16 Aralık 2013

Karşılaştırma // En Popüler Fondöten Fırçaları

Geçen hafta blogda sadece fırça yazıları vardı ve hepsi de sevdiğim fırçalardı. Mac 168 numaralı allık fırçasını saf dışı bırakıp, takıma Real Techniques Expert Face`i ekleyerek bir karşılaştımar yazısı hazırladım son olarak. Bilmeyenler için bu fırçaların 4`ü de fondöten fırçası olarak geçiyor öncelikle.


Hangisi En Pürüzsüz Uygulama Sağlıyor ?
Hepsi :) Bana göre 4`ü de güzel fondöten uyguluyor ve pürüzsüz bir bitiş sağlıyor. Birbirinden çok ayırt edilebilecek gibi değiller bu bakımdan. Sadece Shiseido diğerlerinden daha çok yıkama istiyor. Diğer 3`ü 2. hatta 3. gün de güzel uygulama yaparken, Shiseido yıkanmadığı taktirde 2. gün pürüz bırakıyor. 

Hangisi Daha Kullanışlı ?
Fondötene ek olarak, zaman zaman pudra hatta allık için de kullanmak isterseniz Expert Face ve Sephora 45 daha uygun şekil itibari ile. Sigma pudra uygulaması için gayet kullanışlı ama allık için biraz büyük kalıyor bence, Shiseido ise çok küçük olduğu için ne pudraya ne de allığa uygun değil. Yine boyutları ile alakalı olarak F80`le tam uygulama yapamadığınız burun kenarları, kaşların üstü arası vs. kalabiliyor. Sephora ve RT bu açıdan daha elverişli ama her noktaya ulaşabilen, başka bir fırça gerektirmeyen Shiseido var bir de.


Hangisi Daha Kaliteli ?
Bu sorunun cevabı tartışmasız Shiseido sanırım. Diğer 3`ünü elime aldığımda bana kalite açısından da benzer geliyorlar.

Hangisi Daha Az Kıl Döküyor ?
Birkaç aydır 4`ü de hiç kıl dökmedi bende.

Hangisi Daha Yumuşak ?
yumuşaklık konusunda F80 ve Shiseido yarışır ama diğer ikisi de kesinlikle sert değil, insanın yüzünü rahatsız etmiyor.

Hangisi Daha Ulaşılabilir ?
Expert Face ve Sigma fiyatları 20-22$ arasında ve yabancı sitelerden ulaşılabiliyor. Site seçeneği çok fazla (amazon, ebay, cloud10, feelunique gibi) bazılarında kargo ücreti var bazılarında yok, buna bağlı olarak fiyatlar değişebiliyor, elinize gelme süreleri değişebiliyor. Sephora 45, indirimsiz halde en son 42TL`ydi ama sık sık olan indirimlere denk getirirseniz daha uyguna alabilirsiniz. Shiseido ise 90TL civarında. Bu durumda hem fiyat hem de kolaylık açısından en ulaşılabilir olanı Sephora bana göre.

Özetle 4`ü çok sevdiğim fırçalar oldu. Expert Face bence Real Techniques`den alınması gereken ilk fırça, Shiseido biraz daha fırça manyaklarına hitap eden güzel ama spesifik bir fırça, Sigma ise kesinlike çok yumuşak ve pahalı fırçalara iyi bir alternatif, Sephora ise yabancı sitelerle işi olmayanların kolay ulaşabilecekleri bir alternatif. 

Yeni başlayanlara en kısa zamanda Expert Face ve Sigma edinmelerini tavsiye ederim, fırça meraklılarına 4`ünü de edinmelerini :) Ne dersiniz, bu fırçalar hakkında eklemek istedikleriniz ya da tavsiye edeceğiniz fırçalar var mı?

9 yorum:

  1. son zamanlardaki favorim RT expert face..herkese öneriyorum..

    YanıtlaSil
  2. Şu an bolca kıl döken ve topaklanan hatta her kullanımda yıkama gerektiren makeupforever fırçamı değiştirmeyi düşünürken benim için çok faydalı bir yazı oldu :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. 3 tanesi ve shiseido'nun çok benzeri dior var bende de hepsi de çok iyi fırçalar hepsini de iyi ki almışım diyorum.. çok da güzel bir yazı olmuş :-))

    YanıtlaSil
  4. Fondöteni süngerle uygulamayı seven biri olarak beauty blenderıma kıyamadığım zamanlarda kullanmak için sigma F88 sipariş ettim. Bugün elime ulaşır sanıyorum. ^.^
    Çok güzel, çok bilgilendirici, özet bir yazı olmuş. Harika olmuş yani. Tecrübelerine sağlık. ^.^ Benim sormak istediğim bir nokta daha var. Hangisi daha az fondöten yiyor sence?

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Merve; ben de :)

    Elidaa; teşekkrüler, bu fırçaların hiç birisinde kıl dökme sorunu yok

    Audrey; teşekkür ederim :) ben de iyi ki almışım diyorum, daha da alacağım :))

    Ecz.imis; teşekkürler beğenmene sevindim :) benim elim süngerlere gitmiyor bir türlü. Beauty Blender`ım ypk gerçi ama RT`nin turuncu süngeri var bende. O süngere kıyasla bu fırçaların hepsi daha az emiyor ama bunların içinde en fazla emen RT expert face sanki ama yine de çok bariz farklar yok, göreceli, en emen F80 bana göre.

    Ceyda; teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı olmuş. Aklımdaki fırçalar toplanmış beni al diyor sanki hahah neden olmasın?;)

    YanıtlaSil
  8. Yeni başlayanlardan olarak aslında expert face'si almayı düşünüyordum fakat şuan aklıma sephoranın fırçasını da soktun :)

    YanıtlaSil
  9. daha dünnnn google'da en iyi fondöten fırçası diye arattım belki bi blog yazısına falan denk gelirim diye ya :) süpersiniz. Rt fırçam yok ama çok tablo cinsinden makyaj yapmadığım için bi kaç aydır tek hayalim expert face ve starter kit. resmen rüyalarımdalar :)hatta starter kitide boşveriyorum expert faceim olsa sevinçten çığlıklar atıcam:) kısaca bir öğrenci olarak bekliyorum işteee.. :) yazı harika bu yüzden expertin kafamda yarattığı soru işaretlerinin hepsini sildi :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli