12 Ocak 2018

Yıl Sonu Temizliği // Cilt Bakımı


Bir iki hafta önce elimdeki bütün cilt bakım ürünlerini ortaya döküp yeniden bir düzenleme ve eleme yapmak istemiştim. Banyo dolaplarında, buzdolabında, çekmecenin derinlerinde ve kullanımda olan bütün cilt bakım ürünleri bunlarmış. 

Normalde ilk fırsatta kullanacaklarım ve yeni aldıklarım şeklinde ikiye ayrılmış olarak saklıyordum. Fakat yeni aldıklarım dediğim grup sürekli göz önümde olmadığı için zaman içinde elimde ne var ne yok unutup yeniden benzer ürünlerden aldığım çok oldu. Hatta bir ara işi biraz abartıp online tablo oluşturmuştum google üzerinden :D Elimdeki ürünlerin isimlerini ve ne zaman açtığımı yazıyordum. Sözde yeni alışveriş yaparken hemen o tabloyu açıp "aa elimde çok tonik varmış almayayım" diyecektim. Ama tahmin edeceğiniz üzere tutmadı tabii. 


Bu sefer ürünleri kategorilere ayırıp içinden şu an kullanacaklarımı seçtikten sonra kalanları ayrı ayrı kutuladım. Yani bir kutuda serumlar, bir kutuda nemlendiriciler ...vs. oldu. Tabii almama üzerine ne kadar etkisi olur bilemiyorum ama en azından yeni bir nemlendirici almak istediğimde çabucak gidip elimde ne var diye topluca bakabilirim. 

Kategorilere ayırdığım ürünlerin hepsini de fotoğrafladım, bakalım elimde neler varmış;

NEMLENDİRİCİLER

SERUMLAR/YAĞLAR

MAKYAJ TEMİZLEYİCİLER
MASKELER

PILLINGLER

GÖZ KREMLERİ

GÜNEŞ KREMLERİ

TONİKLER

YÜZ YIKAMA JELLERİ / KÖPÜKLERİ

EL KREMLERİ

Hepsi bu :D Şöyle bir baktığımda güneş kremi için çok tutumlu davranmışım. Çünkü beğendiğim bir güneş kremi bulduğumda değiştirme ihtiyacı hissetmiyorum ve son damlasına kadar onu tüketiyorum. 

Güneş kremi hariç bütün kategorilerde fazla birikim yapmışım. Tabii bunların içinde indirim, hediye, promosyon vs gibi şeyler de var. Yani hepsi gidip özellikle aldığım ürünler değil. 

Tonikler ve maskeler ise en zor tüketeceğim kategori sanıyorum. Tonikleri düzenli kullanmayı atlıyorum hep, maskeler de malum haftada en fazla 2 defa kullanmakla pek eksilmiyor.

Bu toplu fotoğrafların haricinde her kategoriden favorilerimi de fotoğrafladım. Bu yazıda çok uzun olacağı için onları da önümüzdeki hafta gün gün ayrı yazılar halinde paylaşacağım. 

2 yorum:

  1. Bunun bir benzerini de ben Aralık ayında gerçekleştirdim :) Malum, sürekli bir merak ve arayış içinde olunca ev kullanılacak/açılacak onlarca ürünle dolup taşıyor :)
    Ben de senin gibi kategorize ettim ve her kategoriyi ayrı ayrı kutuladım. Tabii, öncesinde son kullanma tarihi yaklaşmış olanlara da öncelik vererek bir büyük çekmeceyi "2018 yılında bitirilecek ürünler"le doldurdum.
    Ve tabii düzenli kullanım da ürün bitirmeyi tetikleyen en önemli etken. O halde bizlere kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha kullanışlı oldu dimi böyle. Ben de bunların içinden bir kısmını attım gitti bile. Bir kısmını da acil kullanıma aldım bakalim stoklar azalacak mi onumuzdeki gunlerde 😄

      Sil

Yorumlarınız değerli