23 Eylül 2014

MAC // Studio Fix Fluid SPF15 Fondöten



MAC Studio Fix Fluid SPF15 Fondöten, 30ml, 86TL
Garip bir şekilde MAC`den aldığım ilk fondötenim. MAC`a olan ilgim şimdilerde biraz daha artmış olsa da, pek müdavimi sayılmam. Yine de çok fondöten tüketen bir insan olarak, MAC fondötenlerine bu kadar uzak kalmama şaşırdım düşününce. 


Hemen baştan belirteyim; "ah keşke daha önce alsaymışım" dedirtmedi bu fondöten de!


M.A.C. Studio Fix Fluid; yağsız, mat, parlamayı önleyen, 8 saate kadar kalıcı, orta örtücülükte diye tanımlanan bir fondöten. Cilde bakım yaptığı ve içerdiği özel pigmentler sayesinde kusurları minimize ettiği de belirtilmiş. 


Yağlı ciltlere nispeten uygun bir fondöten. Cildi belli bir saate kadar yağlandırmıyor ama birkaç saat sonra hafif de olsa yağlandırdı benim yüzümü (cilt tipim yağlı) Tüm gün matlık anlamından bundan daha başarılı fondötenlerim var. 

Kalıcılık anlamında da 8 saati gerçekçi bulmadım maalesef. Ben de 4- 5 saatten fazla dayanmadı. 

Örtücülüğü bence de orta düzeyde ya da çok az üstünde, bazı yerlerde "oldukça örtücü" diye bahsedildiğini duydum ama değil. Bana göre oldukça örtücü fondöten Estee Lauder`in Double Wear`ıdır. Onunla kıyasladığımda bu fondöten orta kapatıcı.  


30 ml` lik cam şişede, pratik kullanım için pompasını ayrıca almanız gerekiyor (19TL) ama 1 sefer alıp muhafaza etmeyi düşündüğümden ek masraf gözü ile bakmadım.
 (Ayrıca bu pompa Double Wear`la da uyumlu.) 


Pompanın çevirmeli bir kilidi var ama minik bir kapağı olsa daha temiz olurmuş. 

İnce yapılı bir fondöten sayılmasa da, cildimi maskelediğini ya da rahatsız ettiğini hissetmedim. Herhangi bir sivilce oluşumuna da sebep olmadı. 

Renk olarak NW25`seçmiştik MUA ile birlikte. Natural Warm diye sınıflandırılan, pembe ton ağırlıklı olan seriden. NC serisi gibi bariz olmasa da, bu seride de (az da olsa) bir sarılık bulunuyor. Sarı tonlu ürünleri yakıştıramıyorum cildime genelde. Bu ton benim için idare eder olsa da, tam içime sinmedi. 



Orta kapatıcılık arayan normal ve yağlı ciltlerin günlük kullanımda sevebileceği bir fondöten olduğunu düşünüyorum. Performansı kötü değil (en azından 4-5 saat boyunca)  ama bende özel bir yer yaratmadı. Hatta pek elim de gitmiyor şu sıralar ama kendi adıma fondötenden yüksek örtücülük ve kalıcılık (min 8 saat) beklediğimi, en ufak yağlanmaya tahammül edemediğimi de belirtmeliyim. Bir sonraki sefere farklı bir fondötene yöneleceğim büyük ihtimalle. 

2 yorum:

  1. Geçen sene en yakın arkadaşımın nişanı için uzuuuuun araştırmalar sonucu bu fondöteni almıştım. Güneş koruma faktörüne alerjim var ama Cevahir Mac'te deneyip sonucu -o anlık- çok beğenmiştim ve kendime nw20 rengini almıştım. Aslında bi tık koyu gibiydi ama bi açığı da çok açık kalır diye denememişti MUA arkadaş.
    Amma velakin ben yalnızca 4 kere kullanabildim bu ürünü.
    Kapatılıcığı yetti ama kokusu, suratına yaptığı ağırlığı, cildi yorduğunu cidden hissettirmesi ile verdiğim paraya acıdığı ilk ürün oldu.
    :(
    Bence yağlı ciltler için çok uygun değil. Yağlı ve hassaslar zaten koşarak uzaklaşsın. :(
    Fotoğraflarda hd fondötenler gibi çok hoş çıkıyor ama bir daha asla elimi sürmem.

    Güle güle kullan.
    :)

    YanıtlaSil
  2. oo seninki daha sorunlu bir olay olmuş. Ben o kadar sıkıntı yaşamadım. Koku ve hissiyat sorunu yaşamadım, hatta kokusu olduğunu bile hatırlamıyorum, dikkatimi çekmemiş. Yağlanma konusunda da birkaç saat idare ediyor beni. Yani kullanamayacağım kadar kötü değil benim için ama benim de bir daha tercih edeceğim bir fondöten olmayacak büyük ihtimalle

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli