınırlı değilsiniz, 12 ürün götürüp 2 ruj almak da mümkün.


*********************************************************************************

Guncelleme: Ben garanti osun diye MAC mağazasını tercih ettim (Milano). "Back to Mac" kelimesi ağzımdan çıkar çıkmaz hangi renk ruju istediğimi sordu kız ve istediğim ruju ücret ödemeden, sorunsuz şekilde aldım.

9 yorum:

  1. Çok güzel bi fikiir:) Denedikten sonra mutlaka bizimle de paylaşın, instagramdan da olabilir;)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Kampanyayı ben de duymuştum ve Türkiye'de olmayışına üzülmüştüm. İtalya seyahati iyi denk gelmiş :) B2M değil de, aslında İtalya hakkında da neler söyleyeceğinizi merak ettim :) Ben de İtalya seyahati planlıyorum ama henüz çok acemiyim. Tecrübe ve tavsiye yazarsanız çok sevinirim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dondukten sonra gezi yazisi da yazarim. Cok seviyorum ben de o tarz yazilar yazmayi ve okumayi :)

      Sil
  3. Bu kampanya harika ama ben ürün bitirene kadar ohoooo :)

    YanıtlaSil
  4. amalajları götürsek yeterli oluyor mu acaba?Birde Fransa'da bu uygulama var mı bir bilginiz var mı?Sadece ruj alabildiğimiz bilgisi kesin bilgi mi peki? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap biraz gec oldu ama evet ambalajlar yeterli, sadece ruj, fransa hakkinda bilgim yok. Google'da ararsaniz forumlarda vs bsyler cikiyor. Ben italyayi o sekilde ogrenmistim, ya da mac'e mail atip sorabilirsiniz

      Sil
  5. merhaba benimde bununla alakalı bir projem var belki siz yardımcı olabilirsiniz bilgilisiniz çünkü.. dönüş yaparsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli