7 Mart 2014

Makyaj Temizleyiciler // Bioderma, Garnier, Roc ve Nuxe

Son zamanlarda elimde 4 farklı makyaj temizleyicisi birikince tek tek değilde, topluca bir karşılaştırma yazısı yazmak istedim. Ürünlere geçmeden önce makyaj temizliği hakkında önemli bulduğum birkaç hususu da belirtmek istiyorum.


**Makyaj temizliği bildiğiniz gibi atlanmaması gereken bir husus. Ben akşam eve geldiğimde makyajı hemen temizleyip geceye öyle devam ettiğim hafta ile, üşenip gece yatana kadar temizlemediğim hafta arasında cildimde bariz fark görüyorum. Temizlemediğim dönemlerde sivilcelerde artış oluyor. 

**Cilt bakım ürünlerin temizleyicisini, makyaj temizlemek için yeterli görmüyorum. Örneğin ben uzun suredir Clinique anti-blemish setin köpük temizleyicisini kullanıyorum ama cildimde makyaj varsa, öncelikle makyajı temizleyip ardından onu kullanıyorum. Bu şekilde daha iyi etki ettiğini düşünüyorum. Aksi halde tek başına makyajı temizlemekte yetersiz ve yararsız kalıyor. Aynı şekilde maske yapacaksam da önce makyajımı temizliyorum mutlaka.


Bioderma Sensibio H2O malumunuz çoğu kişi tarafından bilinen ve çok sevilen makyaj temizleyicilerden bir tanesi. Ben de su kıvamındaki makyaj temizleyicileri daha çok seviyorum. Garnier Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu adı altında ona çok benzer bir ürün çıkardı yakın zamanda. Sadece meraktan aldım ve ikisini birbiri ile kıyasladığımda, çok bariz bir fark göremedim ben. Ambalajlarının şirinliği, temzileme etkileri ve ciltte bıraktıkları his çok benzer geldi. Belki Garnier ciltte bıraktığı hissiyat açısından bir tık daha geride olabilir.


Kendi adıma ikisini de cildimde bırakmayı sevmiyorum. En baştan beri yıkamaya alıştığım için az da olsa rahatsızlık veriyor bana. Ayrıca tonik adına kullanılmasını da manalı bulmuyorum. Bu nedenle cildi yumuşatır, canlandırır gibi vaatlerini de değerlendirmeye almıyorum.

Göz makyajı konusunda ikisi de "eh işte" kıvamında. Ambalaj olarak da gayet kullanışlılar. Bu aşamada en belirgin farkları fiyatları gibi gözüküyor. İkisini de indirimli zamanında aldığınızı düşünürsek Bioderma 25-30tl`ye gelirken, Garnier 8-9tl`ye geliyor ve Garnier`e ulaşmak daha kolay. Yinede markanın verdiği güven dolayısıyla Bioderma ile devam ederim gibi geliyor bana. 

İçerik listeleri de çok çok farklı değil, ikisinde de paraben yok. Bioderma`da artı olarak meyve özleri olduğu yazıyor ama eksi olarak da PEG6 içeriyor.


Nuxe Gül Özlü Makyaj Temizyeme Solüsonu; makyajı temizleme performansı açısından Bioderma`dan çok farklı değil yine. İçerik olarak da benzer. Artı olarak çeşitli gül özleri, çiçek özleri ve yeşil çay içeriyor. Ciltte bıraktığı yıkama isteği diğerlerinden daha fazla. Hemen hiç bekletmeden yıkadım ben ama gül suyunun doğal tonik olarak kullanıldığı göz önüne alınırsa, yıkamadığınızda  cilde olumlu birtakım etkileri olabilir diye düşünüyorum. Ben hem duruladığım hem de araya bir sürü başka temizleyici karıştırdığım için bu manada bir artı göremedim ama bir şans verilebilir.  


Gül ya da gül suyu kokusunu sevmeyen birisi olarak kokusunu rahatsız edici bulmadım. En olumsuz tarafı ise fiyatı sanıyorum. 200ml`lik ürün fiyatı 45-50TL arasında. Bu durumda sadece makyaj temizleyici sıfatı ile değil de, içindeki özlerin cilde iyi geleceği düşüncesi ile alınabilir belki. Özellikle alkollü tonikleri kullanmayan cildi hassas olan kişiler düşünebilir.


Roc Makyaj Temizleme Sütü, bir zamanlar Roc ürünlerin çok memnun kaldığımı hatırlıyorum. Uzun süre sonra yeni bir Roc ürünü almak çok nostaljik geldiği için almıştım bunu resmen :) Kendisi 3 etkili bir ürün, temizleme-tonikleme ve nemlendirme vaad ediyor. Tonikleme kısmını çok bilemiyorum ama temizleme işlevi güzel, nemlendirme işlevi de fena değil.


Diğerlerinden en bariz farkı süt/losyon şeklinde olması. Bu da tercih meselesi biraz. Ben başta dediğim gibi, su şeklinde olanları daha çok seviyorum ama arada bir losyona geçmek de fena gelmiyor. Pratiklik gerektiren durumlarda daha elverişli olabilir ama genelde birkaç işlevi aynı anda yapan ürünler yerine tek işlevi düzgün yapan ürünler tercih ediyorum. İçerik listesi de diğerlerine nazaran oldukça kabarık ve 2 çeşit paraben içeriyor. Fiyatı da 35-40tl civarındaydı diye hatırlıyorum.


Daha önceki zamanlarda Yves Rocher, Nivea gibi birkaç makyaj temizleyicisi daha denediğimi de hatırlayınca, uzun vadede yola Bioderma ve zaman zaman da Garnier ile devam edeceğim sonucuna varıyorum.

**Loreal`in yeni çıkardığı 3 etkili makyaj temizleme suyunu da denedim, onu da ekleseymişim keşke bu listeye ama unutmuşum. Onu ben hiç beğenmedim nedense. Temizleme performansında pek sıkıntı olmasa da, yüzümde hafiften yapışak bir his bıraktı. 1 kutuyu zor biteceğim sanırım.

4 yorum:

  1. Bende dün Garnier aldım ve ilk denemede olumlu görüşlerim var ve bundan sonra L'oreal ve Garnier misel sularıyla devam ederim makyaj temizleme işlemine =)

    YanıtlaSil
  2. Ceyda; evet Lorealì de almıştım. Şimdi sen söyleyince hatırladım ve ekledim yazının sonuna. Ben onu pek beğenmedim nedense. İkisi arasında Garnier`i tercih ederim kesinlikle

    YanıtlaSil
  3. Loreali denedim ben de, ama hafif bir yapışkanlık hissi verdi cildime. En kötüsü de, sabah kalktığımda rimelimi sanki hiç silmemişim gibi göz altlarıma akmıştı. Hiç sevemedim ben de kendisini, temizleme sütleriyle devam ediyorum şu sıralar. :) Çok güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bu yazınin bütünüyle ayni fikirdeyim. Özellikle loreal konusuna. Sirf merakimdan aldim ve bk kenarda duruyor, ayrica dermoskin ile ilgili yazida sunu belirtmek isterim, temizleyici olarak ben de önyargılı davrandim ama bundan sonra kullanacağım bir temizleyici olarak kalacak.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli