21 Mart 2018

Favoriler // Göz Kremleri


Son 1 yıldır hatta belkide daha uzun zamandır kullandığım kullandığım göz kremlerinden kısa kısa bahsetmek istiyorum. Aslında başlık biraz yanıltıcı oldu çünkü içlerinde gözüm kapalı tavsiye edeceğim biri yok, hepsinin bir "ama"sı var.

Öncelikle üst fotoğrafta görülen Kiehl`s ve Bobbi Brown`ı henüz denemediğimi söyleyeyim. Kiehls`den ümitliyim fakat Bobbi biraz fazla yoğun gibi hissediyorum. Korres göz maskesi ise temiz içerikli olmasına rağmen bana çok etkisiz geldi, olsa da olur, olmasa da olur kategorisinde. 


Bahsetmeye değer bulduklarım ise bu dörtlü; 
Başlamadan önce göz altlarımda torba ya da morluk benzeri bir şikayetim olmadığını, kremlerden beklentimin genel olarak nemlendirmek ve korumak olduğunu belirteyim.




Shiseido Bio Performance Glow Revival; vaatleri oldukça yüksek bir krem. Torbalanma, ince çizgiler, morluklar hedef alınmış ve aydınlık ve 24 saat nemli bir göz altı sağlar denilmiş. Nemlendirme performansı fena değil, hafif bir aydınlık sağladığına da katılıyorum çünkü içinde çok minik belli belirsiz ışıltı gibi partiküller var. Elle dokunduğunduğuzda hissedilebilecek dokuda değil ya da sim gibi de değil ama belli belirsiz bir ekstra aydınlık veriyor. Bunun dışındaki morluk vs söylemlerini çok iddialı buluyorum. Bu kremi alırken beğendiğim özelliklerinden birisi ucunun aplikatör şeklinde olmasıydı fakat o kısım plastik olduğu için hoşuma gitmedi. Metal masaj başlığı şeklinde olan bir krem kullanmıştım daha önce ve oldukça seviyordum. Fakat plastik olan aynı etkiyi yaratmadı, hem metal gibi soğuk olmadığı için hem de ucuna fazlaca krem gelmeden kaygan olmadığı için sevmedim. Gelelim bu kremle ilgili en büyük hayal kırıklığıma; ne alırken ne de aldıktan sonra içeriğine bakma gereği duymamışım fakat geçen gün ürünün kutusu elime geçince bir bakayım dedim. İçinde 5 farklı çeşit alkol, 2 çeşit mineral yağ (likit parafin) ve de parfüm olduğunu gördüm. Söyleyecek fazla bir şey yok! Tüpün içinde hala olmasına rağmen artık kullanmayacağım, 300TL civarı fiyatı bu ürün için çook fazla buluyorum.  Tam içerik listesi için tıklayabilirsiniz

Shiseido Sun Protection Eye Cream SPF25; diğerinin aksine devamını getireceğim bir krem. Çünkü göz altı için güneş koruyucu krem bulmak pek kolay olmuyor. Benim bildiğim bir bu bir de Kiehls`in renkli spf 30 göz altı kremi var fakat Shiseido direkt beyaz güneş kremi formatında olduğu için daha güvenilir geliyor. SPF 25 UVA/UVB filtreleri içeren fiziksel bir koruyucu. Beyaz olması benim için kullanımda çok büyük bir sıkıntı yaratmıyor. Üzerine renkli bir ürün sürersem zaten sorun yok ama sürmesem de hayalet gibi kalmıyor, arada öyle kullandığım da oluyor. 150TL civarında olan fiyatını da abartı bulmuyorum. Bittikten sonra tekrar alacağım bir ürün. İçerik konusunda da bir önceki krem kadar göze batan bir durum yok. Tam içerik listesi için tıklayabilirsiniz. --Bu arada ilginç şekilde Shiseido`nun global sayfasında tam içeriklere yer verilirken, tr uzantılı sayfasında belirtilmemiş. Bu ürünü global ürün listesinde gözükmüyor, onun yerine SPF 34 verisyonu mevcut--

Dermalogica Multivitamin Power Firm Göz Kremi; aslında aradığım, işte budur dediğim göz kremi bu olabilirdi... Bu krem Dermalogica`nın age smart serisinden, yani yaşlanma karşıtı bir krem. Benim de yaşım 30`a yaklaştığı için artık zamanıdır diye düşünüyorum. Anti-age vaadini ne ile sağlıyor derseniz; A Vitamini (retinol), C Vitamini ve E Vitamini. Buraya kadar da her şey güzel fakat içerikte silikon olması kafa karıştırıcı. Silikon içerdiğini ürün tanımında da yazmışlar ve çevresel faktörlere karşı koruyuculuk sağlar demişler. Silikon hissiyat olarak da kreme çok güzel bir doku vermiş haliyle, sürdüğünüz anda çok güzel hissettiriyor. İnce çizgilerin arasını doldurarak makyaj öncesi güzel bir baz görevi de görüyor. Fakat silikon içeren bir göz altı kremini uzun vadede kullanıp kullanmak istemediğim konusunda kararsızım. Bu konuda bilimsel kaynak belirtilmeden laf olsun diye yazılmış yazıların dışında araştırma yapmak lazım.  Bu kremin fiyatı da 350-440TL bandında. Tam içerik listesi için tıklayabilirsiniz. 

Kiehl`s Creamy Eye Treatment with Avokado; Kiehls`in meşhur avokadolu göz kremi, ben seven gruptayım. Bu kremin nemlendirme dışında büyük vaatleri yok, nemlendirme işini de yeteri kadar yaptığını düşünüyorum. Yapısı biraz değişik olduğu için herkes tarafından sevilmiyor sanırım. İlk elinize aldığınızda yoğun bir kıvamı var fakat sürerken elinizin ısısı ile yumuşuyor ve inceliyor. Ben kıvamı ile sorun yaşamıyorum hatta aksine ağırlık yapmadığını, maskeleme yapmadığını hissettiğim için seviyorum. Fiyatı göz kremlerine oranla nispeten uygun (130TL) ve çok uzun süre gidiyor. Bu ürünün içeriğinde de son sıralarda 3 çeşit paraben mevcut.  Tam içerik listesi için tıklayabilirsiniz.

Özetle hala tam içime sinen kremi bulamamışım sanırım ama en yakın aday Dermalogica şu an benim için. Anti age olup nispeten temiz içerikli bir göz altı kremi öneriniz varsa alırım.

2 yorum:

  1. Nemlendirizi olarak beğendiğim göz kremi olarak Amway Artıstry Youth Xtend Yoğun Besleyici Göz Kremini önerebilirim. Sanki kırışıklıklarıma da iyi geldi. Düzenli kullansam bir de :) Morluklar ve torbalar için birşey dieyemeyeceğim. Dikkat etmedim çünkü ;)

    YanıtlaSil
  2. Bence Midnight Recovery Eye'ı sevebilirsin :) Creamy Eye Treatment nem olarak güzel, ama onun dışında bir özelliği olmadığından ben artık kullanmıyorum. Shisedo'nun o herkesin bayıldığı göz çevresi kreminin içeriği karşısında ise ufak çaplı bir şok geçirdim! 300 TL'ye adeta çöp satıyor olmaları... Mavi Shiseido'yu ise Balana'dan da duyuyorum; o da çok seviyor ve benim de aklımda. Sevgiler!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli