7 Mayıs 2012

Gezi: Paris Alışveriş Notlarım

Paris`de gezi notlarım hemen şu posttaydı. Gelelim şimdi alışveriş notlarına. Öncelikle Paris, Avrupa şehirlerinin içerisinde en pahalı olanlarından birisi sanıyorum. Alışveriş deyince de, bizim ülkemizde olan mağaza ve cafelerde birebir aynı ürünü orada daha yüksek fiyatlara almanız mümkün.

Bu yazıda ortalama bir turiste hitap edecek alışveriş notlarım var tabi! Yoksa müdavimi olanlar, özel bir şeyler arayanlar ya da özellikle ultra lüks mağazalar için gidenlere hitap etmeyecektir.

Şanzelize/Champs Elyees 




Şanzelize / Champs Elyees; zafer takı ile başlayan, mağazaların karşılıklı olarak sıralandığı geniş ve uzun bir cadde. Bir çok firmanın en büyük mağazaları bu caddede bulunuyor. Neler var derseniz, aşağı yukarı şu şekilde;


Yves Rocher; Türkiye`deki küçücük mağazalarından sonra burası devasaydı. Muhtemelen ürün skalası da daha fazladır. Özellikle arzuladığım bir marka olmadığı için fazla dolaşmadım. 


H&M; İnanılmaz derecede karışık, ucuz, dağınık ve kalabalıktı. Pazardan birazcık hallice, belki de değil...


Furla çantalar çok güzel ama her bütçeye uygun değil tabi. 250 € civarında fiyatları.


Sephora; yine içine "gir ve kaybol" büyüklüğündeydi... İçerisi bir hayli derin...



Monoprix; daha önce adını duyduğum ve merak ettiğim mağazalarından birisiydi. Fakat benim ilgimi çeken pek bir şey olmadı.


Disney store; Avrupa şehirlerindeki mağazalara göre ortalama fakat Disneyland`deki mağazalara kıyasla çok çok küçük. Sadece bebek ürünleri ve oyuncaklar var. Disneyland`deki mağazalarda  her yaştan insana alabilecek şeyler bulabilirsiniz. Örneğin ben Disneyland`den metal kutu içinde kurabiyeler almıştım. Kutusunu kaç senedir kullanıyorum. Markaya ilginiz varsa alışverişi Disneyland`e saklamanızı öneririm. Caddenin başındaki Zafer takını arkanıza aldığınızda solda, neredeyse en sonda.


Caddenin baş misafirlerinden Louis Vuitton; vitrin düzenlemeleri çok şık ve göz alıcıydı. İçeriye girmediğimi söylememe gerek yok sanırım :)

Champs Elyees üzerinde daha bir çok marka ve mağaza mevcut. Fakat ara sokaklardaki pasajlar da oldukça zevkli.


Adını sanını hatırlamadığım ama çok şirin ürünler satan bir yere denk geldim. Yine Champs Elyees üzerinde, Zafer takını arkanıza aldığınızda caddenin sol tarafında, Starbucks`ın olduğu sokak arasında. Starbucks`a girince tesadüfen buldum.


Sadece yurt dışı değil, yurt içinde bile gittiği şehirlerden hatıra bir şeyler almayı seven bir insan olarak, yurt dışı gezilerinde bu duygu tavan yapıyor bende tabii. Burası her köşe başında  rastlayabileceğiniz turistik hediyelikçilere kıyasla çok daha güzel bir yerdi.  


Abidik gubidik şeyleri sevenler için harika şeyler var ama fiyatları diğer yerlere nispeten daha fazla sanki. Örneğin bu kutuların fiyatları 18-20€ civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam.



Şanzelize`de lüks mağazalara girip dolaşmayacaksanız, fazla bir beklentiye girmenin anlamı yok sanıyorum. Vakit varsa gidip yürümek ve bakınmak elbette çok zevkli fakat çok ekstra bir durum yok.


Magnet, anahtarlık, kartpostal vs. satan turist tezgahlarına bayılmasam da şöyle bir göz gezdirmeden geçemediğim de bir gerçek. Paris bu anlamda oldukça kalabalık. Her köşe başında bir tezgah, bir dükkan bulmak mümkün. Fakat Notre Dame klisesinin sol tarafında kalan bu dükkanlar daha fazla çeşit ve daha uygun fiyatlar sunuyorlar. Hepsi yan yana olduğundan önce gezip sonra alışveriş yapabilirsiniz. Çünkü bir dükkanda 5 euro olan şeyi başka dükkan da 3 euro`ya bulmak çok olası :) Hatta tavsiyem; metronun sarı hattı (line 1) ile Hotel de Ville durağında inip oradaki meydanı gördükten sonra sola dönerek bu sokağa çıkmanız. Şu yaya geçidinin hemen sağ yanı da Notre Dame Klisesi, sol tarafında ise sıra sıra bu dükkanlardan.

Bu arada küçük bir tavsiye; bu tarz yerlerden alışveriş yaparken küçük paralar kullanmaya çalışın. Biz 10-15€ civarında bir alışveriş yapıp, başka bozuk param kalmadığı için 100€ verdik. Satıcının para üstü olarak verdiği 50€`luk banknotun bir köşesi tamamen kopmuştu. Ben o şekilde almamak için, o da bana başka para vermemek için diretince gereksiz bir gerginlik oldu. 


Notre Dame`dan sonra Seine nehri kenarından bu tezgahları geze geze Louvre`a doğru ilerleyebilirsiniz.




Louve demişken; gitmeden önce bu Benlux mağazası hakkında o kadar çok şey okudum ki. Bu mağaza hemen Louve`un yakınlarında bir yerde. Şehir içi Duty Free mağazası. İçinde her milletten çalışan varmış, herkes kendi ülkesinin müşterisi ile ilgileniyormuş falan falan. Gerçekten öyle, 3 tane Türk bayan vardı çalışan. Denk mi geldi bilmiyorum ama turla gelen kalabalık bir Türk grubu vardı, sürekli onlarla ilgilendiler. Başka birileri soru sorduğunda "turdan değilsiniz biraz bekleyin" gibi bir şeyler söylediler. "Üst katlara yanınızda bir görevli olmadan çıkmayın" falan dediler. Garip geldi. Ayrıca bu mağazada duty freeden yararlanmanız için 175€ ve üzeri alışveriş yapmanız gerekiyor onu da hatırlatayım. Parfüm, kozmetik falan alacaksanız direk hava alanındaki duty free`den alın daha iyi. Burada vakit kaybetmemiş olursunuz. (Duty Free notlarım da burada) Aynı fiyatlar sonuçta ama mağazanın kozmetik dışındaki reyonlarını gezmedim bilmiyorum. Mutlaka Benelux`e uğrayın yazılarının çok abartıldığını düşündüm. 


Le Carrousel; Geçen sefer gittiğimde böyle bir yer olduğunun farkında bile değildim. Bu gidişimde de nette hiç rastlamadım. Yine tesadüf eseri buldum. Sarı hattaki Muse de Louvre durağında inince "nooluyoruz" dedim. Metro durağı direk bu alışveriş merkezinin içerisine açılıyor. Louvre `a gitme niyeti ile bu durakta inmiştik fakat o mağazaya da bakalım, bu mağazaya da bakalım derken vakit kalmadı. Mağazaları çok hoşuma gitti, fiyatları da geniş bir aralıkta. Üst katındaki fast foodlarda mola verebilirsiniz. 





Fragonard; en sevdiğim mağazalardan bir tanesi oldu sanırım.


Bu parfümü oradan aldım. Parfüm alma merakında değildim ama kutusu çok tatlıydı, kokusunu da beğenince almak istedim. (17 €)


Dammann; ise son tavsiyem. Burası envai çeşit çay satan bir dükkan. Victor Hugo`nun evinin önündeki Palas des Vosges meydanında. Çayların fiyatları normal, bir de çok güzel paketlenmiş, deri kutular içine koyulmuş çaylar var. İnanılmaz şık gözüküyorlar ama fiyatları çok yüksek.

Paris gezi notları için buraya, yemek notları için buraya bakabilirsiniz. 

14 yorum:

  1. parise harika bir tur yapmışım gibi hissettirdin harika bir post olmuş canım pasaport kılıfına bayıldım:)sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Ben de kılıfı çok severek aldım umarım sık sık kullanmak nasip olur ama :)

    YanıtlaSil
  3. Paris'e gidebilmek için planlar yaptığım şu günlerde seni bana Allah gönderdi canım :D ellerine sağlık, çok yararlı bi yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, işe yarayacaksa çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  5. Pazartesi orada olucam, ahh o kadar iyi oldu ki bu postlar, elinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  6. Benim yerine de geeeez, iyi yolculuklar

    YanıtlaSil
  7. Ahh ne kadar guzel fotograflar. Bende gecen ay bir Avrupa turuna katildim ve Paris'te uc gece gecirdim. Fotograflari gorunce direk yorum yapmak istedim, nerdeyse hep ayni yerleri gezmisin :) Sephora'da kendimi kaybettigim dogrudur :D Bu fotograflari gorunce daha cok fotograf cekmedigime uzuldum :/
    Bende yeni blog sahibiyim ve senin su hediyelesme fikrine bayildim. Umarim bir sonrakine bende katilabilirim :) Hersey icin cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
  8. @aslı han :)) şimdi yorum gelince ben de posta tekrar baktım.Özledim :))

    YanıtlaSil
  9. gerçekten çok güzel bilgiler var yakın zamanda bende parise gidicem bunları gördüğüm iyi oldu peki lancome clinique gibi markalar türkiyedekiyle aynı fiyatta mı yoksa daha mı ucuz bu konuda bir bilginiz var mı

    YanıtlaSil
  10. @adsız; onlar Amerika`dan ithal edilen markalar olduğu için çok farklı değil bizden sanırım ama free shop`larda biraz daha ucuz. %20 falan sanırım, öyle yarıyarıya bir ucuzluk yok

    YanıtlaSil
  11. Paris defalarca gitsem de sıkılmayacağım yerlerin başında geliyor. Keşke orada yaşama imkanım olsa diyorum her zaman.

    YanıtlaSil
  12. Anlatımınız cok güzel, bilgiler de faydalı :)
    Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. merhaba :) anlatım güzel olmuş cidden. burada da güzel fikirler var yardımcı olur bence http://songofadventures.blogspot.com.tr/2016/03/pariste-nereden-alsveris-yapsam-ne-alsam.html

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli