18 Kasım 2014

Tavsiye // Yağlı Ciltler İçin Fondöten


Birkaç yıldır sanıyorum, fondötensiz markete gitmişliğim yok. Çok bayıldığımdan değil tabii, birtakım kırmızı lekelerden ve renk eşitsizliklerinden rahatsız olduğumdan. Hal böyle olunca fondötenden beklentim, kapatıcı ve kalıcı olması, maske etkisi yapmaması. Bir de cilt tipimin yağlı olduğu göz önüne alındığından, tamamen mat fondötenleri tercih ediyorum.




Genelde sevdiğim şeyleri pek değiştirme arayışında değilimdir fakat konu kozmetik olunca merakıma yenik düşüyorum çoğu zaman. Son zamanlarda elimde olan fondötenlerimi bir araya toparladım ve benimki ile benzer fondöten tercihleri olanlara fikir vermek açısından karşılaştırdım.

Öncelikle gördüğünüz tüm fondötenlerin, mat yapıda olduğunu, cildi yağlandırmaya eğimli olmadığını ve kapatıcılıklarının orta-iyi arası olduğunu belirtmek istiyorum.


Estee Lauder Double Wear Light, 30ml, 135TL
Biraz sonra bahsedeceğim üzere double wear`dan çok memnun olduğum için, light versiyonunu da büyük bir beklenti ile almıştım. Kalıclığı onun kadar yüksek değil ama kapatıcılığı gayet yerinde, iyiye yakın diyebilirim. Kalıcılığı da 4-5 saat civarında. Bu fondötenler içerisinde hafif yağlı bir görünüme en yakın olan da bu föndöten. Ciddi anlamda yağlandırmasa da, bir pudra ihtiyacı hissettiriyor. Yapısı da kıvamlı sayılır, çok likit ya da akışkan bir tarafı yok. SPF 10 güneş koruma faktörü de artılarından sayılabilir.



Clinique Stay Matte, 30ml, 90TL
Kapatıcılığı ve kalıcılığı bu grup içinde en az olan fondötenim. Kalıcılığı vasatlık seviyesinde olsa da kapatıcılığı ortalama bir fondöten kadar. Yine de adının hakkını veriyor ve ciddi anlamda mat duruyor. Üzerinden pudra ile geçme ihtiyacı hissettirmiyor. 


Max Factor Lasting Performance, 30ml, 55TL
Uzun süredir drug store ten ürünü almıyordum ama bir indirim döneminde bunu beğenip almıştım. Ünivers,te yıllarında da Max Factor ürünlerini severek kullanıyordum. Yağlandırmamasını, ince yapısını, ortadan iyiye doğru olan kapatıcılığını sevdim. Kalıcılık anlamında ise Clinique Stay Matte`den biraz daha başarılı.


MAC Studio Fix Fluid, 30ml, 86TL
Yine yağlı görünüme neden olmayışı, ince yapısı ve iyiye yakın kapatıcılığını beğendiğim ama kalıcılık konusunda beklentimi karşılamayan bir fondöten oldu. Estee`nin Double Wear`ına alternatif olur mu düşüncesi ile almıştım ama yakından bile geçmedi. SPF 15 güneş koruma faktörü içeriyor. 


Clinique Anti-Blemish Fondöten, 30ml, 90TL
Kendisi uzunca bir süre değiştirmeden kullandığım fondötenim olmuştu. Burada gördüğünüz de boşalan 4. ya da 5. kutu sanıyorum. Bu fondöteni sevmemdeki asıl neden sivilce vs. konusunda başıma ekstra dert açmayacağını düşünmem sanıyorum. (Bu arada fondötenin sivilce geçirmek gibi bir vasfı yok asla!) Clinique`in aynı serisinin cilt bakım ürünlerini de oldukça uzun zamandır değiştirmeden kullandığım için, bu fondötene ekstra sıcak bakıyorum. Kapatıcılığı iyiye yakın, kalıclığı orta, gün içinde herhangi bir yağlı görünüme sebep olmuyor ama Stay Matte fondötenden daha hoş ve aydınlık gösteriyor cildi. O birazcık donuklaştırıyor. 


Estee Lauder Double Wear, 30ml, 145TL
Kalıcılık konusunda oldukça başarılı bir ürün. Benim cildimde 8-10 saati hatta bazen 12 saati bile çıkarıyor. Kapatıcılığı da oldukça güzel, ince bir kat sürüldüğünde iyi, ikinci katı sürüldüğünde daha da başarılı. Sadece bu katları ince uygulamak gerekiyor yoksa çok hafiften de olsa maske gibi bir hissiyat ve pudramsı kalın bir görüntü yaratabiliyor. Gün içinde cildimi yağlandırmıyor kesinlikle. Bir de hızlı şekilde uygulamak gerekiyor çünkü, ciltde oldukça hızlı sabitleniyor. SPF 10 güneş koruma faktörü de içeriyor. 

Genel olarak duruşlarına ve renklerine göz atmak isterseniz de aşağıdaki gibi;


MAC NW (Natural Warm) olmasına rağmen diğerleri ile karşılatırıldığında en sarı olan. Benim cilt tonuma pembe-bej tonları daha çok yakışıyor. Renk skalası oldukça geniş olmasına rağmen MAC`de sarı alt tonu  içermeyen çeşidini bulamadım bu fondötenin. Clinique ve Max Factor`de ise tam tersi sarı alt tonlu çeşitleri yok. Estee Lauder`ın skalasını çok bilmiyorum. 

Fiyatlarını karşılaştırmak gerekirse; Max Factor`u sıklıkla denk gelen %40-50 indirimle oldukça uygun fiyata alabilirsiniz. Estee Lauder`lar oldukça uçmuş vaziyette. MAC ve Double Wear`ın dökmeli şişe olduğunu, pompa isterseniz ek 15tl daha masrafı olduğunu da hatırlatmak isterim.

Şöyle bir baktığımda Stay-Matte`in kalıcılığını düşük, duruşunu da biraz donuk bulduğum için tekrar almayı düşünmüyorum. Double Wear Light`ın da o fiyatı hak etmediğini düşündüğümden tekrar almayacağım. MAC`in hem rengini kendime çok yakıştıramadığımdan hem de daha uygun fiyatlı alternatifi olmasından dolayı almayacağım. 

Max Factor`ün günlük olarak kullanıma müsait, uygun fiyatlı güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Clinique Anti Blemish`den de vazgeçeceğimi sanmıyorum. Double Wear`ı da fiyatına rağmen, kalıcılık performansı yüzünden, özel durumlarda kullanmak üzere tekrar almayı düşünüyorum.  


Benim son 1 yılda denediklerim bunlardı. Mat ve yağlandırma eğilimi olmayan drug-store ya da high-end fondöten tavsiyeleriniz beklerim 

7 yorum:

  1. Magazaya gidince mutlaka Clinique Even Better fondöteni denemeni tavsiye ederim, üc defa aldim ve almayada devam edecegim cok güzel bir fondöten, hem dogal, hem kapaticiligi iyi ama abarti degil :)

    YanıtlaSil
  2. Viva Makyaj; almıştım ondan da ama benim cildimi yağlandırdığı için bitiremedim. Anti blemish de onun yağlandırmayan versiyonu gibi geliyor bana zaten

    YanıtlaSil
  3. fondöten arayışı içindeyken, yazın çok güzel bir tesadüf oldu. en Make Up Forever düşünüyordum ama sanırım Clinique'e de bir göz atacağım.





    YanıtlaSil
  4. Yazınız çok faydalı olmuş, elinize sağlık :) Ben de clinique markasıyla sizin yorumlarınızı okuduktan sonra tanıştım. Anti-blemishten çok memnunum :) Makeupforever - stay matte alacaktım, yorumunuzla clinique aldım. Makeupforeverı keşke deneseniz :)
    Bu arada clinique'in baya yeni yıl kampanyası başlamış. Bizim için bir kaç tavsiye yazarsanız çok sevinirim. :):):)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Mor Rimel;
    MUFE`yi bilemiyorum ama Clinique`leri seviyorum!

    Aldım Denedim;
    çok teşekkür ederim. MUFE`ye nedense pek ilgi duymuyorum ama bir fırsatını bulursam bakarım elimdekiler azaldığında.

    Ninu;
    3C2 Pebble, son fotoğrafta yezıyor hepsinin kodları

    YanıtlaSil
  7. çok faydalı bir yazı olmuş.. ben de karmadan yağlıya dönük ciltliyim.. revlon colorstayin ya likit olanını ya da whipped olanını deneyeceğim inşallah fondötenimi bulmuş olurum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli