18 Aralık 2013

Karşılaştırma // Makyaj Bazları (Clinique, Benefit Porefessional, Shiseido)

Son zamanlarda elimde 3 tane makyaj bazı oldu, daha önce Porefessional ve Shiseido`nun yazılarını daha ayrıntılı şekilde yazmıştım. Onların yanına Clinique`de eklenince bir karşılaştırma yazısı yazmak istedim.

Öncelikle makyaj bazı ne işe yarar, illa kullanmak gerekli midir ?
Makyaj bazı fondötene daha pürüzsüz bir yüzey hazırlamak, gözenekleri doldurmak ve ten makyajının kalıcılığını arttırmak için kullanılır. Normal şartlarda, her gün her gün kullanılacak bir şey değil bana göre ama fondöten sürdüğünüzde sizi ciddi anlamda rahatsız eden gözenek sorununuz varsa, ya da sabah sürdüğüm fondöten akşama kadar çıkmamalı diyorsanız, ya da kullanmak zor gelmiyorsa ve verdiği hissi seviyorsanız neden olmasın.

Bunun dışında özenilerek yapılmış makyajlarda kesinlikle kullanılması taraftarıyım :) Aşağıdaki fotoğrafta gördükleriniz;
* Shiseido Refining Makeup Primer
* Clinique Super Primer Color Corrects
* Benefit The Porefessional 


Clinique bu makyaj bazlarını ülkemize yakın zamanda getirdi. 4 çeşidi vardı sanıyorum, benim aldığım renk düzensizlikleri için olan çeşidi. Yabancı bir blogda yazısını okuyup, "evet işte tam istediğim şey" deyip hemen almıştım. Bu makyaj bazından beklediğim kırmızımsı sivilce izlerini tamamen nötürleyip, fondetenimin kalıcılığını uzun süre korumasıydı.


Yapıları Nasıl ?
Fotoğrafta da göreceğiniz şekilde en kremsi formda olan Shiseido, en yapay formda olan Clinique. Benefit ise tam ikisinin karıştırılmış hali gibi. Kullanması en rahat olanı Shiseido bana göre, krem gibi rahat sürülüyor, hafifçe de emiliyor cilt tarafından, yağlı bir his vermiyor, sürdükten sonra da hafif bir yumuşaklık yaratıyor ciltte. Clinique ve Benefit daha yağlı bir his bırakıyor ama sürdükten birkaç dakika sonra rahatsız etmiyor ikisinde de bu his. Benefit daha kadifemsi, daha hoş bir his bırakıyor.

Hangisi En Kalıcı ?
Kalıcılık konusunda en zayıf olan Benefit ban göre. Shiseido ve Clinique birbirine yakın, belki Clinique 1 adım daha önde. 

Avantajları ?
Benefit`in en büyük avantajı gözenekleri güzel gizlemesi, zaten hedef noktası da bu ürünün. Shiseido krem formunda olduğu için, gözenek gizleme konusunda o kadar başarılı değil örneğin. Clinique`in de hedef noktası renk bozukluklarını gidermek ama o konuda çok ekstra bir performansını göremedim diğerlerine kıyasla. Dediğim gibi Shisedio`da kremsi olduğu için daha rahat kullanıyor ve Clinique`de daha kalıcı oluyor. 

Fiyatları ?
Benefit Porefessional 99TL, Shiseido 90TL, Clinique 72TL civarında. Gramajları da aynı (30ml)

3`ü de beni tek başına tatmin etmedi maalesef. Benim asıl beklentim fondötenimi iş çıkışına kadar korumasıydı. Gözenek konusunda çok takıntılı değilim, o yüzden aylardır küçücük Porefessional`ı bitirememişim bile. Clinique fondötenin kalıcılığını arttırdı evet ama yapısını çok sevmediğimden tüm yüzüme sürmüyorum, belirli bir bölgeye sürünce de sadece orada fondöten kalıyor, öyle de hoş olmuyor. Shiseido`nun yapısını sevdim ama tam istediğim performansı ondan da alamadım. Hepsine bir ama buldum yani sonuçta. Hiç birisi fondöteni tazelemenin ya da güzel bir pudra ile üzerinden geçmenin verdiği sonucu vermedi kalıcılık konusunda benim için.

Benefit`in yeni çıkan makyaj bazı çok övgü alıyor bugünlerde, onu çok merak ediyorum ama elimdekiler bitmeden alırsam çok gereksiz bir harcama olacak. İlerleyen zamanlarda aklımda o da var.


2 yorum:

  1. Benefit'i kullandım cildimde yanma yaptı hemen bıraktım kullanmayı ve direk blog satışında yolladım. Cilde verdiği kadifemsi doku çok güzeldi. Gözenek konusunda hiçbir etkisini görmedim. Bnce o fiyatı kesinlikle hak etmiyor. Clinique alışverişimde makyaj bazı hediye olarak geldi. T-bölgemdeki yağlanmayı geciktirdi. Ama benefit kadar kadifemsi bir doku oluşturmadı. Diğerini denemedim. Ikisini de çok başarılı bulmadım dediğin gibi:/

    YanıtlaSil
  2. Zuhal; gözenekleri anlık gizlemede başarılı bence ama benefit de, shiseido`da fiyat/performans konusunda başarılı değil bence de.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli