18 Ocak 2018

LR Aloe Vera Ürünleri Yorumlarım


LR markasına ait Aloe Vera ürünlerini görmüşsünüzdür mutlaka, hatta şimdilerde serinin adı Aloe Via olarak güncellenmiş sanıyorum Ben de uzunca zaman önce şirkete üye olup böyle kalabalık bir paket satın almıştım. Yeni üyelik ile alınca hem fiyatı oldukça avantajlıydı hem de yeni ürünler denemiş olurum diye düşünmüştüm.

LR Health & Beauty 1985 yılında kurulmuş bir alman firması ve doğrudan satış prensibi ile çalışıyor. Yani tıpkı Avon, Oriflame gibi, üye olan birisine sipariş veriyorsunuz. Üye olan kişi katalog fiyatından belli bir yüzde daha uyguna aldığı için kazanç sağlıyor. 

Özellikle 3-5 ay öncesine kadar bir LR furyası almış başını gidiyordu. Benim algılamam mı bu şekilde oldu yoksa bana katılır mısınız bilmem ama her köşebaşından LR tanıtımı yapan birileri fırlıyordu sanki. Bu durumun temelde 2 sebebi var;


Birincisi LR`ın çalışma şekli Avon vb. `lerine benzese de kazanç sistemi biraz daha farklı ve karlı. LR`da sadece kendi sattıklarınızdan değil, sizin üye yaptığınız kişilerin sattıklarından da kazanç sağlıyorsunuz. Yani bir nevi zincir şeklinde ilerliyor, sizin üye yaptığınız da bir başkasını üye yapıyor ve yine siz ağınızı genişletmiş birtakım promosyon ve avantajlar sağlamış oluyorsunuz. Bu avantajların top noktası da sizin kullanımınıza tahsil edilen Mercedes sanırım :) - Duyduğumda bana pek inandırıcı gelmemişti aslında ama LR logolu Mercedes ile dolaşan bir abla gördüm geçenlerde :D - Örneğin sadece kediniz üye olup satış yapmakla kalmayıp, atıyorum 20 arkadaşınızı üye yapıp, onların da 10`ar arkadaşını üye yapmasını sağlarsanız bir anda 200 üyenin yaptığı satıştan puan/kazanç vs elde etmeye başlıyorsunuz. Dolayısı ile benzer şirketlere göre daha karlı bir sistem.

İkincisi ise Aloe Vera bitkisinin "her derde deva" şeklinde sömürülmeye müsait olması. Bildiğiniz gibi dişiniz ağrısa aloe vera, başınız ağrısa aloe vera... Satış yapan kişiler de Aloe Vera bitkisinin bu popülerliğinden gayet güzel yararlanıp, yara izine de iyi geliyor, ona da iyi geliyor buna da iyi geliyor diye pazarlamaya çalışıyorlar.


Benim izlenimlerime gelecek olursak;

Fotoğrafta gördüğünüz ürünlerin çoğunu uzunca süredir kullanıyorum ve hem marka hem de ürünler hakkında fikirlerim aşağı yukarı netleşmiş durumda.

Açıkça söylemem gerekirse başta oldukça ön yargılı davransam da, sonrasında ürünlerin içeriklerini beğenip (istisnasız hepsi değil) kullanmaya başlamamla marka bana güven verdi. Diğer ülkelerdeki konumu ve bilinirliği nedir bilmiyorum ama hem Alman markası olması hem de çok yeni bir firma olmaması hoşuma gitti.  

Markayı güvenilir bulmak benim için özellikle aloe vera içerikli ürünlerde daha önemli. Çünkü bir ara bu aloe vera nedir diye bir araştırma yapmış ve 1980`de kurulmuş  uluslararası bir aloe vera bilim kuru olduğu, bu kurulun çeşitli sertifikalar verdiği, aloe veralı ürünlerin uyması gereken çeşitli yasal standartlardan olduğu, içerdiği antrakinondan arındırılması gerektiği, çünkü antrakinonların kanserojen etkisi ile alakalı çalışmalar bulunduğu...vb gibi bir sürü şey okumuştum. Şu an daha ayrıntılı bir araştırma yapmaya ve kaynakları ile buraya yazmaya mesai harcayamadığım için bu böyledir gibi net söylemlerde bulunmak istemem ama kendi adıma güvenilir bulmadığım markaların aloe veralı içeriklerinden kaçınmaya başladığımı belirtebilirim.

Ve ürün yorumlarına gelirsem;

LR Aloe Vera Thermo Lotion; bu içlerinde en işlevsel bulup en çok kullandığım sanıyorum, hatta ailecek kullandığımız. Mentollü etkisiyle ağrıyı hafifletici bir krem. Rahatsızlık verecek boyutta cayır cayır yakmıyor ama ağrıyan yerinize biraz sürüp sıcak tuttuğunuzda hiç fena değil.

LR Aloe Vera Emergency Concentrate Jel; bunu sadece yazın güneş sonrası oluşan hassasiyeti gidermede deneyimleyebildim, hafif ferahlatıcı bir etki de sağlıyor ve bir miktar yatıştırıyordu.

LR Aloe Vera Emergency Sprey; markanın en iddialı ürünlerinden birisi olabilir sanki. Düşme, morarma, kızarma, kaşıntı, yanık vs. gibi durumlarda ilk yardım anında kullanılması tavsiye ediliyor. Saydığım durumlardan hiç birisini yaşamadım neyse ki. Ara ara kızarıklık/kaşıntı durumlarında denedim ama kayda değer bir etkisini hissetmedim.

LR Aloe Vera MSM Body Gel; Bunu da kendim deneyemedim ama hem annem hem de eşim ciddi anlamda eklem ağrılarına iyi geldiğini belirttiler kullandıkları dönemde. Zaten ürünün vaadi de Methyl-Sulfonyl-Methan (MSM) içeriği ile eklem ağrılarına iyi geleceği yönünde. Cilt lekeleri için de kullanılabileceği belirtilmiş, denemek lazım.

LR Aloe Vera Extra Freshness Diş Macunu; severek kullandım hatta üzerine 2 tüp falan daha alıp bitirdim sanırım.

LR Aloe Vera Lip Balm; yine fena bulmadıklarımdan bir tanesiydi.

LR Aloe Vera Sıvı Sabun; oldukça kremsiydi, severek kullandım, kolay ulaşılabilir olsa devamını alırdım.

LR Aloe Vera Vücut Losyonu; severek kullandım.

Bunların dışında şampuan, saç spreyi ve duş jelini çok ortalama buldum, tekrar almayı düşünmem.

Genel olarak marka ve denediğim ürünleri ile alakalı fikirlerim bu şekilde. Makyaj kategorisinden de özellikle denemek istediğim birkaç ürünü vardı ama onları almaya sıra gelmedi.


2 yorum:

  1. hiç denemedim açıkçası ben de biraz ön yargılıyım bu konuda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de öyleydim ama beğeniyorum şu anda.

      Sil

Yorumlarınız değerli