8 Haziran 2012

Kendin Yap: Oje ile Küpe Yenileme DIY

Oje ile hep kolyeleri yenileyecek, boyayacak değiliz ya. Ben bu sefer küpeleri boyayayım dedim. Bunun için ihtiyacınız olan malzemeler, gözden çıkarabileceğiniz ya da eski bir küpe ve biraz da oje.

Biraz mı demiştim :)


Bu küpeleri 1-2 liraya almıştım ve takmıyordum, bir yerlerde öylece atılıp duruyordu. Önce bu 3 rengi seçtim ama sonra koyu olan maviyi çıkarmaya karar verdim ve mint-pembe renklerde boyadım.


Bu tek kat boyanmış hali. Üst üste 3 kat falan boyayınca ancak tam kapanıyor ama böyle de hoşuma gitti benim. Mint modasını mümkünse sadece küçük aksesuarlarla takip etmek istiyorum! Israrla o renkte bir giysi almıyorum :)

Üzerine 1-2 kat daha geçince biraz daha güzel kapandı ve son hali böyle oldu.

Bu da diğer küpem. Aynı şekilde 1-2 liralık bir şeydi.


Bunu da 4 renkle, çizgi çizgi boyadım ve sonuç hoşuma gitti. Yalnız oje ile boyamak görüldüğü kadar kolay olmuyor, birazcık uzun sürüyor. Ojenin kokusu da cabası. Ben yaparken birazcık sıkılmaya başlayınca acele acele yaptım, hataları oldu. 2 küpeyi de aynı anda boyamak pek iyi fikir değil sanıyorum. Biraz daha özenli çalışsaydım daha iyi olacaktı ama fark etmez. Son olarak da üzerlerine oje koruyucu sprey sıktım ki biraz daha uzun ömürlü ve parlak olsunlar.

Sonuçta 2 liraya orjinal küpelerim oldu diye düşünüyorum. Artık gönül rahatlığı ile takabilirim :) Kesin evinizde kullanmadığınız, sevmediğiniz takılarınız vardır sizin de. Ne dersiniz olmuş mu böyle ? Denemeye değer mi ?

5 yorum:

  1. valla ne yalan söyleyeyim, harika olmuş...
    denenmek için bir kenara not edildi... en kısa zamanda küpeler elden geçirilecektir... :))

    YanıtlaSil
  2. çok cici olmuuş !
    www.nzlsyn.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Aynı fikir üzerine aylar önce bir post yazmış olmam ve uygulama yapmam ne büyük tesadüf dimi :))İyi günlerde kullan

    YanıtlaSil
  4. Aylardır kolyeleri boyuyorlar zaten, ben de küpeleri boyayım dedim.Bir çok kişinin aklına gelebilecek birşey sanırım! Çok orjinal bir fikirmiş gibi sunmadım ki öyle değil zaten :) ama senin postunu görmedim inan. senden görüp yapmış olsam kaynak belirtirdim çünkü kaynaksız yapılan ve kendi fikriymiş gibi sunulan postlara benim kadar sinir olan yoktur

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli