9 Temmuz 2019

Sunday Riley // Good Genes Laktik Asit Serumu

Sunday Riley markası ülkemizde satılmadığı için çok aşina olduğumuz bir marka değil fakat 2009`da Amerika`da kurulan Sunday Riley sıklıkla duyduğum ve ürünleri high-end kategorisine sokulan bir marka. Ürün fiyatları şu aralar 22-158$ arasda değişiyor. 

Ben de bir Amerika Sephora alışverişimde merakıma yenik düşüp 2 üründen oluşan bir deneme boy kit satın almıştım. Genelde bu tarz yüksek fiyatlı ürünleri deneme boy setler halinde almak hem fiyat açısından hem de fikir edinmek açısından çok mantıklı oluyor. 

Benim satın aldığım sette markanın en meşhur ürünü olan "Good Genes All-In-One Lactic Acid Treatment" serumu ve "Ceramic Slip" yüz temizleme jeli vardı. Bu set devamlı satışta olan bir ürün sanıyorum, incelemek isterseniz linki burada

Nihayet bu ürünlere sıra geldi ve bir süredir kullanmaya başladım, yorum yapacak kadar fikrim oluştu. 

Sunday Riley Good Genes Lactic Acid Treatment;




Genel olarak bir AHA serumu ve temel içerikleri saflaştırılmış laktik asit, meyan kökü, limonotu ve frenk inciri olarak belirtilmiş. Gerçekten de içerik listesine baktığınızda bitkisel içeriklerin ilk sıralarda olduğunu görebilirsiniz. 

Serumun vaadi ise; laktik asit ile sağlanan cildin eksfoliasyonu dolayısı ile daha berrak ve yumuşak, daha genç bir cilt sağlayacağı ve diğer içeriklerle de renk eşitsizlikleri, kırmızı lekeler, gözenekler, nemsizlik, ince çizgiler gibi sorunlarla savaşacağı yönünde. Yani aslında özetle "all-in-one" isminden de anlaşılacağı gibi birçok ihtiyacı bir arada karşılayacak bir serum yaptık demişler. 7 günlük kullanım sonucunda aşağıdaki gibi oldukça iddialı bir öncesi/sonrası görselleri var hatta.


Ürün ile ilgili benim yorumuma gelecek olursak;

  • Öncelikle leke, gözenek, yatıştırma, nemlendirme gibi birkaç etkiyi bir arada sunan bir ürün kullanmaktan oldukça memnunum çünkü bir süredir The Ordinary serumları ile ilerliyordum ve üst üste ürün kullanmaktan (arada emilsin diye beklemek, bu bununla kullanılır mı vs diye düşünmek) yorulmuştum,  bu bakımdan iyi oldu.

  • Daha sonra bariz olarak ilk söyleyebileceğim şey ise serumun cildimi nemli ve yumuşak bırakması. Bu serumu kullandıktan sonra ekstra nemlendirici sürmeye ihtiyaç duymuyorum (cildim yağlıya dönük, kuru ciltliler ek nemlendirice ihtiyaç duyacaktır muhtemelen) Benim için çok kararında bir nemli hissiyat bırakıyor. 

  • Serumun genel vaadleri ile alakalı da "sabah cildim ekstra güzel oluyor" gibi günlük bir gözlemim olmadı yada "gözeneklerim azaldı, lekelerim azaldı" gibi keskin bir şey söyleyemem fakat bu serumu kullanmaya başlayı beri (yaklaşık 2-3 haftadır) tenimin bariz şekilde daha güzel olduğunu gözlemliyorum. Hatta geçen gün mağazanın soyunma kabininde fondötenimin (her zaman kullandığım üründü) ve tenimin uzun süredir olmadığı kadar iyi göründüğünü fark ettim ki genelde kabinler çok aydınlık olduğu için tüm pürüzleri gösterir ve sinir bozucu olur. 

  • Onun dışında dönemsel olarak çıkan sivilcelerimde bir azalma vs gözlemlemedim, ürünün öyle bir vaadi yok gerçi ama verdikleri öncesi/sonrası fotoğrafında var diye eklemek istedim ben de. 

  • Ürünün bendeki ambalajı 8ml`lik seyahat boy olmasına rağmen fena gitmedi, pompalı şişede olduğu için de ürün ziyan olmuyor. Onun dışında kokusundan çok hoşlanmadım bence bariz kötü ama kullanılmayacak kadar kötü değil. 

  • Ürün tüm cilt tiplerine uygun diye belirtilmiş, anti age özellikli olmasına rağmen herhangi bir yaş sınırı belirtilmemiş ama bence 30`dan sonrası için oldukça makul.  Kullanımı ise şu şekilde tavsiye edilmiş;

 - Günde bir defa gündüz ya da gece, 1-2 pompa
 - Hassas ciltler için; 1-3 pompa sürüp 15 dk bekletip yıkamak şeklinde
 - Maske olarak; Ceramic Slip temizleyici ile eşit miktarda karıştırıp 10 dk bekletip yıkamak   şeklinde.

  • Kullanım ile alaklaı bir uyarı da eklemek istiyorum; etkin şekilde asit içeren ürünleri tamamen kurumuş cilde uygulamaya dikkat etmek gerekiyor. Yüzümü yıkadım, kuruladım ve üzerine hemen bu serumu süreyim dediğimde cildimi yakıyor genelde. O yüzden cildimi kurulamış olsam da araya bir 5-10 dakika daha sokup suyun tamamen uzaklaşmasını bekliyorum. Yine aynı şekilde başka bir ürünle kombine edilecekse de küçük bir bölgede yanma olup olmadığını denemek gerekiyor. Bunlara dikkat ederek kullandığımda, Sunday Riley benim cildimde herhangi bir yanma, soyulma vb. irritasyona neden olmadı.

  • Son olarak fiyat konusu da gelecek olursak;

Sunday Riley Good Genes Laktik Asit serumun Amerika`daki güncel fiyatı 30ml/105$, 50ml/158$ şeklinde.
Ucuz diyemem tabii ama son dönemde Türkiye`de kozmetik/cilt bakımı ürünlerinin fiyatlarının ne kadar arttığına baktığımda, sevdiğim güneş kreminin fiyatının bile 350TL`nin üzerine çıktığını, çok daha az iddialı olan serum fiyatlarının 700-800TL`lerde dolaştığını görünce çok uçuk bir rakam değil bence. 

Elimdeki serumun daha en azından 1 hafta kadar gideceğini düşünüyorum, diğer stoktaki ürünlerim de bittiğinde kesinlikle tekrar bakacağım bir ürün olacak. (Amerika`ya giden birine ısmarlamak yoluyla alırım). Serum kategorisinde Estee Lauder`ın ANR serumundan çok daha başarılı bir ürün olduğunu düşünüyorum (yakın zamanda onu da kullandığım ve popüler bir ürün olduğunu bildiğim için özellikle belirtiyorum). 

Son olarak içerik konusunda da; SLS, SLES, paben, formaldehit, mineral yağ, ftalatlar, trikolasan içermiyor, vegan ve cruelty-free olduğu belirtilmiş. 

Tam içerik listesi de aşağıdaki gibi; 
Extract Blend [Water/ Eau/ Aqua, Opuntia Tuna Fruit (Prickly Pear) Extract, Agave Tequilana Leaf (Blue Agave) Extract, Cypripedium Pubescens (Lady's Slipper Orchid) Extract, Opuntia Vulgaris (Cactus) Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract & Saccharomyses Cerevisiae (Yeast) Extract] Lactic Acid, Caprylic/Capric Triglyceride, Butylene Glycol, Squalane, Cyclomethicone, Dimethicone, Ppg-12/ Smdi Copolymer, Stearic Acid, Cetearyl Alcohol, Ceteareth 20, Glyceryl Stearate,Peg-100 Stearate, Arnica Montana (Flower) Extract, Peg-75 Meadowfoam Oil, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Cymbopogon Schoenanthus (Lemongrass) Oil, Triethanolamine, Xantham Gum, Phenoxyethanol, Steareth-20, Dmdm Hydantoin

Önemli Not: "Good Genes" serumun Laktik Asit yani yazdığım bu versiyonu sadece Amerika`da satılıyormuş, diğer ülkelerde "Glikolik Asit" versiyonu varmış ki onun içeriği bundan tamamen farklı. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerli