6 Ekim 2015

Beauty Blender Makyaj Süngeri


Ülkemize gelişi çok çok uzun zaman öncesinde olmasa da, makyaj meraklıların çok uzun süredir bildiği sevdiği bir üründü Beauty Blender süngerler. Ülkemizde satışı olmayan yıllarda bakıp, pahalı bulduğum ve orjinalliğine de güvenemediğim için almadığımı hatırlıyorum. 

Nihayet ülkemizde de resmi olarak satılmaya başlayınca {Watson`s mağazaları, Douglas Mağazaları ve beautyblender.com.tr } biraz daha alıcı gözüyle bakıp, sonunda dayanamayıp almıştım. 




Kaliteli makyaj fırçalarına verilen paraya çok acımasam da, bu minicik süngere 45-50TL`yi verirken biraz tereddüt ettiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Daha önce de yazmışımdır, süngeri fırçalara göre daha zahmetli ve kullanışsız buluyorum/buluyordum aslında.

Genel olarak;
* Süngerleri kuru olarak kullandığınızda fazla ürün emiyorlar,
* Islak olarak kullandığınızda sonuç güzel ama bu seferde her kullanım öncesi ve sonrası yıkama/ıslatma mecburiyeti oluyor.
* En büyük sorunlarda birisi süngerlerin muhafazası. Fırçalar gibi sapları vs olmadığından yüzeyleri koyduğunuz yere değmek mecburiyetinde. Bu durum ıslak sünger için daha da feci çünkü koyduğunuz yerdeki bütün tozu kiri üzerine alacak demek oluyor. 

Yukarıda bahsettiğim bu sorunların hepsi Beauty Blender için de geçerli fakat sonuç oldukça başarılı olduğundan göz ardı edilebiliyor. 


İlk söylenmesi gereken nokta Beauty Blender`ın kuru halinin gerçekten minik olduğu ve ilk görüşte insanı biraz tereddüte düşürmesi :) Tereddüte düşmeyin, Orjinal Beauty Blender`ın kuru halde boyu 4-5cm civarında, ya da daha az. Kullanım sırasında güzelce ıslattığınızda ise en azından iki katına çıkıyor. 


Firma su dolu bir kaba sokulup 1-2 dakika bekletilerek ıslatılması tavsiye etmiş fakat ben akan suyun altında ıslatmayı tercih ediyorum. Fix + ya da mineral su gibi ürünlerle dış yüzeyini ıslatıp kullanmayı tercih edenler de var. İyice ıslanıp şiştikten sonra güzelce sıkıyorum. {Bu aşamada pek de nazik davranmıyorum çünkü çeşitli bloglardan okuduğum kadarı ile oldukça dayanıklı bir ürün kendisi}. Güzel sıkıldığında peçete ile kurulama ihtiyacı da hissetmiyorum genelde.

Nemli ve şişmiş olan sünger cidden çok pürüzsüz bir fondöten uygulaması sağlıyor. Elimde hali hazırda olan 4-5 çeşit fondöten ile deneyip beğendim. 

Makyaj fırçasına oranla;
* Daha pürüzsüz/iz yapmayan bir uygulama sağlıyor.

* Fondöteni daha ince ve eşit dağıtıyor. 
Özellikle benim gibi kapatıcılığı yüksek, çok incecik olmayan fondötenler kullanıyorsanız, fırçaya göre daha ince ve fondöten sürdüm diye bağırmayan bir uygulama sağlıyor.

* Şekli itibari ile ince uçları, altı, sağı-solu, her tarafı kullanıma uygun ve fırçaya göre daha geniş olduğundan daha hızlı bir uygulama sağlıyor. 


Yıkama ve muhafaza faslına da gelirsek;
Genelde fırçalarımı temizlediğim antibakteriyel sabunlarla fondöten lekelerini çıkaramayınca -instagram tavsiyeleri üzerine- beyaz kalıp sabun ile temizleme başladım. Bu şekilde çok güzel temizleniyor ve hiç fondöten lekesi kalmıyor. Yıkadıktan sonra ise kendi kabının üzerine koyup, açıkta kurumasını ve küçülmesini bekliyorum. Arada aklıma geldiğinde de tersini çeviriyorum. Tamamen kuruduğunda ise kabına sokup kapağını kapatıyorum. 1-2 defa tamamen kuruduğunu düşünüp kapağını kapatmıştım. Fakat çıkardığımda nemli olduğunu fark ettim. Bu şekilde çok uzun süre beklememiş olduğundan sıkıntı olmadı ama içi tam kurumadan kapalı bir şekilde muhafaza etmek daha sonra hijyen problemi yaratacaktır. O yüzden iyice kurutmak ya da sürekli ağzı açık muhafaza etmek lazım. Bu şekilde muhafazası tam içime sinmiş olmasa da şimdilik en iyi çözümüm bu şekilde.  

Bana göre Real Techniques ya da Watson`s ve Gratis`lerde satılan diğer makyaj süngerleri ile kıyaslama yapılabilecek bir ürün değil kesinlikle. O yüzden, daha önce başka bir sünger alıp memnun kalmadıysanız bile Beauty Blender`a bir şans vermenizi tavsiye ediyorum. Küçük bir sünger için fiyatı fazla gözükse de iyi bir fondöten fırçasının yaklaşık 3`te 1`i fiyatına olduğu düşünüldüğünde daha makul geliyor. {Tabii iyi fırçalar genelde ömürlük, sünger ise maksimum 2-3 yıllık olur onun mukayesesi de size kalsın artık} 

PS: Sitesinde ve mağazalarda çeşit çeşit renkli versiyonları ve kendi temizleyicisi de satılmakta. Renkler arasında bir doku farklı olmadığını düşünmekle beraber, kullanmadığım için emin değilim. Temizleyicisinin ise güzel olduğunu okudum fakat bence fiyatı oldukça yüksek. Bir de gözaltı ya da kontür uygulamaları için üretilmiş olan daha da minik yeşil versiyonu mevcut. Denk geldiğimden ondan da almayı düşünüyorum. 

10 yorum:

  1. sünger maalesef 2-3 yıllık değil 6 ayda bozulmalar başlıyor 8-9 aya kadar max kullanım bana göre. sabunla yıkamak da fazla kuruttuğundan daha çok yıpratıyor bana göre. o yüzden sabunu lekeler çoğalınca uygulamak daha iyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 ay cok az :( ben her gun kullanmiyorum daha uzun dayanir diye dusunuyorum. Sadece su ile mi yikiyorsunuz, temizleyici bisey kullanmadan da temizlenmez ki :/

      Sil
  2. İyi hos ta turkiyedeki orta gelirli bi insan icin cok pahali deil mi sizce de

    YanıtlaSil
  3. İyi hos ta turkiyedeki orta gelirli bi insan icin cok pahali deil mi sizce de

    YanıtlaSil
  4. İyi hos ta bana tuzlu geldi biraz turkiyede yasayan ortalama bir insanin geliri ortada😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalama gelir gibi, ucuz/pahali kavramlari da goreceli. Hele turkiye gibi bir ulkede daha da goreceli bence. Makyaj urunune verilen paraya aciyorsaniz ya da piyasadaki en uygun fiyatli markalari tercih ediyorsaniz cok ama max factor, loreal gibi ortalama markalardan alisveris yapmayi uygun buluyorsaniz cok degil bence.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  5. Beyaz olanı baz ürünleri ve hafif kapatıcılarda güzel sonuç veriyor. Elle uygulamada eşit dağıtamıyorum, beauty blender ile uygulyorum. Pembesi ile arasındaki en büyük fark pembeye göre daha hafif bir uygulama yapması. Doku olarak da daha yumuşak. Siyah olanı da ben bilmiyordum, sayenizde nasıl olduğunu öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de renkler arasinda fark oldugunu bilmiyordum acikcasi :( iyi oldu, tesekkurler

      Sil
  6. Ben sünger yıkamada bebek şampuanının ya da içeriği saf katkısız zeytinyağlı şampuan kullanmanın hem ekonomik hem hijyenik olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli