25 Ağustos 2015

İtalya // Kozmetik Alışverişi, Free Shop Fiyatları


Aylar öncesinden planı yapılan seyahate çıkıldı nihayet. Kendi kendimize gittiğimiz, keyfimize göre dolanıp döndüğümüz 1 hafta çok güzel geçti. Çoğu zaman otel odalarından sıkılan, koşa koşa eve dönmek isteyen ben, bu sefer otellerde de rahat ettim. Şu an eve dönüşün tek güzel yanı valizdekiler bir de kendi yatağımda uyumak sanıyorum! Kendini pek özlettirmeyen bir ülkemiz var sonuçta, çook çook uzun zaman kalsam belki özlerim... Neyse... Gezilerle ilgili ayrıntılı yazılar da gelecek ama önce kozmetik adına aldıklarımla başlamak istiyorum.




Kiko Milano


Kiko, Milano asıllı bir mağaza olsa da, diğer İtalya şehirlerinde de var, hatta bolca var. Bilmeyenler için, uygun fiyatlı ve bol seçenekli bir mağaza olduğunu da belirteyim. İtalya`dan kozmetik adına ne alınır diye arasanız ilk çıkan seçenek. Ben 2-3 defa girdim ve uzunca bakındım. Zaten gitmeden önce methini duyduğum long lasting stick farları ve bir de unlimited stylo rujları oldukça beğendim. Henüz kullanıma açılmadılar ama alırken elimde denediğim kadarı ile hem farların hem de rujun kalıcılıkları cidden başarılı. Tek tek fiyat hatırlamasam da, mağazada genel fiyatlar 4-15€ arasında gibiydi. Ruj, maskara, far gibi çoğu ürün de 6-7€ civarındaydı. Farların ve rujun swatchları bir sonraki postun konusu. [Bu arada 1 far ve 1 ruj da instagramda hediye edilmek icin duruyor, sansinizi denemek isterseniz instagrama 》》@modamasallari ]


Eataly


Türkiye`de Zorlu Center`da da bulunan Eatly mağazasını oldukça sevdim. Türkiye`dekine gitme fırsatım olmamıştı, o yüzden ürün çeşitliliğini karşılaştıramayacağım. Kozmetik adına çok fazla seçenek olmasa da, bu hoş görünümlü sabunları beğendim. Üzerlerinde İtalya ürünü olduklarına dair belirgin ifadeler de olunca, hem kullanmak hem de hediye etmek adına iyi bir alternatif gibi geldi. Fiyatları 3,5-4€ civarındaydı.


Maybelline


Maybelline Instant Anti-Age Concealer da methini duyduğum için aldıklarımdan. Normalde ihtiyacım yoktu ama o kadar çok seviliyor ki, alma şansım varken deneyeyim dedim. Ben sadece Milano`da büyük bir süpermarkette (Esselunga) denk geldim. Fiyatı 10€`ydu. 


Eczaneler;




Gittiğim hemen her şehirde büyük eczanelere denk geldim. Özellikle Roma Termini`deki saatlerce gezilecek cinstendi. Karışan eden olmadan rahat rahat dolanıp bakınmak mümkündü. (Roma Termini`de "Via Marsala" yönündeki kapıdan çıkıp sağa doğru 100 metre yürürseniz görebilirsiniz) Bir de 3 al 2 öde gibi güzel bir kampanya vardı. Marka ya da ürün sınırlaması olmadan, şu sarı etiketli olan her üründe geçerliydi. Kampanyayı da öğrenince iyice gaza geldim. Nuxe`ün köpük makyaj temizleyicisi (15€) ve Ducray`in misel suyu (11€) hoşuma gitti. Nuxe`ün bu ürünü bizde var ama Ducray`inki yok sanıyorum. 3. bedava ürünü de saçma sapan bir ürün aldım (futbol temalı yara bandı !!) 10-11€ civarında benzer bir ürünü bedavaya alabilecekken, İngilizce bilmeyen görevlinin fiyatlar konusunda yanlış yönlendirmesi sonucunda böyle oldu :/ ödeme yaptıktan sonra fark ettim ve değiştirmek için uğraşmak istemedim, ama resmen içim acıdı :D

Lush



Lush`dan müptelası olduğum bir ürün yoktu fakat harika gözüken mağazalara girmeden duramadım, girmişken de birşeyler aldım. Dediğim gibi aklımda olan bir ürün yoktu, üzerlerinde de İngilizce açıklamalarını göremeyince seçmekte biraz zorlandım. Sanki Herbalism`in (9,90€) beğenildiğini hatırlar gibi olduğum, Ocean Salt da (9,90€)  gözüme güzel gözüken bir scrub oldu. Bir de dudak peelinginin çok beğenildiğini hatırlıyınca Labbracadabra (7,9€) yı aldım. 

Roma ve Milano`da sıklıkla Lush mağazasına denk geldim ama Floransa ve Bologna`da gözüme çarpmadı.
Mac Cosmetics


Ve geleleim en sevdiğim kısma :D Daha önce şu postta bahsettiğim üzere İtalya`da BacktoMac var ve şansımı deneyeceğim demiştim. Birkaç dakika içinde, 6 boş ambalaj karşılığında, sorunsuzca rujumu aldım. Biraz hızlı bir karar ile sevilen Faux rengini seçtim. Ve bu iş çok sevdim, ambalajları biriktirmeye devam... Ben bu değişimi Milano`daki bir Mac mağazasından yaptım (Duomo`nun karşı tarafındaki Zara`nın hemen yan sokağındaki mağazadan) ama diğer Mac mağazalarından da yapabilirsiniz. Sadece çok katlı mağazaların içindeki Mac standlarından yapmıyor olabilirler. 

Benim gözüme çarpanlar, hoşuma gidenler bunlardı. Benim aldıklarım dışında da neler vardı derseniz;

Bu yıl ülkemize UD ve Beauty Blender`in gelmesi beni baya bir masraftan kurtardı, onların haricinde Sephora`larda çok değişik bir şey gözüme çarpmadı. Belki Too Faced`ler ve Benefit`in henüz bize gelmeyen Hoola makyaj seti olabilir... Fiyatları bizdekilerle aşağı yukarı aynı gibi hatta artan kur sebebi ile daha bile pahalı olabilir. 

Floransa`da gezme imkanı bulduğum ama başka yerlerde de denk geldiğim "Coin" mağazası da kozmetik açısından oldukça zengindi. Essence reyonundan Dior`a uzanan olduka geniş bir skalası vardı, çok anlam veremedim açıkçası :D ama bakılabilir. 


Loreal`in mağazasına Milano`da denk geldim ama girip dolaşmaya vaktim yoktu.



Roma Termini`de denk geldiğim Revlon standı da oldukça büyüktü. Bu boyda 2 tane daha stand vardı farklı ürünler içeren. Ben pek meraklısı olmadığım için kurcalamadım ama sevenler pas geçmeyecektir eminim. 

Son olarak da Freeshop`larda gördüğüm Mac ve Kiehl`s standlarından bahsetmek istiyorum. ümitlenenler varsa ümitlenmesin diye :D çünkü ucuz değil. Örneğin Mac rujların mağaza fiyatı 19€ freeshop fiyatı 16€`ydu. Kiehl`s ler de aynı şekilde bizim mağazalardakilerle aynı fiyataydı. Free shop`un parfüm de dahil hemen hiç bir avantajlı ürününü görmedim maalesef. Örneğin ne zamandır freeshop`a ertelediğim Burberry parfüm Sephora`da 72€ iken, Malpensa (Milano) free shop`da 80€`ydu. Boyner`de de 270TL zaten deyip almadım. 



21 yorum:

  1. Çok güzel bi yazı olmuş^^
    Gezi yazısını da bekliyorum:)
    Kurlar bu kadar yükselince yurtdışı alışverişleri de sekteye uğruyo ister istemez:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) öyle maalesef, bir de zaten çoğu Amerika menşeli ürünler olunca Avrupa`da da pahalı :(

      Sil
  2. Süper alisveris olmus, güle güle kullan hepsini! :)

    YanıtlaSil
  3. Gözüm gönlüm açıldı yeminle! Güzel günlerde kullan hepsini :*

    YanıtlaSil
  4. kiko gelse keşke en merak ettiğim markalardan biri :-( aldıklarını güle güle kullan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske ama bize gelene kadar fiyat cazibesini birakmazlar, anlami kalmaz zaten :/

      Sil
  5. okudukça italyaya gidesim geldi çok güzel yazmışssınız:)

    YanıtlaSil
  6. Gule gule kullan, cok guzel seyler almissin :) Maybelline'in kapaticisini bayagidir merak ediyorum ama henuz denk gelmedim bir yerde. Buyuk eczaneleri ben de cok seviyorum, Turkiye'de iken cok fazla dermokozmetik almiyordum; hatta eczanelere giresim bile gelmiyordu (Hem marka ve cesit eksikliginden hem de calisanlardan dolayi) Buraya geldigimden bu yana eczanelerden daha sik alisveris yaptigimi farkettim. Urun cesitliligi hosuma gidiyor, bir de en onemlisi kimse tepeme dikilip beni strese sokmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Onur :) Maybelline'e ben de sans eseri denk geldim, 2 gundur kullaniyorum ama henuz bsy anlamadim sanirim :) Bizde zaten kendi kendine dolasabilecegin eczane oldugunu bile sanmiyorum :/ Basima dikilenlerde ben de cok stres oluyorum, bir de surekli baska marka baska urun tavsiye ederler, yuzunde bin tane sorun bulurlar vs vs. Keske bizde de olsa boyle rahat yerler

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  7. Ben de free shoplardaki fiyatlara inanamadım. Türkiye'den taksitle almak çok daha mantıklı geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doviz kurlarinin dusuk oldugu cook eski zamanlarda cazipmis sanirim :) ben parfumumu trendyoldan aldim 170tl'ye, freeshopta 80eu'ydu :/

      Sil
  8. Cok.guzel olmus yazi inşallah bizimde yolumuz duser

    YanıtlaSil
  9. Watsons yada gratis turu bi yer varmiydi acaba ? :)

    YanıtlaSil
  10. Kendini pek özlettirmeyen bir ülkemiz var sonuçta...
    Ne demek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben pek özlemiyorum demek. Özlemek zorunda mıydım ? Sizi niye enterese etti ki?

      Sil

Yorumlarınız değerli