1 Kasım 2018

Can Sıkıcı Saç Dökülmesi Mevzusu


Can sıkacak şekilde aşırıya kaçan saç dökülmesi mevzusu ile ilgili yazacaklarım birikti uzun süredir. Öncelikle belirtmeliyim ki genelde hep kuaförlerden "off çek çek bitmedi bu fön" manasına gelen "ay ne kadar gür saçların maşallah, ne güzel" lafını duyan bir insandım. Ben hiç bir zaman saçlarımın gür olmasından şikayetçi olan bir insan olmadım, kuaförler mi nazar değdirdi anlamadım :D


Saçlarım bir miktar her dönem dökülürdü fakat rahatsız edici boyutlarda olmadı hiçbir zaman. Fakat aşağı yukarı 3-4 ay önce saçlarımda aşırı bir dökülme başladı. İlk 1-2 hafta umursamasam da baktım bir süre sonra evde yerlere dökülen saçlarımdan halı falan çıkar gibi duruyor. 

Bu umursamama hali yerini hemen paniğe bıraktı. Sanki elimi saçıma attığımda bile saçlarım elimde kalıyor gibi gelmeye başladı birkaç gün sonra. Sıklıkla aynada saçlarım seyrekleşti mi falan diye bakarken bulmaya başladım kendimi. Şampuan, serum vs kar etmeyince zaman da kaybetmemek adına hemen doktora gittim. 

Doktor şunlardan şunlardan olabilir deyip kan testi istedi ve ayrıntılı bir kan testi yaptırdım. Genel olarak can sıkıcı bir sonuç çıkmadı çok şükür. Sadece D vitamini ve demir takviyesi alsan iyi olur deyip onları reçete etti. Saç dökülmesini de kafana takma, stresten oluyordur gibi birşeyler de ekledi. 

Doktordan içim rahat, mutlu mesut ayrıldım ve hemen yazdığı D vitamini ve demir takvisini aldım. Bu arada yanına bir de genel saç sağlığına iyi geldiği bilinen Solgar Biotin (B7 vitamini) ekledim. Fakat doktor strestendir deyip benim içimi rahatlatınca ve reçete ettiği standart D Vitamini ve Demir hapı içeriğini beğenmeyince onları bir kenara kaldırdım ve kullanmadım. Özellikle demir hapının içeriği o kadar kötüydü ki... Hamilere de tavsiye edilen pembe renki bir demir hapıydı, içeriğinde arap zamkından talka kadar yaklaşık 40 çeşit madde vardı. Doğal yollarla takviye ederim vs diye düşündüm o zaman.

Bu arada 1 ay kadar bir süre Solgar Biotin`i ve Phyto dökülme karşıtı şampuanı düzenli kullandım. Sonuç; saç dökülmem kesinlikle azalmadı. Bu arada çevremdeki birçok arkadaşımdan da aynı hikayeyi duydum, onlar da aynı şikayetle doktora gitmişler ve benzer cevaplarla geri dönmüşler. Hatta genelde Ducray`in saç dökülme karşıtı ürünlerinin ve kapsülünün tavsiye edildiğini falan duydum.

Bende mi Ducray denesem diye düşünürken D vitamini ve demir takviyesi muhabbetini ciddiye almadığım aklıma geldi. Yaa her sabah 1 kaşık pekmez mi içsem falan diye aklımdan geçirirken, doktorun yazdığı hapın içerdiği demir miktarını almak için kabaca her gün 1 litre falan pekmez tüketmek gerektiği gerçeğini fark edince hafiften hayal kırıklığına uğradım :D Sonuç olarak pekmezle olacak iş olmadığını düşündüğümden yerine farklı ürünler aldım. Son birkaç aydır saç dökülmesi ile alakalı kullandığım tüm ürünlerden aşağıda kısa kısa bahsettim;


Yves Rocher Anti-Chute Dökülme Karşıtı Şampuan ve Serum; Şampuanı çok uzun süredir hem ben hem de Murat kullanıyorduk aslında. Hatta hemen her bitenler yazımda bir tane olurdu. Benim dönemsel ve aşırıya kaçmayan saç dökülmelerime oldukça iyi geliyordu ve hemen etkisini hissettiriyordu ama bu sefer zerre işe yaramadı. Serumu da yine evde vardı, Murat için almıştık ama düzenli kullanmıyordu. Ben de çok düzenli kullanamadım açıkçası çünkü sürdüğünüzde saçınızı kazık gibi yapıyor. Akşamdan sürüp, gece saçınızda bekletip sabah yıkamanız gerekiyor. O düzeni tutturamadığım için 1 tüpünü falan kullanabildim ancak. Onun da dökülmeye belirgin bir etkisi olmadı ama yeni saçların daha hızlı çıkmasında gözlenebilir bir etkisini olduğunu düşünüyorum.

Phyto Phytologist 15 Dökülme Karşıtı Şampuan;bu serinin de serumu var ama çok ümitli olmadığım için ona da para harcamak istemeyerek sadece şampuanını almıştım. Yukarıda bahsettiğim gibi Solgar Biotin ile birlikte sadece bunu kullanmıştım şampuan olarak. Bunun da belirgin bir etkisini göremedim malesef.

Botanicals Kişniş Özlü Saç Serumu; bu ürün de saç köklerini güçlendirerek dökülmelerini azaltmayı vaad ediyordu. İçeriği fena olmadığı için ve aynı markanın lavantalı yağından baya memnun kaldığım için bunu da aldım mecbur. Yves Rocher`ın aksine kolay kullanılabilir bir serum bu. Sürdükten sonra saçta rahatsız edici bir hissiyat ya da koku yaratmıyor. Şişesi vs de çok kullanışlı. Bu ürünü de tam hakkı ile kullanamadım ama onun da istediğim faydayı sağlayamacağı belliydi. 

Solgar Biotin; Biotin yani B7 saç, cilt ve tırnak sağlığı ile ilişkilendirilen bir vitamin. Ben de hem internette sıklıkla okumuştum hem de eczacı direkt saç dökülmesi için tavsiye etmişti. Bunu 1 ay kadar nerdeyse hiç aksatmadan düzenli şekilde kullandım ama gözle görülür bir etki göremedim. Herhangi bir yan etki de görmedim.

Solgar Gentle Iron (17mg); sadece demir içeriyor, ekstra bir madde içermiyor. Genelde vitamin ya da gıda takviyesi gibi şeyleri -ektra bir fikrim yoksa- Solgar`dan almak gibi bir alışkanlığım var. mg değeri doktoron tavsiye etiiğinden daha düşük olsa da hiç yoktan iyidir diyerek bunu aldım ve ne zaman ki düzenli kullanmaya başladım saç dökülmem ciddi şekilde azaldı hatta durma noktasına geldi. Yine demirin de Biotin gibi bir yan etkisini görmedim. 90 kapsüllük şişenin yarısını düzenli şekilde kullandım ve sonra tekrar gidip bir test vs yaptırma gereği duymadan hapı bıraktım. Birkaç gün geçti ve saç dökülmem yine artmaya başladı. Uzun süredir de kısır döngü şeklinde devam ediyor. Demir hapını kullandığım sürece sorun yok. Demir takviyesini en başta ciddiye almamamın sebebi doktorun net şekilde dökülmenin sebebi bu eksikliklerdir dememiş olmasıydı. o gün genel yargısı "saç dökülmesi strestendir ama genel sağlığın için bu eksik olanları da arttırmak lazım" şeklindeydi. Neyse sonuç olarak çözüm bulduğum için mutluyum ama bir ara tekrar doktora gidip bir test yaptırsam iyi olacak. 

Bu arada yeni saç çıkmasını desteklemek ve çıkanları beslemek adına birkaç çeşit doğal yağdan bir maske yaptım ve en azından haftada bir onu da kullanmaya çalışıyorum, instagram hesabımda bahsetmiştim (@modamasallari)

Özet olarak normalin üzerinde saç dökülmesi mevzusu oldukça kişisel bir durum ve sağlıksal anlamda birşeylerin yolunda gitmediği aşıkar. Bu durmda da şampuan, serum gibi kozmetik ürünlerden fayda beklemek çok gerçekçi değil. Yapılması gereken ilk hamle bir hekime başvurup olası nedenlerini tespit etmek ve ona uygun ürünler kullanmak sanıyorum. Neden olan temel faktör ya da faktörleri belirledikten sonra serumlar destekleyici yan ürünler gibi oluyor. 

Yaşayanlar bilir çok can sıkıcı bir durum ama yine de genelde altından böyle kolay halledilebilecek ufak tefek sebepler çıkıyor ve bir şekilde hallediliyor, o yüzdne çok da can sıkmamak gerekiyor. Allah daha büyük dert vermesin.

Ps: Doktorun reçete ettiği ve ilaç kategorisine giren ürünlerin isimlerini özellikle paylaşmak istemedim. Solgar`lar gıda takviyesi kategorisine girdiği için onları paylaşmakta bir sakınca görmüyorum.

Ps2: Bu yazıda ismini vererek ya da vermeyerek bahsettiğim ürünler ile ilgili yazdıklarım kendi tecrübe ve görüşlerimdir, tavsiye olarak algılamayın. Bana demir hapının iyi gelmiş olması, demir eksikliği olmayan birisi için hiç bir anlam ifade etmediği gibi, farklı yan etkileri de olabilir taktir edersiniz ki. 

Ps3: D vitaminin düzenli kullanımda saç sökülmeme olumlu-olumsuz bir fayda sağladığını düşünmediğimden bu fotoğrafa eklemedim ama D vitaminini de Ocean markasından kullanmaya devam ediyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerli