9 Mayıs 2014

Gelin Saçı Gelin Makyajı Dedikleri

Geçen hafta sonu evlendim! 

Oynamayı hiç bilmeyen ve hiç sevmeyen, gelinliğin içinde kazulet gibi duran bir insan olarak en büyük korkum, gelinin pistten indirilmediği düğün merasimleriydi. En büyük arzum da yeşil bir ortamda, slow müziklerle, fazla oynama hoplama olmayan, "hoş bir gündü" tadında bir törendi. Şükür ki herşey istediğim gibi oldu.

Antalya`da evimizin bahçesinde, tam arzu ettiğim gibi bir nikah töreni yaptık. Nikahtaki çardak süslemeleri, ikramlar, ağaç süslemeleri, nikah şekerleri, bahçe süslemeleri vs. herşey annemin elinden çıktı. -Special thanks to mom-


Nikah fotoğraflarından birkaçını instagram hesabımdan paylaştım ( @modamasallari

Gelelim mevzumuza; gelin saçı ve gelin makyajı denen şeye...

İşin içinde "gelin" kelimesi geçtiği anda herşeyin birden bire 2-3 katı fiyatına çıkmasına "aaa ama bu 1 kere olacak" şeklindeki gazlamalara oldum olası sinir olan bir insanım. Evet tamam masraftan kaçınlmaması gereken durumlar var ama masraftan kaçmamak başka, salak yerine konmak başka. Değişik duygular ve stresler içinde geçen bir gün, tabii herkesin kendi bileceği iş ama ben kendi adıma bir kuaföre bu iş için 500 lira 750 lira gibi paraları  ödemem de ödetmem de. 

Zaten saçlarımı da topuz falan değil, açık, doğal dalgalı şekilde kullanmak istediğim için sabahtan kuaföre eşofmanlarımla gidip saçlarımı yaptırdım. Duvağımı da evde kendim taktım. Zaten bir süre sonra da sıkılıp onu da çıkarttım. 

Makyaj için de MAC`den randevu almıştım. Bilmeyenler için MAC`de makyaj ücreti 160TL fakat bu tutar almak istediğiniz ürünler üzerinden düşülüyor. Bir süredir aklımda olan şeyleri alıp, makyaja da ayrıca bir para harcamamış oldum. Aslında vaktim olsaydı makyaj için önceden bir prova da yaptırmak isterdim ama olmadı. Ben de riske atmayıp ne çok doğal ne de çok abartılı, ikisinin arasında bir makyaj yaptırdım. Makyaj sırasında gösterilen özveriden ve ilgiden çok memnun olsam da, makyaj çok profesyonel ya da kendi yapamayacağım bir makyaj değildi ama dediğim gibi bu benim seçimimle alakalıydı. Çok muhteşem bir makyaj olmasa da asla kötü değildi, MAC`de yaptırdığım için de içim rahattı sanırım.


Eve dönüşte de büyük bir çiçekçiye uğrayıp, gönlüme göre bir buket yaptırıp, gelinlikle hediye edilen yapay çiçeklerin etrafındaki tülleri kendi aldığım canlı çiçek buketine geçirdim. 

Tek içime sinmeyen şey gelinlik olduğu için, bloga gelinlikli bir fotoğraf koymaya gitmedi elim :) Bu konuda da nacizane tavsiyem, mümkün olduğu kadar siparişi erken vermeniz ve tarif üzerine modelde bir değişiklik yaptırmamanız. Çoğu gelinlikçi 15-20 günde dikip getirse de, birkaç provada gönlünüzce düzeltme yapmak gelinliğin dikim süresinden daha fazla zaman gerektirebiliyor. Benimki kısıtlı bir zamana denk geldiği için istediğim düzeltmeleri yaptıramadım, resmen beğenmediğim halde almak zorunda kaldım ve hiç içime sinmeden giydim. 

Üzerimde de fazla tutamadım zaten, 1,5 saatte falan çıkartıp sivile döndüm, sonra da arkadaşlarla dolaşmaya çıktık, bitti gitti :) 

13 yorum:

  1. hayırlı olsun :) gelinliğin için üzüldüm

    YanıtlaSil
  2. gelin saço, makyajı dediğin zaman herşey 2 katı ve çok abartılı oluyor malesef bu konuda çok haklsın.. gelinliğini merak ettim ama koymak istememişsin.. bir ömür boyu mutluluklar dilermm :) sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Tebrikler canım.Mutluluğunuz daim olsun. :)

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederim bir ömür mutluluk dilerim. Darısı benim başıma;)

    YanıtlaSil
  5. Ağzınızın tadı bozulmadan bir ömür boyu mutlu bir yaşam diliyorum.Düşündüklerinizde çok ama çok haklısınız.İnsanların bunu fırsat bilip herşeyi uçuk fiatlara yapmasından nefret ediyorum.Bence gelinlik olayına da takmayın kafayı nihayetinde düğünde bir parti.N'olacak yani.

    YanıtlaSil
  6. Hayat; teşekkür ederim

    Emir; çok da kötü değildi ama hayal ettiğim gibi değildi, öyle geçti gitti. Teşekkür ederim

    Filiz; çok teşekkürler :)

    Zuhal; en kısa zamanda umarım :)) Güzel bir telaş.

    Yelda; çok teşekkürler, ben de öyle yaptım biraz. Güzel bir gündü deyip üstünde durmadım fazla.

    YanıtlaSil
  7. Tekrardan hayırlı olsun!
    Saç-makyaj konusunda en güzelini yapmışsın bence. :)

    YanıtlaSil
  8. Eğer tüm bunları gerçekten kendin istediğin için böyle yaptıysan ve sonuçtan memnunsan ne güzel :)
    Ailelerin zorlamaları ile bir şeyleri yapmak zorunda olanlar ya da bilinç altının esiri olanlar genelde mutsuz olur. Ama her şeyi içinden geldiği gibi sade ve sakin bir şekilde yapabildiysen ne mutlu sana :)
    Allah, o günkü heyecanı, aşkı, huzuru ve mutluluğu hayatınızdan hiç eksik etmesin :)

    YanıtlaSil
  9. Weba; çok teşekkür ediyorum :))

    Nil; sağolun teşekkür ediyorum :)

    Merve; genelde "Ben öyle değil, böyle istiyorum" deyip işin içinden çıkabilen bi insanım :) Bizde de teyzeler "bi topuz yaptırsaydın iyiydi" diye söyleniyorlardı ama duymadım bile :)

    YanıtlaSil
  10. En güzelini yapmissiniz tebrik ederim :) ben de saç ve makyaj konusunda benzer bir uygulama düşünüyorum Antalya da hangi mac hangi mua bilgilendirirseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  11. Selda; tesekkur ederim. Umarim sizin de istediginiz gibi olur. Erastadaki Mac'de yaptirmistim ama mua'nin ismini hatirlamiyorum maalesef.

    YanıtlaSil
  12. Selda; Markantalya olacakti tabii o, yanlis olmus

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli