10 Mart 2013

DIY: Eski Tavalardan Mutfak Dekoru

Hamur ve peçete kullanılarak yapılan dekorasyon objelerini görmüşsünüzdür. Özellikle peçete ile ahşap kutu kaplama son yıllarda oldukça popülerdi. Her yerde bulabileceğiniz harika desenli peçetelerden alıp, peçete transfer tutkalı ile ahşap kutunun ya da tepsinin üzerini kaplıyorsunuz. Hem güzel hem de pratik oluyor. Peçete kaplamalarının boyutlu versiyonları ise hamur yardımı ile oluyor. 

Hobi dükkanlarından aldığınız hamuru ince bir şekilde açıp, üzerine beğendiğiniz peçeteyi yapıştırıyorsunuz. Kuruduktan sonra istediğiniz gibi keserek, kutuların, sandıkların ya da panoların üzerine yapıştırabileceğiniz objeler elde etmiş oluyorsunuz.


Annem de, eski bir tavayı değerlendirmiş, çok hoşuma gitti. Önce tavanın içini dışını seçtiği renklerde bir kaç kat boyamış.


Hamur ve peçete yardımı ile tavuk mu horoz mu karar veremediğim figürü elde etmiş. (Yukarıda bahsettiğim gibi, hamuru inceltip üzerine peçeteyi yapıştırdıktan sonra, kenarlarından düzgünce kesmeniz yeterli)


Puantiyesiydi, danteliydi derken çok tatlı bir şey olmuş. Benzer desenlerden farklı boyutlarda 1-2 tava daha ekleyip, duvara sıra sıra asmalı. Cupcake desenli peçetelerle de çok tatlı olur eminim. Hem eski tavaları değerlendirmek için, hem de mutfak dekorasyonu için çok sevdiğim bir fikir oldu. Aklınızın bir köşesinde dursun derim :)

8 yorum:

  1. Ne kadar şirin olmuş :) Annenin eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. @pinkly; teşekkür ederiiiz :))

    YanıtlaSil
  3. ben yapılışını pek anlamadım ama hemen anneme gösterdim, o da çok beğendi, yapacakmış :)

    YanıtlaSil
  4. Aaaa ne kadar güzel olmuş. Ben çok seviyorum dıy projelerini buna da bayıldım. Annenin ellerine sağlık çok zevkliymiş =)

    YanıtlaSil
  5. bayıldımmm <3 çok harika fikirr :)

    YanıtlaSil
  6. @Ümran; çok kolay aslınsa ama foroğrafsız anlatınca, anlaşılmamış olabilir :) anneler biliyor gene de :)

    @gonca; teşekkürler gonca :) aslında bir ara ben de daha çok DIY paylaşıyordum ama artık yapacak zaman yok :(

    @kontes; mersiii :)

    YanıtlaSil
  7. Çok şeker yahu annenizin ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. wow süper tasarım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli