7 Ocak 2015

Makyajda En sevdiklerim // Ocak 2015

Aslında yıl bitmeden yazılması planlanan, klasik "2014`ün bana göre en iyileri" yazısıydı bu ama bir türlü vakit bulamadım. Gerçi ben hala 2015`e girebilmiş değilim. Çok severek, özenerek aldığım edebiyat takvimimi hala çekmecesinden çıkartamadım. Kendimle baya bir savaş versem de dayanamayıp aldığım Moleskine ajandamı hala gönderemedi D&R, o radikal değişiklikler için hala bir adım atamadım vs vs.

Her neyse, 2014 muhabbetini geçip, uzun sürenin favorileri olarak yazıma devam ediyorum. Makyaj çekmeceme şöyle bir baktığımda, her üründen 1 tane alma şansım olsa kesinlikle bunları seçerdim. 





Fırçalar ile başlayacak olursak;
Sigma F80; likit fondöten için oldukça pratik bir fırça, aşırı ürün emmiyor, pürüzsüz bir uygulama sağlıyor, yumuşak bir hissiyatı var ve 2 ya da 3 sefer yıkamadan kullanıma izin veriyor. Denediğim bir çok fırçaya kıyasla ciddi anlamda başarılı bulduğum bir fırça.

Mac Duofiber 187; bu da bildiğiniz gibi oldukça popüler bir fırça, seveni olduğu kadar, sevmeyeni, sürekli kıl döküyor diyeni de var. Ben aldığıma oldukça memnunum. Kıl dökme gibi bir sorunla karşılaşmadım. Bu fırçayı fondöten, pudra, allık ve hatta krem sürmek gibi türlü türlü işlerde kullananlar mevcut. Ben fondöten uygulamasını pek pratik bulmuyorum ama allık uygulamasına bayılıyorum. Çok doğal duruyor.

Sephora Pro 56; MAC fırçalara nispeten uygun fiyata satılan bu fırçadan da çok çok memnun kaldım. Yine likit fondöten fırçası olarak kullanıyorum ve uzun sapını, ne büyük ne küçük şeklini, pürüzsüz uygulamasını çok seviyorum. Bir de açılıp kapanabilen plastik bir koruma ile satılıyor. Bir sonraki Sephora indiriminde pro fırçalara tekrar bakacağım mutlaka.


Estee Lauder Double Wear Fondöten; kalıcılık konusunda kesinlikle tek geçeceğim fondötenim. Sabah süreyim akşam eve geldiğimde hala pürüzsüz şekilde yüzümde dursun diyorsanız, kesinlikle bu iş için yapılmış. Renk skalasının darlığı, pompasız şişesi, yüksek fiyatı, ıslak bitiş sevenlere hitap etmiyor olması gibi olumsuz yönleri olsa da, kapatıcılığı ve kalıcılığı çok çok başarılı. (elimdeki yağlı cilt fondötenlerini karşılaştırdığım yazım için buraya bakabilirsiniz) 

Nars Light Reflecting Powder; bu ışığı yansıtan pudra da ne kadar popüler biliyorsunuz. Ben de aldığım günden beri severek kullandım, yakında bitecek. Artık eski klasik pudralara da geri dönmeyi düşünmüyorum kesinlikle. Çok muhteşem bir etki yaratıyor mu? Hayır ama hoş bir aydınlanma ve ışıltı verdiği gerçek. Concealerın üzerinden geçmek için de biçilmiş kaftan.


Mac Pro Longwear Allık / Make You Mine; koleksiyon ürünü olarak çıkan bu allığı kaçırmadığım için çok mutluyum. Bu fotoğrafta biraz pembemsi çıkmış olsa da, koyu somon gibi bir renk. Allık konusu çok göreceli olsa da, koyu bir renk olmasına rağmen çok ayarında uygulanabildiği, yumuşacık ve kalıcı bir yapısı olduğu için son zamanlarda aldığım favori ürünlerimden oldu. Ayrıntılı yazısı da burada mevcut. 

Nars Soulshine Allık; neredeyse 1,5 yıl önce, bulunduğum şehirde Sephora olmadığından, babamı işinin arasında bi koşu Sephora`ya gitmeye ikna edip, rafta son kalan ürünlerden birisini aldırmış olduğumdan mıdır bilmiyorum, bu allığa bayılıyorum. aldığım günden beri hiç sıkılmadım, hevesim hiç geçmedi. 3 farklı rengi gayet makul oranlarda birleştirilmiş şekilde sunması, güzel pigmentasyonları vs vs


MAC Riri Duo Blush; yine eski bir koleksiyon ürünü ama bu bronzerın devamı da Mac`de mevcut bildiğim kadarı ile. Allık kısmı sadece hoş bir görüntü oluşturuyor zaten, tebeşir gibi, zerre pigmentasyonu olmayan bir şey. Yani sadece bronzer olarak sayıyorum bu ürünü. Benefit`in hoola`sını ve Nars`ın Laguna`sını deneyip, Mac`in bronzerini daha başarılı buldum. Bunda en büyük etken benim tenimde daha hoş duran bir rengi olması ve bir de bana göre daha yumuşak, kadifemsi bir yapısı olması. 

MAC Paint Pot/ Constructivist; krem farları toz farlardan daha çok seviyorum. Mac`in bu paint potlarına da ayrıca bayılıyorum. Bu rengi de bakır-kahve arası çok beğendiğim, bir çok makyaja yakıştırdığım bir renk. Kesinlikle tekli farlarımın favorisi. 


Estee Lauder Sumptuous Extreme Maskara; Estee`nin bu maskarasını da beğeniyorum. Kesin alınmalı diyemem ama yine de, maskara açısından biraz şanssız ve yeteneksiz bir insan olduğumdan, benim elimdekilerin en etkili sonuç vereni bu şimdilik. Daha uygun fiyatlı muadili ya da daha güzel sonuç vereni vardır eminim. 

Estee Lauder Ideal Light Aydınlatıcı; arkadaşımın hediyesiydi bu ürün, kenidm gidip almazdım özellikle ama kullandıkça çok sevdim. Elmacık kemiklerini dudak üstünü vs simsiz-mat aydınlatmak için oldukça başarılı ve pratik.

Naked 3 Palet; her ne kadar deli gibi istemesem de, popüleritesine dayanamayıp aldığım bir paletti. Şu an elimdekilerden sadece bir palet seçecek olsam bunu seçerdim yani popülerliğinin hakkını veriyor bana göre de. Ayrıntılı yazısına buradan ulaşabilirsiniz. 


MAC Pro Longwear Lipcreme / Unlimited ; ne açık, ne koyu, mavi alt tonlu bir pembe. Çok istisna bir renk değil ama pembe ruj insanıysanız mutlaka bir bakın derim. Klasik ama mutlaka olması gereken renklerden bana göre. Bu seri rujların kalıclıklarını ve yapılarını çok başarılı buluyorum. Kesinlikle 3-4 ruja bedel benim için. 

5 yorum:

  1. Yaziyi buldum sonunda;meger blogger dan girince gorunmemis. cok guzel yazmissiniz. nars pudra da gozum kaldi valla:)

    YanıtlaSil
  2. Estee Lauder Ideal Light Aydınlatıcı hep aklımda ama alışveriş yaparken sepete eklemeyi unutuyorum, bu sene alınacak :)

    YanıtlaSil
  3. Clinique'in Anti Blemish fondötenini kullandığını anımsıyorum. Hala kullanıyorsan bir sorum olacak, benim günlük kullanımda vazgeçilmezim kendileri. Nars Light Reflecting pudra ise bayağıdır aklımda. Ben uzun süredir Rimmel London Stay Matte kullanan b ve bu ikilinin uyumunu beğenen birisi olarak sence Nars Light Reflecting Powder Clinique'ın fondöteniyle uyumlu olur mu? Elimdeki tüm pudraların dibini görüp Nars'a koşmak istiyorum ama işime yaramazsa da boş yere o kadar para vermek istemiyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugun ozellikle denedim ikisini ama acikcasi ben nars pudrayi her fondotenimle kullaniyorum. Neye gore uyumlu ya da degil, bir fark goremiyorum

      Sil
  4. ruj ve allıklar şahane görünüyor ruj kocaman kalp ben <3

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli