6 Aralık 2013

Clinique // Stay Matte Fondöten

Clinique Stay Matte Fondöten, 07 Cream Chamois, 30ml, 89TL


Clinique Anti Blemish fondötenden çok memnun olmama rağmen, farklı fondötenler denemeden de duramıyorum. Clinique`in internet sitesinde ufak bir uygulama var, cilt tipinizi ve sorunlarınız yazdığınızda size ürün tavsiyesinde bulunuyor. Birkaç denememde bana ısrarla bu fondöteni tavsiye ettiği için merak edip aldım.



Clinique Stay Matte, adından da anlaşılacağı üzere, gün boyu matlık sağlamayı amaçlıyor. Yani yağlı ciltler için formüle edilmiş bir ürün. İnce bir yapısı var, kapatıcılığı hafif/orta. 


* Mat duruşunu oldukça beğendim, yağlama yapmadı, sivilce zaten yapmıyor ben de Clinique ürünleri.
* Kapatıcılığı günlük kullanım için yeterli gibi! Kapatmak istediğiniz çok fazla leke ya da kusur yoksa oldukça yeterli ama dediğim gibi çok yüksek bir kapatıcılık sağlamıyor. 
* Kıvamı çok yoğun değil, hafif duran ürünleri sevenlerin oldukça hoşuna gidecektir diye düşünüyorum.
* Kalıcılığı konusunda anti blemish fondötenden daha zayıf buldum ben, o da kıvamı ile alakalı. Anti blemish buna göre biraz daha yoğun kıvamlı bir fondöten.
* Benim aldığım renk 07 Cream Chamois, bej alt tonlu bir renk. Sarı ya da pembe alt tonlu olanlar bana tam uyum sağlamıyor genelde. Clinique`in renkleri ne sarı ne de pembe alt tonlu bana göre. İkisinin arasında bir yerde, benim cildime oldukça uyum sağlıyorlar. Daha sarı alt tonlu fondötenler kullanmaya alışkın olanları tatmin etmeyebilir. Renk skalası da çok geniş değil maalesef. 

Özetle; 1 iş günü boyunca daha derli toplu durduğundan dolayı anti blemishi tercih ediyorum yine ama havalar ısınmaya başladığında, stay matte`i tercih edeceğim çünkü oldukça hafif bir yapısı var. 

Ağır fondötenleri sevmeyen ama BB kremleri de az bulan yağlı ciltler için güzel bir fondöten olacağını düşünüyorum. Normal ciltler de nemlendirici üzerine kullanabilirler, ürünün üzerinde kuru ciltler haricinde tüm cilt tiplerine uygun olduğu belirtilmiş.

7 yorum:

  1. Anti-blemish fondöteni kullanıyorum. Çok beğendim gerçekten. Şu sıralar cildim sivilce sorunu yaşıyor. Güvenerek kullanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de uzun suredir favorim kendisi. Bu da onun biraz daha hafif versiyonu

      Sil
  2. Testte banada bu fondöten önerildi sen beğendiysen alabilirim önce rengini anlamk için clinique standına gidiyim :)

    YanıtlaSil
  3. Beğendim ama hafif bir fondöten, kıvamı çok yoğun değil onu tekrar hatırlatayım :)

    YanıtlaSil
  4. ben de bu fondöteni yeni aldım aynı rengi ama yarım tık koyu duruyor,zaten Antalyafa yaşadığımdan bronzlaşacağımı hesaba katarak almak istedim, elimde açık renk fondöten sayısı yeterli :) şu fondöten deneme sevdası fena birşey fara ruja doydum bu aralar kapatıcı & fondöten konusunda uçtum diyebilirim :)))

    YanıtlaSil
  5. Bende bu fondöteni almayı düşünüyorum ama cildim sarı alt tonlu beyaz tenliyim, hangisi uygun olur bilemiyorum internetten sipariş etmeyi düşünüyorum danışacak biri de yok :/ Kullanan biri olarak sizin öneriniz nedir? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sari alt tonlu olanlar clinique fondotenlerini sevmiyor genelde. Renklerinin hemen hepsi pembe alttonlulara hitap ediyor. Bi magazada deneme sansiniz yoksa netten swatchlarina bakin bence

      Sil

Yorumlarınız değerli