9 Haziran 2012

DİKKAT! Güneş Kremi Ne Kadar Önemli, Alırken Nelere Dikkat Etmeli

Yaz artık büsbütün geldi, deniz mevsimi açıldı. Bu sene yazın kendisini bu kadar geç göstermesi sebebi ile pek bir özledik güneşi. Bir de şu bronzluk meselesi var, yaz gelince makyaj malzemeleri bile değişiyor. "Bronz tene çok yakışır" diye satılmaya başlanıyor. Ben hiç bir zaman bronzluk delisi bir insan olmadım hatta güneşlenmeyi sevmem bile. En fazla, deniz suyu soğuksa, güneşte yatayım 5-10 dk`da iyice ısındıktan sonra serin suya daha rahat girerim diye düşünürüm :) Hele bir de solaryumcular var ki, aman aman...

Denizde, havuzda güneşlenmek, bronzlaşmak bir yana; bir de gündüz dışarıya çıkarken açıkta kalan kollar, boyun vs var güneşten korumamız gereken. Cosmopolitan dergisinin Haziran sayısında, "Güneşe Savaş Açın" başlıklı bir kaç sayfalık bir yazı var. Bu yazıda gerçekten dikkatimi çeken noktalar oldu ve hemen paylaşmak istiyorum.


"Ülkemiz cilt kanseri tehlikesi bakımından 5. sırada yer alıyor ve 15-39 yaş arası kadınlar iki buçuk kat daha fazla risk taşıyorlar. Cilt kanseri kadınlar arasındaki en yaygın kanser türlerinden birisi."

UVA, UVB ve SPF KAVRAMLARI

"SPF, yanmadan önce güneşte kalabileceğiniz zamanı belirten kavramdır. Örneğin eğergüneş koruyucu uygulamadan beş dakikada yanıyorsanız, 15 koruma faktörlü bir güneş koruyucu uyguladığınızda bu süre 15 kat artacak. Yani 15x5=75 dakika"

İşte bunu bilmiyordum ben, çok kişi de bilmiyor sanırım. Dün pahalı bir mağazada, pahalı bir güneş kremi satmaya çalışan kadın "biraz bronzlaşmak istiyorsanız 15 faktör alın" diyordu. Yani düşük faktörlü bir kremle yarım saat güneşlenince daha fazla yanacağız diye düşünüyor insan ama bu bilgiye göre, böyle düşünmemiz yanlış.

"UVB: Bronzlaşmanızı ve yanmanızı sağlayan ışınlar, 
 UVA: Zararını hisedemediğimiz ama cilt altına penetre olarak DNA düzeyinde hasara neden olan ışınlar"

GÜNEŞ KREMİ İLE İLGİLİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Yazıda güneş ürünleri ile ilgili bir dolu tavsiye var; güneş kremlerinin açıldıktan bir kaç ay sonra hiç bir işe yaramaması, ürün alırken UVA ve UVB korumalı olup olmadığına da dikkat etmemiz, güneş sonrası ürünlerine de önem vermemiz bunlardan bazıları. 

Ayrıca cilt kanserleri ile ilgili de önemli bilgiler paylaşılmış. Ben bütün yazıyı sonuna kadar dikkatlice okudum ve faydalı oldu. En önemli gördüğüm yerleri sizinle paylaşmak istedim. Yazının devamını merak edenler Cosmopolitan Haziran sayısını okusunlar. 

Güneş kremlerini sadece havuzda denizde değil, güneş ışığına maruz kaldığımız her an kullanmamız gerektiğini de bir kez daha hatırlatmak isterim Hal böyle olunca, önümüzdeki bir kaç ay boyunca sık sık bu kremi vücudumuza süreceğiz demektir. Benim tavsiyem ise, güneş kreminizi alırken içinde paraben olmadığından emin olmanızdır. Zararlı mı, değil mi diye tatışıladursun ama ben aylarca vücuduma süreceğim şeyin içerisinde paraben olmasın isterim.

HANGİ MARKA KREMİ ALMALI ?

Bu konuda acayip karışığım, fikri olan varsa bana da yardım etsin lütfen. Çünkü dün bir mağazada Clinique güneş kreminde paraben var mı diye sordum. Kadın bana "içinde paraben olmayan tek ürün bu zaten" diye iddalı bir cevap verdi. (Aynı mağazada başka marka ürünlerde satılıyordu, yani sadece clinique satılıyor olsa kendi markasını övmek için söylemiştir diyeceğim ama...) 

Oradan eczaneye gittim ve Avene ürünlerine baktım. Onlarda da kesinlikle paraben olmadığını söylediler. Gerçekten içindekiler kısmında da yazmıyordu. 

Daha sonra Shiseido`ya ve Lancaster`a da baktım ve onlarda da yoktu. İyi güzelde elimi attığım her ürünün parabensiz çıkmasından sonra, "Clinique görevlisinin sadece bu markada yok" demesi aklımı karıştırdı. Acaba o, zararlı başka kimyasallardan mı bahsediyordu. Tek bildiğimiz paraben olduğundan,  içindekiler kısmında sadece paraben var mı diye bakıyorum ben, diğerlerinden anlamıyorum sonuçta.

Henüz kremimi almadım, hangisini alacağım konusunda karasızım. Yüz için güneş kremimi alalı çok oldu ama. Clinique Super City Block kullanıyorum. Oldukça memnunum, ayrıntılarına şu yazımdan bakabilirsiniz.

İşte böyle... Umarım işinize yarayacak bir yazı olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerli