20 Kasım 2017

Denebunu.com Alışveriş Tecrübem ve Kargo Sorunu


Denebunu.com sitesini birçoğunuz biliyorsunuzdur. Bilmeyenler için kısa bir özet vermek gerekirse; belirli aralıklarla size denemeniz ve yorumlamanız için çeşitli numune ürünleri ücretsiz olarak gönderen bir sistem. Sisteme dahil olmak için yapmanız gereken sitelerine girip üye olmak ve kendinize bir profil oluşturmak. Daha sonra da deneme kutuları gönderime açıldığında, siteye girip ücretsiz kutu talebinde bulunmak. Gelen ürünler genelde tek içimlik kahve, tek kullanımlık mayonez, tek kullanımlık şampuan gibi dergi içlerinden çıkanlara benzer numuneler.

Sistemin güzel yanı herhangi bir sosyal medya paylaşımı beklememesi. Size gelen kutu sonrası siteye girerek, anket sistemi ile ürünler hakkında yorumlarınızı bırakıyorsunuz ki böylece daha dürüst kullanıcı yorumları markalara ulaşmış oluyor. 

Bir müşteri gözü ile baktığımda ise sistemin en en sıkıntılı yanı "kargo" aşaması gözüküyor. Bunun yanında müşteri hizmetlerinin geri dönüş yapmaması/ya da çok geç yapması, sitenin ara yüzünün (özellikle adres bilgisi girilen kısmının) sıkıntılı olması gibi birkaç sorun daha beni kendilerinden ciddi derecede soğutmuş durumda. 




Denebunu.com sitesi ile ilgili arama yaptığınızda kargo ile alakalı onlarca şikayet görmek mümkün. Bunun temel nedeni ise bildiğimiz kargo firmaları ile çalışmıyor olmaları. Site "is-mail dağıtım" diye bir şirket ile çalışıyor. Bu şirket 3 büyük şehirde kendisi dağıtım yaparken, İzmir-İstanbul ve Ankara dışındaki şehirler için paketleri bir kargo şirketine devrediyor. Cümle içinde kullanırken sorun yok gibi gözükse de, pratikte sistem hiç de düzgün işlemiyor maalesef. 

Site üzerinden size tanımlanan gönderi numarası ile "is-mail" şirketinden takip yapabiliyorsunuz gibi gözükse de, burada gönderinizin durumu günlerce değişmiyor. Kargoya verildi mi, hangi kargoya verildi ve onun takip numarası ne, ona dair bilgilendirme de mevcut değil. Üstelik şirkete ait bir internet sitesi ve iletişim adresi de yok maalesef. Dolayısı ile beklemekten başka yapacak bir şey kalmıyor. Büyük şehirlerdeki dağıtımda ise adreste bulunulmaması durumunda sizin gidip teslim almanız gereken noktaların sıklığı/konumu da ayrı bir sorun konusu sanıyorum.

Ücretsiz deneme kutuları bir tarafa ama benim asıl sorun yaşamamın sebebi ücret ödeyip satın aldığım ürünün de bir türlü elime ulaşmaması oldu. Denebunu.com sık sık ücretsiz deneme kutusu açarken ara sıra da "exclusive" adı altında, içindekileri belirtmek sureti ile ücretli kutular satıyor. 

Ben de aşağıda gördüğünüz kutuyu bu şekilde siteden satın almıştım Eylül ayında. 4 parça seyahat boy lamer ürününden oluşan kutu 90TL`ydi. Yukarıda belirttiğim gibi ilk sorunu adres girme aşamasında yaşadım. İş yeri adresi girmek istediğinizde o arayüz bir türlü doğru çalışmadığından ben de mecburen ev adresi girmek durumunda kaldım. 


Ödemeyi yaptıktan yaklaşık 15 gün sonra kutun kargoya verildi mesajı geldi ama üzerinden günler geçmesine rağmen başka bir bilgi gelmedi. İS-MAİL takip numarasına baktığımda "kargoda" gibi yuvarlak bir ibare görülüyor sadece. Ne bu şirketten ne de başka bir şirketten herhangi bir bildirim de almadım bu süre içinde. Bir de dediğim gibi mecburen ev adresimi vermek durumunda kalmıştım ki, gün içinde evde olmadığımdan kargolar zaten sıkıntı. Kargocuların meşhur "biz haber kağıdı bıraktık uçmuştur"unu bilirsiniz. E hangi kargo olduğunu da bilmediğimden-belirtilmediğinden- hepsini arayıp soracak halim de yok. Bu süreç içinde denebunu.com sitesine 2 tane mail attım ve instagramdan da yazarak etiketledim ama bir geri dönüş alamadım.

Ben artık "sağlık olsun, her siteden alışveriş yapmayacakmışsın demek ki" deyip ürünleri gözden çıkartmışken, 10 gün gibi bir sürenin ardından nihayet kargom ulaştı, yaşasın... 

Kutum ulaştıktan birkaç gün sonra ise "teslim edildi gözüküyor ama bunun için doğrulama gerekmektedir, lütfen bizi bilgilendiriniz" gibi anlam veremediğim bir mail aldım siteden. 

Özetle denebunu.com sitesinden gelecek ürünler biraz keyfe keder gibi. Ücretsiz kutuların gelmemesi müşteri için bir kayıp sayılmaz ama ben kendi adıma ücret ödeyerek bir satın alma işlemi yapmam bir daha. Umarım daha düzgün işleyen bir kargo/müşteri ilişkileri sistemi sağlarlar kısa zamanda. 

2 yorum:

  1. Ya neyse mutlu sonla bitmesine sevindim ama ben kudururdum herhalde. Nasıl bir ciddiyetsizliktir anlamadım... geçmiş olsun diyorum; umarım yazın gerekli yerlere ulaşır da denebunu.com kendini düzeltir... sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar uzamasıni ve aksamasinı beklemiyordum kesinlikle 😐 ama en azindan geldi dediğin gibi. Benden de sevgiler...

      Sil

Yorumlarınız değerli