4 Aralık 2018

Karşılaştırma // Foreo mu Clarisonic mi ?

Cilt bakımı ile yakından uzaktan azıcık ilgili iseniz her ikisinin ismini de duymuşsunuzdur mutlaka. Clarisonic de Foreo da aynı prensip ile yani sonik titreşimler ile çalışan yüz temizleme cihazları esasen. Çalışma prensipleri gibi belirgin bir ortak özellikleri daha var, oldukça pahalı olmaları :/

Dolayısı ile almadan önce biraz düşünmek ve aldıktan sonra da hakkını vermek için uzun yıllar kullanmak gerekiyor. Benim elimde her ikisi de var, uzunca süredir kullanıyorum  ve artıları eksileri ile bir karşılaştırma yazısı için hazırım. 


Öncelikle her 2 cihazın da kataloglarında belirttikleri özelliklerini ve fiyatlarını ayrıntılı olarak yazdım, en sonda ise ikisinin bana göre artıları ve eksilerini okuyabilirsiniz.


Foreo Luna 2;

  • Cihaz cilt tipinize göre 4 farklı çeşitte satılıyor (Normal, hassas, karma ve yağlı). Tene temas eden noktacıklı kısımlar birbirinden hafif farklı dizayn edilmiş cilt tiplerine göre. Birisi biraz da sık ve küçük kimisi biraz daha büyük gibi. 
  • Cihazın arka yüzünde ise daha düz bir kısım var. Bu kısım temizlik aşamasından sonra cilt bakım ürününüzü cilde masaj yaparak sürmeniz için tasarlanmış ve titreşim ile hem sürdüğünüz ürün cilde daha iyi emileceği hem de dolaşım hızlanacağı için  "anti aging" etiketini kazanmış oluyor ve bu da ürünün önemli pazarlama stratejilerinden birisi. 
  • Foreo kullandığı malzemeyi "ultra hijyenik silikon" olarak tanımlıyor ve "bakteri tutmaması için gözeneksiz yapıdadır, standart temizleme fırçalarına göre 35 kat daha hijyeniktir" diyor. Ayrıca silikon olduğu için daha hassas bir temizlik sağlıyor. 
  • Titreşimi arttırılıp azaltılabiliyor (12 kademesi var).

  • Tavsiye edilen kullanım 1 dk temizlik + 1 dk krem/serum sonrası şeklinde toplam 2 dk. 1 dk`lık süre dolduğunda cihaz uyarı veriyor, bu uyarıdan sonra devam etmek ya da cihazı durdurmak keyfinize kalıyor. Fakat temizlik aşamasından sonra cihazı kapattığınızda alttaki ışığı sönmüyor çünkü cilt bakımı aşamasına geçeceğiniz ve cihazla işinizin bitmediği var sayılıyor. Eğer bu 2. aşamayı yapmayacaksanız, ışığının yanık kalmaması adına cihazı 1 defa daha aç kapa yapmanız gerekiyor.
  • Cihazın tavsiye ettiği 2 dk`lık kullanım şekli ile tek şarjla 7 ay boyunca kullanılabileceğini söylüyor. 
  • Ürün su geçirmiyor ve 2 yıl sınırlı garantisi mevcut. Yani cihazdan kaynaklanan arızaları karşılıyor ama yanlış kullanım hatalarını ya da normal kullanıma bağlı yüzey hasarını karşılamıyor.
  • Kutusundan şarj aleti ve küçük bir taşıma torbası çıkıyor.
  • Fırça/başlık değişimi gibi bir durum söz konusu değil yani ek masrafı yok.
  • Foreo Luna 2`nin güncel satış fiyatı Amerika`da 199$, Türkiye`de ise 1299TL (şoktayım) Boyner, Lidyana ve çeşitli satış sitelerinde bulunuyor.

Clarisonic Mia 2;

  • Mia 2`nin de gövdesi farklı renklerde fakat rengin bir anlamı yok çünkü bu sefer fırçalar cilt tipinize göre değişiyor. Hassas cilt, yağlı cilt vs gibi çeşit çeşit fırça başlığı satılıyor ve bunlar genellikle tüm Clarisonic cihazları ile uyumlu oluyor. 
  • Fırçanın malzemesi için belirtilen ekstra bir özellik yok, her kullanımdan sonra fırçayı güzelce hatta mümkünse sabun benzeri bir temizleyici ile temizlemek gerekiyor. 
  • Titreşim 2 kademeli olarak arttırılıp azaltılabiliyor.
  • Clarison`in de tavsiye ettiği uygulama süresi 1dk, ve bu süre yüzün farklı bölgeleri için 20`şer ve 10`ar saniyelik aralıklara bölünmüş şekilde. Yani kullanım sırasında cihaz size "sol yanak bitti, sağ yanağa geç, o da bitti şimdi alın bölgesine geç" diye uyarıda bulunuyor ve 1dk dolduğunda da kendisi kapanıyor. 
  • Katalogda belirtilen şarj süresi ise 24dk. 
  • Clarisonic Mia 2 de su geçirmiyor ve benzer şekilde 2 yıl garantisi var. Ek olarak "beğenmezseniz 90 gün para iadesi" ibaresi de mevcut (ama bu sevmedim geri getirdim işleri gerçek hayatta işliyor mu hiç bilmiyorum).
  • Kutusundan; cihaz, 1 adet başlık, şarj aleti, sert plastikten koruma/taşıma kabı ve 30ml`lik bir temizleme jeli çıkıyor.
  • Başlıkların belirli aralıklarla değiştirilmesi tavsiye ediliyor (fakat başlıkların fiyatları da pek uygun değil).
  • Mia 2 artık Amerika`da satışta değil ama onun yerine daha basic olan Clarisonic Mia Prima     -tek titreşim modu ile çalışıyor ve tüm fırçalar buna da uyumlu- 99$, bir üst versiyonu olan Mia Smart 3 in 1 ise 199$ -Bu versiyon bluetooth ile telefon uygulamasına bağlanabilen daha süslü bir versiyonu ve ek olarak göz altı masaj başlığını da çalıştırabiliyor. (Çalıştırabiliyordan kastım; bu başlık kutudan çıkmıyor ayrıca satın alıyorsunuz ama sadece Mia Smart 3 in 1 ile çalışıyor- Mia 2`nin N11 vb sitelerde şu an 650-1250TL arasına satıldığını gördüm ama resmi olarak Türkiye`de satışı yapılmıyor artık bildiğim kadarıyla. (İlk başta Sephora getirmişti ama artık satmıyor)

Bence Hangisi?, Artıları ve Eksileri;

Yazının başında da belirttiğim gibi her ikisini de uzunca süredir kullanıyorum ve fikirlerim oldukça net. En başta söylemem gereken şey Foreo`dan çok belirgin bir etki göremediğim. Foreo`nun silikon olması itibari ile çok daha hassas olduğu ve nazik bir temizleme yaptığı gerçek ama haftada ortalama 3 kullanımla Clarisonic cildimde bariz bir toparlanma, iyileşme ve siyah noktalarda azalma sağlarken, Foreo`da böyle bir etki gözlemleyemiyorum. Evet elle temizlemeye göre daha iyi hissettiriyor ve arındırıyor ama benim için hepsi bu.

Foreo`nun "bakteri oluşumunu önler" özelliği genellikle kullanıcılar ya da reklam yapanlar tarafından ön plana çıkartılıyor ama burada da aslında olay şu; Clarisonic`in fırçasını güzelce temizlemezseniz, kılları arasında bakteri tutma ihtimali, gözeneksiz olan Foreo`ya göre daha fazla. Yani ne Clarisonic fırçası kendi kendine mikrop üretiyor ne de Foreo`nun silikonun antibakteriyel bir özelliği var.

Foreo`nun cilt tipine göre en baştan ürün seçme olayına çok sıcak bakmıyorum çünkü cilt tipin yılın mevsimlerine göre değişirken bile, 3-4 yıl içinde değişmeden aynı kalacağını varsaymak yanlış. Ama tabii cilt tipine göre farklı olan Foreo`ların etki anlamında birbirlerinden çok da farklı olduğunu düşünmüyorum bir yandan, bu yüzden bunu büyük bir dezavantaj olarak düşünmüyorum.

Titreşim kademeleri benim için çok fazla bir şey ifade etmiyor, her iki cihazı da ortalama titreşimde kullanıyorum yıllardır. Foreo, nun arka kısmındaki cilt bakımı yüzeyi iyi düşünülmüş olsa da benim kullanabildiğim bir özellik değil, çünkü kuru cildime uygulama yaptığımda cildimde aşırı kızarıklık ve hassasiyet yaratıyor.

Şarj konusunda ise Foreo Clarisonic`e göre açık ara başarılı. Haftada 3-4 defa kullanımla Foreo 6 ay kadar giderken, Clarisonic 1-1.5 ay kadar gidiyor. Ayrıca Foreo daha ufak tefek, hafif ve sempatik bir ürün bunu da inkar edemeyeceğim.

Foreo`nun genellikle artı hanesine yazıldığı var sayılan bir diğer özelliği de "bir defa ödeyin, ekstra başlık vs için masraf yapmayın felsefesi" Clarisonic`in fırçaları evet gerçekten pahalı ve tavsiye edildiği kadar sık değiştirmeye kalkarsanız kısa zamanda cihaz parasını yeniden harcamış kadar olabilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında Clarisonic devamlı para harcatıyor gibi oluyor ve büyük bir olumsuzluk ama açıkçası ben 4 yılda 2 defa fırça değiştirdim sanırım. Clarisonic`i her kullanımdan sonra sabunlayıp bırakıyorum ve fırçaları bu kadar uzun süre kullanmanın bir dezavantajını göremedim.

Foreo`nun Clarisonic`den daha popüler olmasında  PR/Reklam çalışmalarının güzel yapılıyor olmasının payı büyük diye düşünüyorum. Aksine Clarison`in de hiç yapılmıyor çünkü Türkiye`de satan yer kalmadı sanki.

Sonuç olarak şu an elimdeki cihazların her ikisinin de bozulduğunu düşünsem Foreo`nun eksikliğini hissetmem ama Clarisonic için ilk fırsatta bütçe yaratmaya çalışırım. Hatta 99$ olan Mia Prima çok mantıklı duruyor.


*Clarisonic`i kendim satın almıştım, Foreo ise hediye gelmişti. Her iki cihaz da PR gönderisi olmayıp, yazı kişisel görüşlerimi içermektedir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerli